|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananer
Kun fordi noen har kjøpt feil.
|
|
|
|
#122 |
|
flisespikker
|
Da må man jo kannibalisere et helt ark hvis man trenger en strimmel eller en mindre bit til ett eller annet. (Det var den eneste noenlunde fornuftige innvendingen jeg fant.
|
|
|
#123 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo, jeg syns det gjør noe. At prior skal tjene penger på å innbille folk at å blande egg og vann er for komplisert og tidkrevende for folk flest er jeg faktisk imot.
|
|
|
#124 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Keep calm and trot on
Ja, det er de amerikanske tilstandene jeg frykter, tror jeg. har familie i canada, og mine kusiner og fettere's venner ble vanto av at jeg kunne skille egg og pille reker. de kjøpte alltid eggeplomme og eggehvite på separate kartonger, og hadde aldri sett en reke med skall annet enn på bilder. Hjemmelaget pizza som konsept eksisterer ikke, og smøret er pakket i porsjonspakker inni hovedpakningen, hvordan skal man ellers vite hvor mye man skal steke i?
|
|
|
#126 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
|
|
|
#127 |
|
Ringskrømt
|
Seriøst? Er potetstappe noe av det enkleste man kan lage? Jeg bruker ganske lang tid på å skrelle x antall poteter, skjære de opp i små biter, for så å koke og mose dem og tilsette rømme og oppvarmet melk og smør og krydder og hva_har_du. Men jeg gjør det hver gang, fordi det er himla godt!
|
|
|
#128 |
|
I mål
|
Jeg er enig, og skulle ønske noen kunne redegjøre for hvordan man gjør alt fra grunnen på maks en halvtime. Hver dag. Uten å forberede kvelden før. Jeg lager også potetstappe fra grunnen, men da sprekker halvtimen. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Rockesøster
|
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerJeg lager stort sett all mat fra bunnen av, og det er de færreste dager dette tar under en halvtime. Jeg bruker faktisk ganske mye tid på forberedelser dagen før, og på selve matlagingen. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
maler
|
Det er veldig greit å se noen skrive akkurat dette. For stort sett når det er snakk om å lage mat fra grunnen av tar det nesten kortere tid enn Toro og det er null stress. Jeg ser absolutt verdien i mat fra grunnen av og lager mye fra grunnen selv, men det er ikke så veldig mye som tar mindre tid enn Toro.
|
|
|
#131 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerJeg prøver å lage mest mulig fra bunnen av, og det tar definitivt mer tid og effort enn halvferdige og ferdige produkter, altså. Det er (naturlig nok) mer forberedelser med i bildet.
|
|
|
#132 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerJeg er av dem som ikke er overbegeistret over "nyvinninger" som for eksempel ferdigstekt kjøttdeig med tacokrydder ferdig til varming, pannekakerøre på boks, vaffelrøre på boks, og nå altså også ferdig omelett. Jeg syns at de fleste burde lære seg de aller mest grunnleggende matlagingsferdigheter slik at de greier å lage slik enkel mat uten å måtte ty til hurtigløsninger. Grunnen til at jeg mener dette er 1) dess mer ferdigprodukter vi spiser- dess mer tilsettingsstoffer får vi oss og 2) mye av ferdigproduktene har uhorvelig mye emballasje. Ingen av delene er en bra ting syns jeg.
|
|
|
#133 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Jepp. Og det er så deilig når noen sier det. Har lurt på om det er jeg som er treig, lite lur eller hva som synes Toro er kjappere og lettere enn det meste. Men siden det ikke er så Sundt og ofte ikke smaker så bra, så prøver jeg å lage det meste selv. Men det TAR lenger tid.
|
|
|
#134 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Jeg er så enig så enig i dette! Jeg har heldigvis en mann som tar seg av matlagingen, men for eksempel å lage lasagne tar fryktelig mye lengre tid enn Toro. Det er klart bedre, men jeg skal være den første til å innrømme at vi varierer fint med Toro-varianten når vi har dårligere tid. Samme med pasta bolognese - jeg lager verdens beste fra bunnen men det tar fryktelig lang tid med alt som skal finkuttes. Så av og til varierer vi med den glassvarianten fra Dolmio som også er ganske så god. Jada, det er flott å lage maten fra bunnen og vi (les: Mannen) gjør stort sett dette, men det betyr ikke at jeg synes det er veldig greit at hurtigvariantene faktisk eksisterer.
|
|
|
#136 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ferdig omelett på kartong og barnebananerJeg synes det er mye mer "juks" med halvfabrikata som man lizzom skal spare tid på enn med ferdige produkter sånn som NÅ produktene.
|
|
|
#138 |
|
Keep calm and trot on
Helt enig. Jeg skjønner ikke pointet med ferdiggreier som kutter tilberedingstiden fra 12 til 7 minutter. Spiller de 5 minuttene noen rolle? I tillegg lager man jo gjerne ikke bare en ting til middag, så selv om man sparer 5 minutter på potetstappa, må jo fortsatt koteletten steike ferdig, og grønnsaksvannet koke.
|
|
|
#139 |
|
maler
|
Bruker du 12 minutter på å lage potetstappe?
|
|
|
#140 |
|
Keep calm and trot on
Ikke nødvendigvis, jeg tenkte ikke sammenheng mellom de tingene jeg nevnte, ser det var uklart. men, jeg tror ikke det tar veldig mye lenger tid, drøye 15 minutter, tenker jeg. Og det er ikke så ofte at jeg har middag hvor ingen av tingene tar mindre enn 15 minutter å lage til, altså ser jeg ikke noe poeng i at potetstappa skal ta mindre tid enn det. men det er meg, da.
|
![]() |
|
|