Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du sykkelhjelm?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bruker du sykkelehjelm?
Nei. 17 8,76%
Ja. 129 66,49%
Ikke alltid. 24 12,37%
Sykler ikke, og hadde ikke brukt hjelm uansett. 5 2,58%
Sykler ikke, men hadde brukt om jeg hadde syklet. 18 9,28%
Annet/dustepoll. 1 0,52%
Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-11, 16:44   #101
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du sykkelhjelm?

Jeg bruker det når jeg trener, men ikke på "bysykling"

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 17:17   #102
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er sjokkert over hvor naive dere er som ikke bruker hjelm på korte turer!!

da jeg gikk i 8. klasse (dette var lenge før hjelmen var frontet) skulle jeg en kjapp tur på butikken. 250 meter var det. Jeg endte på sykehuset med kraftig hjernerystelse og halve ansiktshuden skrelt av. Sykepleierne måtte vaske ansiktet mitt hver 4-5 time i et forsøk på å få bort all grusen, slik at jeg ikke skulle få stygge arr. De gjorde en flott jobb, dah, men fy søren så jævlig det var. Jeg husket ikke hvilken dag det var, når jeg ble født eller noe. Svimte av med jevne mellomrom mens legen prøvde å finne ut hvem jeg var. Heldigvis var det en unge i nabolaget som visste hvem jeg var og fikk gitt beskjed til mamma. Jeg stupte over styret og landet på ansiktet fordi det var problemer med bremsene, og dette skjedde 50 meter fra døra hjemme.

Etter det var det ut og kjøpe hjelm. Et skikkelig eggeskall av en hjelm. Jeg ble skikkelig mobba, men jeg brydde meg ikke i det hele tatt, for jeg turde ikke oppleve det igjen.

Nå har vi da fått en mini som ELSKER sykkel, og Hubbien min sykler sykkelritt og er veldig aktiv på sykkelfronten, og det er helt unaturlig for oss å ikke bruke hjelm. Ingen hjelm, ingen sykkel gjelder for ALLE i familien, uansett alder og uansett hvor langt eller kort man skal!

Hjelm er og blir kuuult!!
Og nå får man faktisk kjøpt hjelmer som ser litt kule ut også, ikke bare sånne eggeskall, liksom..

Gammel 14-04-11, 18:44   #103
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Selvfølgelig, uansett.
Må innrømme at jeg syns det ser idiotisk ut å ikke bruke hjelm.

Jeg ble påkjørt når jeg var 11 år og det var på en minitur bort til nærmeste nabo. Full fart til sykehus men heldigvis kun kraftig hjernerystelse.

Gammel 16-04-11, 21:07   #104
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Mener det godt kunne vært påbudt med sykkelhjelm...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.