|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Pauset
|
![]() Sv: Heia DnB NOR!!!
Næh!
Ja det kan virke sånn. Jeg er 99 % sikker på at det står nok penger der. Dette gjør meg litt bedre stemt da. Jeg har tross alt sjekket at det skal være mulig å dra på påsketur uten å overføre penger ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Pauset
|
Dette sier jo hvor lite jeg får med meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Hertuginne
|
Du får foreslå det til Rune Bjerke, adm. dir.
![]() |
#31 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Heia DnB NOR!
Ja, uten tvil.
![]() |
#32 |
Pauset
|
De hoster garantert systemet på maaaange servere. Muligheten for at alle kneler samtidig er jo til stede, men sannsynligheten er liten med mindre det er strømbrudd eller jordskjelv eller noe sånt. Blir litt som når man skulle sjekke ligningen på AltInn (eller hva det nå het). Noen gikk det fint for, andre kom ikke inn. Så at noe fungerer for en, betyr ikke at hele systemet er oppe og går, nødvendigvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Pauset
|
![]() Sv: Heia DnB NOR!
Puh. Litt lettet. Da kan jeg antagelig dra på plantasjen i påsken. Skal ha makeover i hagen, så jeg så for meg at jeg måtte droppe dette nå om jeg ikke fikk overført penger. Men da er antageligvis saldoen helt fin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Fortynnet
|
Ja, da var ikke jeg blant de utvalgte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Hertuginne
|
Men det som er litt rart her er at de fleste bankene krever at de har sin egen infrastruktur hos underleverandøren, sånn at det hostes på helt separate servere. Og da er det jo litt pussig at så mange banker ble rammet på en gang, det sier meg at det var mer enn en server eller to som fikk problemer, det var nok noe mer dyptliggende. Men nå driver jeg egentlig bare med litt ukvalifisert synsing, siden jeg ikke kjenner til hvordan EDB ErgoGroup drifter systemene (bortsett fra at det åpenbart ikke gjøres godt nok).
![]() |
#37 |
Pauset
|
Det kan jo tenkes at det er kommunikasjonen ut og inn som er brutt/for dårlig og ikke nødvendigvis serverfeil. Dette er nok en av de kjipeste dagene noe sånt kan skje. Man står der og har handlet inn for noen dager og vet at butikken skal stenge... så får man ikke betalt. Jeg hadde overlevd uten maten (og øllen), men det hadde jo blitt en veldig lite kulinarisk påske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Hertuginne
|
Ja, tror du det gikk noen kuler varmt oppe i Nydalen tidligere i dag?
![]() |
#40 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Heia DnB NOR!Men som noen nevner over var det altså andre problemer i dag også med bankterminalene. Hun foran meg i køen fikk ikke betalt og jeg fikk ikke bruke mitt skandiabanken kredittkort.
![]() |
|
|