|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Gal kattedame
|
Bakovervendt uten forankringsseler?Det er ikke noe sted å feste forankringsseler til bakovervendt sete i reservebilen vår. Den har heller ikke isofix. Minstemann sitter nå i sete med base som er festet med bilbeltet, men må straks ut av det pga. vektgrensa.
|
|
|
#2 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bakovervendt uten forankringsseler ?Hvilken bil har dere? Det så ut for å være en umulighet i min bil også, men fant en løsning, så kanskje jeg kan foreslå noe. Ellers har man jo muligheten å feste beltene i selve setet foran (trer beltene gjennom sprekken i forseteryggen og rundt siden på forsetet), men det er litt kinkig dersom man må flytte forsetet fram og tilbake etter lengden på den som sitter i forsetet.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bakovervendt uten forankringsseler ?Dette setet vurderer jeg til min snart 4 åring.
|
|
|
#4 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bakovervendt uten forankringsseler ?BeLogic må forankres, men trenger kun ett festepunkt. DuoLogic er vel den eneste bakovervendte som kan festes uten ISOFIX og ikke har forankringsbelter, men som Emin skriver går den kun til 18 kg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bakovervendt uten forankringsseler ?
Rettelse; det skal visst festes med en forankringsele når barnet er over 18 kg.
|
|
|
#6 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Bakovervendt uten forankringsseler ?Jeg har DL i den andre bilen, med isofix. Får nok kjøpe ett til, han må nok over i beltestol i reservebilen når han bikker 18 kg.
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bakovervendt uten forankringsseler?Duologic festes uten forankringsseler, men som nevnt over, så går det bare til 18 kg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bakovervendt uten forankringsseler?Og så har man sånne som Mellomste her, som fyller 4 i juli og har tippet 18 kg med god margin.
|
![]() |
|
|