Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Voss flaskevann

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-08, 02:01   #81
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Voss flaskevann

Opprinnelig lagt inn av tvillingmamma83, her.

hvor i all verdens land å rike kan jeg få kjøpt noen flasker med voss vann?
skulle hatt noen til et selskap, men det er jo ikke å oppdrive noen vei.
noen som vet?

bor i arendal

De selger det på "Coffee Annan" i Drammen . Jeg betalte 48,- kr for ei flaske i fjor eller forfjor. Kjøpte den mest for designets skyld - flaska har jeg ennå.

Jeg tror ikke akkurat det blir vannmangel her til lands dersom du får tak i to flasker til den store dagen. Ikke pokker om det er umoralsk heller .

Sist redigert av Mamarazzi : 01-05-08 kl 02:13.
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 07:58   #82
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tvillingmamma83, her.

hva nøyaktig er det som gjør deg så oppgitt da?

Når det gjelder Voss vann er det som gjør meg litt deppa at fancy innpakning + litt smart markedsføring = det lønner seg å frakte små glassflasker med vann rundt halve kloden. Det smaker ikke anderledes enn annet rent H2O, det er ikke sunnere, det har kort sagt ingen andre fordeler enn at det er dyrt og kommer i fine flasker. Hadde det enda vært de tomme flaskene de hadde markedsført for kul design hadde det i det minste vært renhårig.

Så at Voss-vann gjør meg litt oppgitt er at det representerer både pengebruken, forbrukspresset og miljøproblemene som kommer fra langtransporterte merkevarer (vann er tungt og skal fraktes langt fra Iveland til Hollywood), samtidig som den svært vellykkede markedsføringen er basert på "assosiasjonsmagien" som får folk til å kjøpe hokuspokus fra homøpati til neshorn-potensmiddel. Det beste som kan sies om Voss (og det skal de i det minste ha!) er at det, i motsetning til en del merkeklær for eksempel, ikke er produsert under slavearbeidlignende forhold i en eller annen Asiatisk sweatshop.

Så selvsagt er det ikke et problem i seg selv at noen kjøper et par flasker (i Norge tilogmed) til en spesiell anledning; selv ikke på verdensbasis er Voss et stort nok produkt til å egentlig utgjøre noe problem. Derfor hadde jeg heller ikke tenkt å si noe i denne tråden. Men at ellers formodentlig oppegående mennesker ønsker å gjøre det er et symptom som gjør at jeg kjenner jeg blir litt deppa og ikke akkurat styrket i min tro på fremtiden. Så for all del, go ahead, jeg misunner dere ikke.

Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 08:12   #83
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Tvillingmamma, har du vært på den store (er det Meny?) på Arena? Der har de jo stort utvalg. Eller rett og slett gå ned på Tyholmen Hotell og spørre. De har det sikkert. Blir sikkert ikke noe dyrere enn å få tilsendt flaskene.

Sist redigert av cilen : 01-05-08 kl 08:18.
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-08, 23:36   #84
tvillingmamma83
høyt og lavt

tvillingmamma83 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Tvillingmamma, har du vært på den store (er det Meny?) på Arena? Der har de jo stort utvalg. Eller rett og slett gå ned på Tyholmen Hotell og spørre. De har det sikkert. Blir sikkert ikke noe dyrere enn å få tilsendt flaskene.

har sjekket på arena, men nå tror jeg at jeg har fått en her inne til å kjøpe for meg å sende meg

Gammel 02-05-08, 11:06   #85
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Selv synes jeg at akkurat dette med etisk handel er veldig vanskelig. Det er så utrolig komplekst, og (etter min mening) komplett umulig å ha kontroll på.

Selv synes jeg det er helt greit at konfirmanten har noen egne ønsker, og at man prøver å oppfylle dem. (Egentlig burde man ha krysskoblet denne tråden med den om vin i konfirmasjonen, det virker litt morsomt at folk her inne er utrolig positive til å ha vin i en konfirmasjon - tenk på urfolket i Australia når dere drikker vin derfra, og på pengestøtten USA gir til Israel når dere drikker vin fra California - og hvordan var det egentlig med Frankriket og atomvåpen? , men vann på flaske, nei det kan vi ikke ha. Nå er det neppe samme folkene som deltar i begge trådene, men litt komisk ble det.)

AMEN! signerer him til fulle!

