|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Hvorfor viser ikke Obama fødselsattesten sin?Som det skrives en del om for tiden så går Trump ganske aggressivt ut og flørter med å stille som presidentkandidat for republikanerne. Han trekker nå frem den mystiske fødselsattesten til Obama. Jeg var i USA for et par uker siden, og da møtte jeg flere amerikanere som var skeptiske til at Obama ikke viser frem fødselsattesten. Er det noen som vet hvorfor han ikke gjør det? Har det vært skrevet noe om det? Har han hatt noen uttalelser om det? Det kan vel ikke - skrekk o gru - være mulig at han ikke er født i USA? Demokratene ville vel ikke turt å ha ham som kandidat hvis noe så alvorlig var løyet om? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvorfor viser ikke Obama fødselsattesten sin?Kanskje han har en annen far enn det som er offisielt kjent? Kanskje han har løyet på alderen? Kanskje han synes det en en idiotisk problemstilling og ikke føler for å hoppe hver gang media eller politiske motstandere sier "hopp"? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor viser ikke Obama fødselsattesten sin?Kanskje foreldrene ikke finner den? Rotehoder og saann, mener jeg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvorfor viser ikke Obama fødselsattesten sin?I følge denne siden har man frigitt en kopi av fødselsattesten hans. Men skeptikerne mener såklart at den er photoshoppet.
|
|
|
#9 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hvorfor viser ikke Obama fødselsattesten sin?Jeg vet ikke engang hvor ungenes fødselsattester er, langt mindre min egen.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor viser ikke Obama fødselsattesten sin?Han er jo seff plantet på jorda av aliens. |
|
|
|
#11 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvorfor viser ikke Obama fødselsattesten sin?
Neinei. Han må fødes på ny. På direkten. Så kan de skrive ut ny attest foran kameraene.
|
|
|
#12 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Hvorfor viser ikke Obama fødselsattesten sin?He has shown his birth certificate.
|
|
|
|
#13 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hvorfor viser ikke Obama fødselsattesten sin?Han har lagt den på Mei's "Lure Sted" og driver nå og leter som en gal.
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor viser ikke Obama fødselsattesten sin?Haha - det er jo knallbra! |
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvorfor viser ikke Obama fødselsattesten sin?Trump kjører videre på fremmedfrykt, skepsisen til at en svart mann kan styre USA og misforstått patriotisme for å vinne velgere. Da ser man bort i fra sannheten, den vinner man jo ikke dumme, konspirasjonsteoretikere på. Obama har, som mange allerede påpeker, vist den fram. Det ble skrevet masse om det under valgkampen, siden hun tøtta fra Alaska også kjørte i vei på dette
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#17 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor viser ikke Obama fødselsattesten sin?Jeg tror dessverre at Obama kommer til å slite ved neste valg. Foreløpig har dette ikke vært noe problem fordi republikanerne ikke har hatt en eneste troverdig motkandidat, men hvis fjotten Trump seiler opp som en "seriøs" kandidat så kan det jo hende..
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Nei. Det ville nesten blitt som om de hadde hatt flere perioder med ulike varianter av George Bush. Vi får tro bedre om dem enn det? |
|
|
|
#20 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvorfor viser ikke Obama fødselsattesten sin?Nå har jo Ulvefar allerede postet hvordan dette henger sammen; Snopes har en god gjennomgang der ting er samlet på ett sted. Og dette sludderet er altså tilbakevist for lenge siden. |
|
|
|
![]() |
|
|