|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
JoggeutstyrJeg vil bli En Som Jogger. Men det er flaut nok å løpe rundt som en idiot i elendig form, og jeg vil ikke ha kjipe treningsklær. Jeg regner med at den grå joggisen ikke ville vunnet noen kåringer, så hva kjøper jeg? Det må være behagelig å løpe i, ikke noe trange greier, spesiellt ikke trangt rundt traktorleggene, og ikke for varmt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: JoggeutstyrNå vet ikke jeg hvilken størrelse du er, men bruker du store størrelser, så er det dessverre fint lite å velge i. Men jeg kjøpte meg nylig et utrolig behagelig løpesett bestående av løpetights og -jakke fra Frank Shorter. Buksen er tettsittende, men ikke trang, bare utrolig behagelig å ha på. Og jeg var redd for at løpejakken skulle skli opp hele tiden, men det gjør den ikke. Veldig ok å jogge i. Men tidligere jogget jeg i det jeg hadde av utstyr. Det gikk bra det også. Så lenge man har en god sports-bh (gjerne Shock Absorber) og løpesko tilpasset akkurat deg.
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Sv: JoggeutstyrLøpetights? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: JoggeutstyrDu kan vel løpe i hva som helst? Jeg trodde ALDRI jeg skulle ikle meg løpetights, men jeg ble overrasket over hvor kledelige de egentlig var. e
|
|
|
#5 |
|
Har diplom
Sv: JoggeutstyrKanskje jeg skal gi de en sjanse - jeg får ta en tur på sportsbutikken. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: JoggeutstyrJeg er også en str 42-44 og har tykke legger. Jeg liker ikke lange løpetights, så derfor bruker jeg en type skibukser fra Swix, som heter advanced. De er veldig gode med vindtett front og stretchpanel bak, så de sitter godt. Når det blir varmere ute liker jeg å løpe med løpetights som rekker rett under knærne. Gjerne en modell som er litt fast i stoffet, slik at man får litt hold-in-effekt.
|
|
|
#8 |
|
intro
|
Sv: JoggeutstyrJeg har en fin, tynn bukse fra Nike som ikke er en tights, men likevel forholdsvis smal. Den har en del stretch og er behagelig å løpe med. Anbefales! Det er sikkert lurt å ta en runde i sportsbutikken og kikke.
|
|
|
|
#9 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: JoggeutstyrPrøv med løpetights, det er utrolig behagelig å løpe med! Nå som det blir varmere i været, er det ikke dumt med en som går rett under kneet. Overdel i samme materiale er veldig ok, de puster og er lette. En lett løpejakke er greit for litt kjølige dager. Viktig med god sports-bh selv om man har små fordeler, brystene utsettes for stor belastning uten når man løper. Gode, tilpassede joggesko er det aller viktigste!
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: JoggeutstyrJeg har kjøpt meg løpetights. Det funker. Det ser faktisk vesentlig smartere ut enn ei joggebukse selv om jeg ikke kler tights. Ikke minst er det veldig godt å løpe i. Nå skal jeg finne meg en løpejakke også, jeg må ha noe veldig lett som puster. Hvis det er reflekser på den, er det også et bonus.
|
|
|
#11 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: JoggeutstyrJeg er også str 42-44 og er godt fornøyd med løpeklærne fra Craft. Jeg har to sett med t-skjorte, knelang tights og jakke fra Craft performance-serien. Tights krever alt jeg har av selvtillit og vel så det, men det er mye bedre å løpe i enn joggebukse! I vinter har jeg løpt i skiklær (Swix advanced bukse og jakke). Swix-buksa begynner å bli vel varm nå, så jeg må ut og kjøpe meg en lang tights også tror jeg. Jeg kjøper forresten t-skjorta og jakken i en litt romslig størrelse sånn at ikke de blir så trange at de kryper oppover. Trives bedre når jakke og t-skjorte går litt ned på rompa
|
|
|
#12 |
|
intro
|
Sv: JoggeutstyrNår det gjelder BH-er, har jeg et par gode fra Shock Absorber, men jeg har også vært godt fornøyd med noen rimeligere varianter fra Lindex' eget merke.
|
|
|
|
#13 |
|
Har diplom
Sv: JoggeutstyrTakk for gode tips! Jeg skal ta meg en tur på sportsbutikken i helgen for å teste litt! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Joggeutstyr
Jeg er også fornøyd med Craft - de er lette, tynne og puster bra. Fungerer veldig vår/sommer/tidlig høst. Har også en del fra Nike som jeg ofte bruker om vinteren, de har bl.a. en litt tykkere tights for fryspinner.
|
|
|
#15 |
|
intro
|
Ser nå at buksa mi heter Nike Dry Fit. Veldig god!
|
|
|
|
#16 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
Nike Dri-fit er bare en material benevnelse hos nike. Når det er sagt er mine tre løpetights som er i bruk i dri-fit materiael fra Nike. Jeg er enig med det en av de andre skriver; prøv å finne en tights med litt stramt stoff sånn at den gir litt hold inn følelse uten å være nyskjerrig. Jeg har funnet favoritten hos Nike. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
intro
|
OK, jeg så bare at de hadde masse klær i det materialet - deriblant buksa mi. Den er betraktelig tynnere enn vanlige løpetights.
|
|
|
|
#20 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: JoggeutstyrOK, hvordan skal ordentlige løpesko være? Jeg har et par joggesko (?) fra Nike, men jeg liker ikke så godt at de er så breie, de er liksom som flytebrygger rundt føttene. Det er sikkert bra for støtte og sånn, men er det føles jo litt klumpete ut..?
|
![]() |
|
|