|
|
#301 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker
Jepp, sånn tenker jeg også. Tenk hvor få av bekymringene våre det egentlig blir noe av. |
|
|
|
|
#303 |
|
Rockesøster
|
Jeg må bare kommentere denne for å tydeliggjøre hvor lett det er¨å fordømme. Sist redigert av Nextlife : 14-04-11 kl 20:50. Årsak: Tastefeil |
|
|
|
|
#304 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åja, jeg snakker om den youghurten som er i butikken, med lokk med kuler/musli med farger - Vetle har vist meg den - så var ikke til å ta feil av. |
|
|
|
|
#305 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: PannekakerJeg forstår også godt at du frustreres over voldsomme mengder "kosemat" på SFO. Hos oss har de bakedag på sfo hver fredag, der barna er med og baker. Sikkert noen som ikke liker det, men så lenge det er den dagen i uka, og er knyttet sammen med en hyggelig gjøre-sammen-aktivitet så syns jeg det er helt innafor det som er ok. (nå er visst hun som baker gravid, for sist hadde hun ikke orket matlukt, og gitt dem popcorn i stedet.
|
|
#306 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Jeg er enig med deg i at det er ille at nøtter skal gjøres til noe usunt og negativt. Urøstede, usaltede nøtter er veldig sunt. Jeg gir spesielt nest yngste jenta mi slike nøtter, for hun er så lita og spe og trenger slike sunne kaloribomber. Det eneste jeg er litt usikker på med nøtter, er at det visstnok kan finnes helseskadelige muggsopp i dem, og det gjør at jeg holder litt tilbake. |
|
|
|
|
#307 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: PannekakerDet kan jo hende at skoler og bhg innfører nøtteforbud pga alvorlig nøtteallergi? |
|
|
|
|
#308 |
|
Det var ikke derfor... |
|
|
|
|
#309 |
|
Helseskadelige muggsopp |
|
|
|
|
#310 |
|
Rockesøster
|
Da må du jo bare snakke med skolen og forklare dem forskjellen og be om å få se kosplanen de arbeider utfra. Hvis de har restriksjoner på salt er det jo merkelig at de ikke har det på andre, såkalt usunne matvarer. |
|
|
|
|
#311 |
|
By the Sea
|
Veldig, veldig enig.
Jeg tror den aller viktigste faktoren for å motvirke psykiske og fysiske plager er å være i en atmosfære av senkede skuldre, humor og glede.
|
|
#312 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: PannekakerDet er nok mer at peanøtter trdiajonelt regnes som snacks, i samme gate som popcorn og potetgull.
|
|
#313 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Jepp. Bare les alle trådene om dårlig forhold til kropp og mat, og hvordan oppvekst var i forhold til kropp og mat. Velmenende kan fort bli til synd og skam. |
|
|
|
|
#314 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Niks, jeg har en gutt som ikke liker pannekaker. Tro det eller ei.
Han er vel helt utsultet på å aldri få noe "godsaker" hjemme da? Har det slått deg noen gang at det kan bli veldig galt andre veien også? |
|
|
|
|
#316 |
|
Ja, rosiner har jeg hørt. Så det gjelder bare for barn eller? |
|
|
|
|
#317 |
|
Om man er veldig sulten spiser man noe, det er ikke uansett snakk om veldig mange timer uten mat og jeg tror han spiser noe om man ikke liker alt. |
|
|
|
|
#318 |
|
Det er ikke noe han har for vane å gjøre. Jeg tror veldig mange vil legge bort vanlig mat og bytte det mot sjokolade om mulig. |
|
|
|
|
#319 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: PannekakerJeg har ikke helt tro på å dra det for langt andre veien. Der mat gjøres litt "problematisk", og der noe ikke er så greit. Ungene har noen sånne venner, og de er helt ram på om de kan få brus, godteri eller andre ting hos oss. Nesten litt desperate. De vet nok at vi ikke er så strenge som hjemme hos dem selv, og spør om ting selv om vi ikke har det eller tilbyr det. Og så har vi de som kommer der "sukker er gift" og "spiser du sukker blir du tjukk", som er foret med slike tanker, og som blir perplekse når man sier at litt er ikke farlig. |
|
|
|
|
#320 |
|
By the Sea
|
Sv: PannekakerDronningen:
![]() |
| Emneord |
| ugler |