Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-11, 13:56   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Nja, kanskje det. Men jeg synes ikke det er helt sammenlignbart. Det er ganske mange ting vi kan gjøre mer tungvinte for oss selv om vi begynner å tenke over det. Hva ER det i den eggemassen? Det kan da umulig være bare egg? *skeptisk*

Gammel 17-04-11, 14:54   #2
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Tenkte også at den omelettrøra var først og fremst ment til tur/hyttebruk siden den ble lansert nå rett før påske.

Gammel 17-04-11, 16:15   #3
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hva ER det i den eggemassen? Det kan da umulig være bare egg? *skeptisk*

Det er jeg også skepisk til...

Gammel 17-04-11, 14:04   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Egg (98,3%), salt (0,8%), Konserveringsmiddel E202. Surhetsregulerende middel E 303

Ikke så veldig mye muffens, altså.

Gammel 17-04-11, 14:05   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bedre enn jeg trodde, altså. Jeg ble bare litt sjokkert da jeg så reklamen. Knuste egg på boks, liksom. Men jeg gir meg, det er sikkert et helt supert produkt!

Gammel 17-04-11, 15:07   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Er det noen som KLIPPER bakepapirark? Når mannen min kjøper med seg feil rull bruker jeg den derre hendige rivesaken på pakken.

Gammel 17-04-11, 15:09   #7
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er det noen som KLIPPER bakepapirark? Når mannen min kjøper med seg feil rull bruker jeg den derre hendige rivesaken på pakken.

Jeg river. Skeivt hver eneste gang. Liker også de ferdigkuttede arkene godt, jeg.

Gammel 17-04-11, 15:08   #8
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg stusset også litt over den omelettsaken, men ser absolutt bruksområder for den, så hvorfor ikke. Små bananer er kjempegodt, søte og gode og passelig størrelse!

Det er i hvert fall bra at det kommer produkter på markedet som er reinest mulig og uten masse tilsetningsstoffer, og sånn sett så jo den omelettrøren "snill" ut.

Gammel 17-04-11, 15:08   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg klipper. Jeg har 90 cm ovn og god finmotorik.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 15:12   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Små bananer er jo mye bedre enn store bananer, mer smak. Det kan jeg godt finne på å kjøpe. Men å kalle det barnebananer blir jo litt fnisete. Men omelettrøre? Det må jo være det aller raskeste i verden å lage selv.

En ulempe med at man får kjøpt ferdig ditt og ferdig datt er at man innbiller seg at det er vanskelig å lage selv etterhvert. Jeg har blitt langsomt sjokkert flere ganger etter å ha laget diverse torofiserte produkter på egen hånd etter jeg flyttet hjemmefra, og sett hvor fantastisk fort man lager det selv. De må ha vært gode på reklamen siden de greide å overbevise foreldregenereasjonen vår om at de sparte så mye tid hvis de kjøpte disse ferdigvarene. For stort sett gjør man jo ikke det.

Gammel 17-04-11, 15:46   #11
ingling

ingling sin avatar

Standard

Jeg bruker forøvrig heller ikke 6 timer på kjøkkenet selv om jeg lager fra bunnen, altså. Det er veldig få hverdagsmiddager her i huset som tar mer enn en halvtime å lage.

Gammel 17-04-11, 16:09   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Syns den potetstappa hørtes smart ut jeg.
Jeg skulle ønske man fikk kjøpt ferdig mat i butikken som var sunn og god sånn at man kunne droppe all matlaging i sin helhet, jeg for min del. Jeg er ikke glad i å lage mat i det hele tatt, men jeg vil ha sunn mat og da må jeg lage.

De små bananene er jo knallgode, jeg ser en klar fordel i skikkelig utvalg av frukt og grønt. For eksempel er jo skikkelige tomater et must, og ikke bare sånne dødkjipe til tredve kroner kiloet.

Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 17:23   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den potetstappa har jeg faktisk vurdert å prøve. Ferdige sauser kan også være veldig kjekt. Det er ting som tar litt tid å lage. Å skrelle poteter tar jo tid og er slitsomtn. Men omelettrøre? Da erstatter man noe det tar 2 minutter å lage, det er det som gjør at jeg fniser litt av det. Men på tur kan det jo være kjekt, selvfølgelig. Jeg er ikke en som må ha alt fra grunnen av , men skal jeg kjøpe meg fri fra jobb må det være noe jobb å kjøpe seg fri fra.

Gammel 17-04-11, 17:49   #14
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns det er ganske ovenfra og ned-holding å LE av folk som bruker ferdig omelettrøre. Hvorfor liksom?! For meg er det revnende likegyldig hvordan folk lager omeletten sin eller om de i det hele tatt spiser det. Hvis noen skulle lure, jeg bruket det ikke, hadde ikke hørt om det en gang. Så jeg tar ikke latteren personlig.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 17:52   #15
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg syns det er ganske ovenfra og ned-holding å LE av folk som bruker ferdig omelettrøre. Hvorfor liksom?! For meg er det revnende likegyldig hvordan folk lager omeletten sin eller om de i det hele tatt spiser det. Hvis noen skulle lure, jeg bruket det ikke, hadde ikke hørt om det en gang. Så jeg tar ikke latteren personlig.

Gammel 17-04-11, 19:51   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Samtidig ser jeg absolutt hva man kan bruke en sånn eggeblanding til. Skolekantiner for eksempel. Hytteturer. Klassetur. Slike situasjoner hvor egg er upraktisk fordi de har det med å knuse, og hvor dette representerer en mulighet for å lage eggerøre eller omelett. Eggeblandingen kan helt sikkert brukes i andre retter som krever egg også. Hjemme hadde jeg imidlertid aldri giddet kjøpe noe sånt.

Gammel 17-04-11, 20:21   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Så de som har vaskehjelp og ikke liker å lage mat de er, de er ... dårlige mødre?

Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:25   #18
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, visste du ikke det?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:31   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt er folk som har vaskehjelp late.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 20:34   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan se én veldig god grunn for å selge egg på kartong: vesentlig forenklet transport. Det finnes vel knapt noe som er så håpløst å frakte som egg, så ved å knuse dem på forhånd og helle dem i firkantet kontainer, vil jeg tro at man mer enn halvverer transportkostnadene.

Jeg kunne sikkert kjøpt egg i kartong hvis den var vesentlig billigere enn egg i skall - og hvis de ikke hadde saltet eggene på forhånd.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.