|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Tre vakre små kattungerJeg er ikke kattemenneske, og er bare nysgjerrig: Hvorfor denne "må-steriliseres" greia? Hva hvis man vil avle på dyret?
|
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Tre vakre små kattungerMissa - man vil ikke det. |
|
|
|
#24 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Tre vakre små kattungerJa, de er så vakre og jeg skulle mer enn gjerne beholdt en av de selv. Siden jeg har to hunder og tre katter fra før, syntes jeg det blir litt mye med ennå en katt.
|
|
|
#26 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Tre vakre små kattungerDette er mitt første kull på egne katter, og det blir det første og siste.
|
|
|
#27 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Tre vakre små kattungerAh, da skjønner jeg. For det er vel dem som avler katter profesjonelt og herjer på utstillinger og sånt, men renrasede ja. Seffern.
|
|
|
|
#28 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Tre vakre små kattunger
Jeg har også hørt det angående katter, men ikke fra dyrlegen vår. Men at det er sunt at hunkatter får et kull før de steriliseres.
|
|
|
#29 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er uheldig å la en katt gå på p-piller over flere år. Ja, for det første kan uhell skje, og katten blir gravid. Men det er også en stor fare for at katten får jurkreft om den går på p-piller over flere år. Det lureste er å sterilisere/kastrere. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
can-jur
|
Det er en MYTE!! Og folk som sprer slike ting bør få fiskedask. Husk å si i fra til den som fortalte det til deg, neste gang du treffer vedkommende.
|
|
|
|
#31 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat det der er tull og vas. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
Sv: Tre vakre små kattunger(Her glemte jeg å quote Miss Norway.)
|
|
|
#33 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Syntes det er helt greit at vi/man diskuterer rundt dette. Jeg er forøvrig helt enig med deg og flere her. Selvom vi har hatt katter i mange år, har vi aldri hatt kattunger før nå. Jeg er også klar over problemet med jurkreft. Planen er, eller var, at Saga også , som den siste av de tre, skulle steriliseres. Jeg har rett og slett ikke fått gjort det ennå. Kombinasjon av mange uheldige ting på en gang, samt at jeg hadde en pakke p-piller liggende som jeg ønsket å bruke opp. Hun har kun fått denne ene pakken med p-piller, og det er helt greit.
|
|
|
#34 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Tre vakre små kattungerMå bare inn og si at de grå er noe av det nydeligste jeg har sett på lenge, og jeg ønsker meg virkelig en katt i fremtiden. Ikke akkurat nå, da vi har et par hunder som er helt overbevist om at katter = middag, og nå er de så gamle at kattejakt hadde slitt dem ut.
|
|
|
#35 |
|
Passiv
|
Nå får du gi deg. De aller fleste veterinærer utfører inngrepet når katten er nærmere seks måneder, noen kan gjøre det ved fem måneder. Tolv uker er alt for tidlig. |
|
|
|
#37 |
|
can-jur
|
Dette har du og jeg diskutert før og nå vil jeg svært gjerne at du underbygger de (feilaktige) påstandene dine. Jeg skrev da også at jeg var skuffet over at du som jobber som frivillig for DB ikke vet dette og det er jo ganske tydelig at du fortsatt sprer foreldet informasjon.
|
|
|
|
#38 |
|
Crazy Cat Lady
|
Floksa har rett
|
|
|
|
#39 |
|
can-jur
|
Sv: Tre vakre små kattungerJeg siterer meg selv fra en tidligere tråd:
|
|
|
|
#40 |
|
<*(((<
|
Sv: Sterilisering av kattunger (Var: Tre vakre små kattunger gis bort)Jeg har flyttet tråden ut hit etter trådstarters ønske, og ga den ny tittel i samme slengen.
|
![]() |
|
|