Sv: Hvilken bil bør jeg velge ?
Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.
V50 har ikke Renault motor men PSA motor - Hva eksakt er PSA motor 
Joda. Jeg skal anbefale en Renault i denne tråden også, med beste samvittighet. Selv om jeg er kjerringa mot strømmen.
Ett av de aller beste stasjonsvognkjøpene man kan gjøre til ned mot 170 000 mener jeg er Laguna 3. Fantastisk fin bil med strålende komfort, kjøreegenskaper, sikkerhet, drivlinje, rustbeskyttelse og kvalitet. Samme motor som Qashqai. Gjerrig og fin dieselmotor med solid dreiemoment.Laguna 2 var aldri i nærheten av slike resultater, selv etter kort tid. Laguna 3 er en helt annen bil.
Renault møter helt utrolige mengder fordommer her i Norge. Renault var Europas nest mest solgte merke ifjor og hadde aldri vært det hvis kvaliteten var så dårlig som nordmenn skal ha det til. Nesten ingen av de som advarer mot Renault vet noe som helst om dagens modeller. Dagens modeller står ingenting tilbake for andre merker. Og det er ikke akkurat noen ulempe at Volvo og Renault har skilt lag. Makan til dårlig ekteskap skal man lete lenge etter.
Jupp, jeg har vel kanskje disse fordommene jeg også, for har av en eller annen grunn aldri likt Renault, men har heller aldri sittet i en og enda mindre kjørt en Renault....
Men hva eksakt gjør denne (Laguna) bedre enn f.eks V50 ? Eller MB C-klasse ? Eller andre biler i samme klasse ?
Jeg er altså ingen stor bilkjenner....og er nok litt farget av mannen som er MB elsker (selvom han i øyeblikket har V70). V70 er forøvrig den aller aller beste bilen jeg noensinne har kjørt, føler nesten at man svever når man kjører .
Hm...må nok gå noen runder med meg selv om Renault skal bli med på listen over aktuelle biler, kjenner jeg....
|