|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Fine plasser i naturen - RomerikeHermer etter Ine! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Fine plasser i naturen - Romerikehttp://www.visitromerike.no/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Off the map.
|
![]() Sv: Fine plasser i naturen - RomerikeJeg er også rimelig nyinnflyttet, så jeg ser også etter tips.
![]() |
#4 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fine plasser i naturen - RomerikeSøndagstur med Tertitten! Her ser det riktignok ut til at de ikke starter sesongen før 12.juni, men det er vel verdt et besøk når den tid kommer, ihvertfall.
![]() |
#5 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Fine plasser i naturen - RomerikeVi er også hyppige brukere av Fetsund Lenser. Ellers kan jeg slå et slag for en gåtur til Bjønnåsen i Rælingen, med flott utsikt. Turgåing med innlagt bading i Åmotdammen, hvor man f.eks kan gå innover fra Løvenstad. Vi har også ofte dratt til en badeplass i Fetsund, men nå husker jeg ikke hva den heter. Ikke så veldig langt unna Fetsund Lenser. Vi har også gått en del fra Losby gods til Mønevann (Lørenskog). Her er det også en besøksgård. I Lillestrøm har man Sørum fritidsgård, hvor det er fint å gå inn i skogen ved siden av på tur, og kikke litt på dyra på veien.
![]() |
#6 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Fine plasser i naturen - RomerikeFor en fantastisk tråd! :abonnerer:
![]() |
#7 |
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fine plasser i naturen - RomerikeOm dere er glad i å gå tur, vil jeg absolutt anbefale søndagstur til Mistberget (Eidsvoll kommune). Det er mange muligheter, man kan gå fra Åsleia (Eidsvoll) og det er grusvei et stykke og sti resten. Men det er ganske bratt, så det kommer ann på hvor store barna er. Eller man kan gå fra Minneåsen (kjøre opp enten ved Minnesund eller Hurdal) og der er det vei helt opp og ikke brattere enn at man kan gå med barnevogn. (skal man imidlertid helt fram til utkikkstårnet på Mistberget, så må man sette ifra seg vogna siste 100 meterne eller noe sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Fine plasser i naturen - RomerikeTakk for masse fine svar! Vi har masse å utforske fremover skjønner jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Uhelbredelig B-menneske
![]() Sv: Fine plasser i naturen - RomerikeSKREIKAMPEN: Flere alternative ruter. Ta av fra Langset / Østsidevegen. Parkering for turgåere ved Sollihøgda trevarefabrikk. ( Røysivegen 137 ) Følg merket sti til Toppen. Lett og gå, med god stigning. Årneskollen (612 moh.) er også verdt et besøk. (her har jeg selv aldri vært).Rute ca 2 km Sist redigert av Liljekonvall : 19-04-11 kl 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Fine plasser i naturen - RomerikeSer Losby og smaragdgruvene og gamle hvam også er nevnt, kom på de nå så tenkte jeg skulle legge inn. Apropo smaragdgruvene så er det en fin tid å besøke de nå nylig etter snøen er gått, men forvent ikke noen sosial tur... alle blir liggende med nesa i grusen og grave. Jeg fant faktisk en riktig fin smaragd der sist tur, som nok burde vært takstert men foreløpig ligger den i smykkeskrinet mitt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Uhelbredelig B-menneske
![]() Sv: Fine plasser i naturen - RomerikeKnaisetra (Hurdal): Sist redigert av Liljekonvall : 19-04-11 kl 22:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|