|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Dyrehager - hva syns du?Jeg liker heller ikke dyrehager, men har ikke klart å holde meg helt unna etter at jeg fikk barn. En ordentlig dyrepark, som feks Kristiansand kan jeg klare å leve med. Dyrene er i fangenskap, men ser ut til å ha noenlunde god plass og ordentlige forhold. I Storbritannia har jeg opplevd mye verre, gammeldagse dyrehager der dyrene fremdeles er i små bur og det var bare fælt. Jeg går ikke i dyrehager i store byer. Såvidt jeg kan se er de stort sett "tradisjonelle" og trange og det nekter jeg å støtte. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dyrehager - hva syns du?
Det er sant. Fuglene, apene og reptilene har veldig lite plass i Kristiansand.
|
|
|
#43 |
|
maler
|
Sv: Dyrehager - hva syns du?<digresjon>Jeg vil gjerne ha selektert kjøtt og melk fra kyr som går sånn som de på bildet til Floksa. </digresjon>
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
Sv: Dyrehager - hva syns du?Vi var i en luguber dyrepark i Tyrkia - fytte grisen |
|
|
|
#45 |
|
maler
|
Sv: Dyrehager - hva syns du?Amadeusparken var også et sted jeg reagerte litt på. Ikke på grunn av forholdene for dyrene egentlig, men fordi det var lagt opp til utstrakt mating fra publikum. Og dyrene hadde veldig adferd etter dette, de var innpåslitne og masete. Og selv om det i og for seg var dyremat man kunne fore dem med, kan jeg ikke helt se for meg at det ble ernæringsmessig kjempesmart å få ubegrenset mengde pellets fra forbipasserende.
|
|
|
#46 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eksisterende bestander under 35 dyr får dispensasjon fra kravet om løsdrift frem til 2034. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Dette reagerte jeg på også, i tillegg til et esel som helt åpenbart trengte hovstell. Helst for lenge siden.
|
|
|
|
#48 |
|
|
De aller fleste apene har uteplass i dyreparken i Kr.sand, men ikke der folk har tilgang. Og fugler? Hum.. uhm.. hva med de vi har i bur hjemme? De har mindre plass, har de ikke? Skal jeg ha dårlig samvittighet fordi jeg har en nymfeparakitt som sitter i et lite bur? De lever jo egentlig i store flokker fritt i Australia. Burde Pippa heller levd i en stor flokk for å leve ut sitt fulle potensiale? Eller bør jeg dekke til vinduene slik at hun ikke ser de fuglene som er frie på utsiden, og gjøre huset lydtett så hun ikke hører de?
|
|
|
#49 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() |
Slipp Piappa fri, slipp Pippa fri! |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kunne jeg aldri hatt. Hva er poenget, dekorasjon?
|
|
|
#51 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Dyrehager - hva syns du?Det som slår meg er at mange sier de aldri går i sirkus eller dyreparker, men de har gjerne en kanin eller et marsvin sittende i et bittelite bur. Ungene må jo få et kjæledyr og kanin og marsvin er jo så lettvinte. De trenger jo bare mat en gang i blant. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Hehe, du sier noe der. ;-) |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Nymotens gammeldags
Jeg har ikke kjæledyr bla. av prinsipielle årsaker. Men i bur? Jeg har aldri skjønt hva som er vitsen med å ha fugler i bur hjemme, spesielt om de BARE sitter i buret (nå gjør ikke din det da). Ei venninne av min mor hadde en liten undulat i et liiite bur, der satt den hele livet, var aldri ute. Jeg blir helt dårlig.
|
|
|
#56 |
|
Nymotens gammeldags
Jeg er helt enig.
|
|
|
#57 |
|
Curlingkone
|
Sv: Dyrehager - hva syns du?Jeg er veldig for dyrehager som dem av samme type som den i Kristiansand.
|
|
|
#58 |
|
|
|
|
|
#59 |
|
can-jur
|
Jeg får vond smak i munnen av sånne holdninger.
|
|
|
|
#60 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Dyrehager - hva syns du?Jeg liker ikke dyreparker eller cirkus, men ble med til Ree dyrepark i Ebeltoft, det så ganske koselig ut. Det kommer nok ønske om Kristiansand også, jeg venter så lenge jeg kan. I Calefornia bodde jeg nær Sea World, men var ikke innom. Nok sel ved havet å se på
|
|
![]() |
|
|