Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-11, 21:05   #81
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer

Convenience selger, produsentene skal tjene penger.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 21:14   #82
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dessuten synes jeg det er en vesentlig forskjell på egg på kartong og frossenpotetmos og bakepapir i ark.

Frossenmosen har jeg faktisk prøvd. Den smakte veldig godt. Jeg foretrekker å lage den selv, men det var et utrolig lettvint alternativ en gang jeg fikk lyst på uten å rekke å lage. Det tok to minutter og kan ikke sammenlignes med pulvervarianten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 21:30   #83
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det melkeprodukter i frossenmosen? Jeg fant ikke noe info på nett.

Gammel 17-04-11, 21:37   #84
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tror det bare er ren potet.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 21:37   #85
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er jo ikke melk i det opprinnelige produktet, men det skal vel kokes med melk i følge Stabburets hjemmeside:

Frossen potetmos

Gammel 17-04-11, 21:39   #86
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, takk. For om jeg vil prøve ut den mosen en gang så kan jeg bare tilsette vegetabilsk melk, feks.
Forresten, jeg synes det er litt artig med alle disse produktene som merkes "hjemmelaget".

Gammel 17-04-11, 21:51   #87
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jammen man må jo fremdeles steke omeletten? Eller mener du at noen ikke vet hva som skal oppi basisrøren, som består av egg og vann (og litt salt)? Jeg sliter faktisk med å få til pene omeletter i pannen så jeg har pleid å steke dem i ovnen før da jeg spiste egg, men selve røren har jo ikke vært noe problem å mikse sammen da.

Yes, vet om folk som ikke visste det før jeg lærte dem...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 21:54   #88
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Nei, den er helt ren. Kun potet og bare det!
Lager den med havremelk til datteren min.

Gammel 17-04-11, 22:06   #89
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns ikke dette er det mest "dustete" ferdigproduktet i salg egentlig. I tillegg til knekke og vispeoperasjonen, sparer man oppvask av en vispebolle og en visp.

Det er mer convenience for pengene enn ferdigoppdelt bakepapir, kanelbollemix (hvor vanskelig er det å drysse kanel oppå en vanlig bollemix egentlig?) eller hvit saus mix.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 22:12   #90
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg kan se én veldig god grunn for å selge egg på kartong: vesentlig forenklet transport. Det finnes vel knapt noe som er så håpløst å frakte som egg, så ved å knuse dem på forhånd og helle dem i firkantet kontainer, vil jeg tro at man mer enn halvverer transportkostnadene.

Jeg kunne sikkert kjøpt egg i kartong hvis den var vesentlig billigere enn egg i skall - og hvis de ikke hadde saltet eggene på forhånd.

I tillegg tenker jeg at det brukes knekk-egg. Dvs egg med skade.
Vinn-vinn mao

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 22:33   #91
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg tror det bare er ren potet.

For de av oss som ikke klarer å skjære opp poteter?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 22:35   #92
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Du sparer noen minutter om potetene er ferdig skrellet, og kuttet opp og kokt litt. Akkurat som ved lapskausblanding. Jeg ser nytten absolutt. Og nå som jeg vet at det bare er poteter og ingen melk i (har ikke giddet å sjekket for jeg trodde det var ferdig mos) så er det absolutt et greit måltid når vi må lager rask mat.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 22:37   #93
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vinn-vinn mao

Godt poeng. En mulighet for eggene som ikke vant i skjønnhetskonkurransen. Jeg er litt skeptisk til egg jeg ikke har knekket enkeltvis og sett innholdet på, men de har sikkert kvalitetskontrollert det på noe vis. Jeg kunne garantert brukt det hvis jeg skulle laget eggerøre til en stor samling mennesker for eksempel.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Eller som synes potetskrelling er noe av det kjedeligste arbeidet man kan gjøre. *ønsker meg elektrisk dings som gjør den jobben for meg*

Gammel 17-04-11, 23:13   #94
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vinn-vinn mao

I så fall er jo dette et strålende produkt for å redusere kasting av mat!

Og, rine: Du vil vel ikke påstå at det ikke sparer masse tid å ikke skrelle, kutte og koke 6-8-10 poteter? (Har aldri prøvd dette produktet, men bruker av og til litt av en pose frosne grønnsaker. kuttet i småbiter, i grønnsakssupper, for å jevne dem.)

Gammel 17-04-11, 23:36   #95
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke ganske god margin på store egg? De er i hvert fall dyrere per gram enn de mellomstore.

Gammel 17-04-11, 23:38   #96
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg synes dere er en smule arrogante. "Jeg kommer aaaaldri til å bruke det og det er bare teit og jeg ler meg ihjel!" Det er jo åpenbart et marked for dette og da må de vel bare kjøre på. De fleste av oss har jo prøvd ett eller annet av "snabb-produkter" og jeg ser virkelig ikke at dette skulle være teitere enn noe annet i samme sjanger. Noen mennesker evner ikke å lage mat, og da må da dette være et bedre suplement enn en grandis?

Jeg skjønner virkelig ikke dette ønsket om å håne alle som ikke tilbringer 6 timer for dag på kjøkkenet og som ikke lager mat av hjemmedyrkede grønnsaker og uten et eneste tilsetningsstoff. Det finnes en middelvei, altså. Nei, jeg kommer nok neppe til å kjøpe dette selv, men om noen ønsker det så må de få lov til det uten at jeg skal le meg ihjel.

Jeg er enig. Men jeg lo også litt av den omelettmiksen da jeg så den, vel og merke hvis folk kjøper den til hjemmebruk. Jeg ser for meg at den er veldig praktisk på en hytta. Og på camping.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 23:41   #97
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

De lager jo, som tidligere nevnt, til storhusholdninger også, så jeg tror vel ikke dette produktet er for å bruke opp knekk-eggene akkurat. Jeg tror ikke det reduserer noe avfall.
Produktet i seg selv kommer jeg neppe til å kjøpe. Jeg spiser ikke eggerøre på hoteller heller, det smaker jo pøkk..

Gammel 18-04-11, 00:26   #98
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Hotelleggerøre er jo ofte pulverprodukt. Det er jo noe helt annet.

Gammel 18-04-11, 00:31   #99
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fnyser ikke av et eneste produkt som forenkler kjedelge hverdagsaktiviteter.

Frossen potetmos hadde vært genialt om det hadde smakt godt - men det smaker helt forferdelig (jeg har selvfølgelig prøvd den allerede).

Vispede egg på boks ser jeg dog ikke poenget i. Jeg knekker vel eggene raskere enn jeg åpner en slik boks, tenker jeg.

Gammel 18-04-11, 00:37   #100
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Man må jo skrelle potetene og, hmmmfr. Boring.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.