|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sikring av 8-9-åringer i bil, en bilsetekabal igjenJeg grubler litt på hvordan vi skal sette bilsetene i bilen når femmer`n kommer om en måneds tid.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sikring av 8-9 åringer i bil, en bilsetekabal igjen.Jammen ikkje enkelt dette. Personleg ville eg nok strekke meg langt for å la 9 åringen sitte i sete viss det går, f.eks dei to sjuåringane bakerst, minstemann i midten i midten, 9 åring i sete på eine sida av baby og den eldste på andre sida av baby, og muligheit til å sleppe inn dei to som skal bakerst der eldstemann sit. Du må da sjølvsagt sjekke at det går med beltestolar slik, for det vert fort trangt. Lykke til med kabalen.
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sikring av 8-9 åringer i bil, en bilsetekabal igjenNiåringen min sitter i sete, men han er snart for stor. Målte han til 146 cm nettopp, og det er ikke lenge før setet er for lite. Da får jeg se om det blir pute eller om han er så høy at han sitter bedre uten. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sikring av 8-9 åringer i bil, en bilsetekabal igjenKan jeg anbefale minibuss? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sikring av 8-9 åringer i bil, en bilsetekabal igjenVi gikk fra beltestol til ingenting nettopp til vår jente på 150 cm, satte vekk setet for et par uker siden. Altså har pute aldri vært et alternativ så lenge hun trengte ekstra sikring, kun beltestol har vært godt nok i mine øyne. Nå sitter hun med bare beltet slik som oss voksne.
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Sikring av 8-9 åringer i bil, en bilsetekabal igjenTo beltestoler bakerst, duologic på siden, beltestol i midten, 11-åringen på siden eller foran alt ettersom.
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Sv: Sikring av 8-9 åringer i bil, en bilsetekabal igjenSynes Katta har et godt alternativ. Og så ha babystolen på den siden feste til midtbelte ikke er. Sånn at du slipper å knote nedimellom der for å feste det. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Grisejente
Sv: Sikring av 8-9 åringer i bil, en bilsetekabal igjen
Ja, det er antakelig den beste løsningen, men da blokkerer jeg veldig mye sikt bakover, fordi jeg får en beltestol i midten og en på hver side bak.
|
|
|
#9 |
|
Sv: Sikring av 8-9 åringer i bil, en bilsetekabal igjenHvilken bil har dere?
|
|
|
#10 |
|
Grisejente
Det er helt supert om det ikke bygger så mye mer mot midten. Hadde forventet at det skulle være en del bredere. Men bredden kommer vel mer andre veien, og det spiller ingen rolle.
|
|
|
#11 |
|
Øyboer
Sv: Sikring av 8-9 åringer i bil, en bilsetekabal igjenKan være du kunne fått en del bedre plass ved å gå for et annet babysete første året. Da er du kansje nede i bare 2 beltestoler og problemet blir enklere. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Sikring av 8-9 åringer i bil, en bilsetekabal igjenVår 8-åring (ca 145 cm/32 kg, lang rygg) sitter uten noe. Beltet sitter godt på ham, og han sitter også i passe høyde til å få en viss sidebeskyttelse fra søsknenes beltestoler på hver side. Sitter han på pute så kommer han for høyt i forhold til beltestolene, syns jeg (vil treffe dem i en ekkel vinkel i en sidekollisjon).
|
|
|
#13 |
|
Det er smalere enn Akta Graco Logico S med base som vi hadde de første 8 månedene til Minstemor.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Sikring av 8-9-åringer i bil, en bilsetekabal igjenHer sitter 10 åringen på pute mens 8 1/2 åringen sitter uten.
|
|
![]() |
|
|