Gammel 02-05-08, 12:05   #86
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er mye lettere å være konsekvent på områder som ikke interesserer en selv vet du.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:41   #87
Hammarqvist
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2011
Hammarqvist har et hav av muligheter foran seg
Standard

skjønner ikke helt jeg, jeg har sikker 50 voss flasker, og jeg ser ikke helt problemet i de og kjøpe vann, om noen vil kjøpe vann så la dem nå gjøre de da. nå er nå voss vann en del mer populert i utlandet en i norge, min bror har jobbet en liten stund i voss eller hva nå bedriften heter, og jeg var med ham på jobb en dag og da skulle vi laste opp i en laste bil med paller på paller med voss vann og alt skule til Madonna, så hun like vannet meget godt i alle fall.

Mvh. Gutt 15

Hammarqvist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:48   #88
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel tråd, men de selger Vossflasker (i plast) på Meny her i Stavanger. Mener de kostet ca. 20,- kroner, det er vel ca. samme pris som Imsdal det.

Gammel 11-04-11, 22:02   #89
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hammarqvist, her.

skjønner ikke helt jeg, jeg har sikker 50 voss flasker, og jeg ser ikke helt problemet i de og kjøpe vann, om noen vil kjøpe vann så la dem nå gjøre de da. nå er nå voss vann en del mer populert i utlandet en i norge, min bror har jobbet en liten stund i voss eller hva nå bedriften heter, og jeg var med ham på jobb en dag og da skulle vi laste opp i en laste bil med paller på paller med voss vann og alt skule til Madonna, så hun like vannet meget godt i alle fall.

Mvh. Gutt 15

Voss sponser en del konserter og eventer med gratis vann.

:hadde en kasse i kjøleskapet etter ESC/Wood:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 22:37   #90
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Det stod Voss vann paa det lille hotellet vi bodde paa i San Fransisco i helga.

Jeg haaper og tror det var flasker fylt med lokalt springvann. Ren idioti er det i begge tilfeller, men hvis det var lokalt springvann har i det minste ikke de rent faktiske utslippene av aa frakte rent vann rundt halve jorda trengt aa finne sted.

Det ville slik sett vaere en svindel uten offer og til det beste for alle, for det er jo som folk sier over flaskene og foelelsen av aa vaere sofistikert som teller, og da trenger man jo ikke egentlig gaa inn for aa destruere klimaet fortere enn noedvendig. H2O er jo H2O om det er fra Voss eller Arizona og ikke pokker om noen smaker forskjell.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Gammel 11-04-11, 22:39   #91
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Vatn frå Førde og vatn frå heimbygda mi smakar svært ulikt, men det er så langt eg veit H2O begge stader.
Me har generelt svært godt springvatn her. Eg kjøper likevel Imsdal eller Olden frå tid til anna, men det er berre for å få bytta ut drikkeflaskene me har i omløp.

Gammel 11-04-11, 22:51   #92
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voss

Jeg har det i matbutikkene her.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 23:00   #93
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Vatn frå Førde og vatn frå heimbygda mi smakar svært ulikt, men det er så langt eg veit H2O begge stader.
Me har generelt svært godt springvatn her. Eg kjøper likevel Imsdal eller Olden frå tid til anna, men det er berre for å få bytta ut drikkeflaskene me har i omløp.

Yep. Siden jo smaken paa vannet er stoffer det har faatt i seg under veis gjennom sand, torv, sauebaersj og rustne vannroer saa er rent vann rent vann over alt og kan evt tilsettes smak om man oensker det uten aa frakte selve vannet rundt omkring. Med Voss er det imaget til drikkeflaska som teller.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg har det i matbutikkene her.

Rest my case.
Voss er et lite men treffende eksempel paa hvorfor jeg tror like mye paa det uregulerte markedets evne til aa hanskes med overforbruk og klimaendringer som paa Kim Jong-il's evne til aa erobre USA.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 11-04-11 kl 23:08.
Gammel 11-04-11, 23:02   #94
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Med Voss er det imaget til drikkeflaska som teller.

Opplagt.

Men er Voss-vatnet framleis så trendy som da denne tråden vart starta?

Gammel 11-04-11, 23:08   #95
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne tråden er omlag tre år gammel og voss vann er nå mye mer utbredt enn den gang.
Fås kjøpt mer eller mindre over alt.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 09:43   #96
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Denne tråden er omlag tre år gammel og voss vann er nå mye mer utbredt enn den gang.
Fås kjøpt mer eller mindre over alt.

Ja, da jeg åpnet tråden fikk jeg ikke med meg datoen først, så jeg ble litt overrasket over at det skulle være så vanskelig å få tak i Voss. Her selges det på Mega, liksom ...

Gammel 12-04-11, 09:47   #97
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Men er Voss-vatnet framleis så trendy som da denne tråden vart starta?

Nei, nå er de en vannleverandør på linje med alle andre. Men strategien for å nå dit, har selvfølgelig vært å være eksklusiv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.