Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan oppbevarer dere tannbørstene på badet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-07, 13:33   #21
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer dere tannbørstene på badet?

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Jeg tenkte ikke på at det var uhygienisk, mere at oppvaskmiddelrester kanskje kan bli sittende igjen i busten..?

Og glansemiddel?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:37   #22
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Jeg tenkte ikke på at det var uhygienisk, mere at oppvaskmiddelrester kanskje kan bli sittende igjen i busten..?

Jeg vasker jo andre ting som skal inn i munnen i oppvaskmaskinen også. Skjeer og gafler for eksempel.

Jeg stoler på tannlegen min, han er dyktig.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:40   #23
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Tannbørstene står sammen i et felles glass på hylla. Glasset vaskes med jevne mellomrom. Det med tannbørstene har jeg ikke tenkt på enda - god ide.

Dere som kaster tannbørstene etterhvert, kjøper dere nye hver dag, eller hver uke? Ettersom det er mer hygienisk enn å vaske dem ukentlig mener jeg.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:55   #24
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Vi har en plastkopp til hver, med tannbørsten i. Så kan man fylle koppen med vann og skylle munnen etterpå også - det er enklere enn å drikke rett fra springen.

Jeg vasker både kopper og tannbørster i oppvaskmaskinen en gang i uken.

1.
Man skal ikke skylle munn etter at man har pusset tennene. For da skyller mann bort fluoren som har lagt seg som beskyttelse på tennene.

2. og vaske tannbørstene i oppvaskmaskinen er bare tull. For du øddelegger de. Mange tåler ikke varmen på vannet i maskinen. og blir "smeltet" eller tannbørstene blir ekstra stive.
Og oppvaskmiddlet i maskinen øddelegger tannbørsten

oppvaskmiddlet er laget for å vaske glass og sånt ikke tannbørster.

Tannbørstene kan skylles under varmt vann. Og skal byttes hver 3 mnd, og etter hver gang man har vært syk.
Og om tannbørsten blir utslitt\bustetet før det har gått 3 mnd så skal man bytte de.Og eventuelt slutte å bite i bannbørsten For det øddelegger bustene på tannbørsten. Mange som biter i tannbørsten uten å tenke over det. Jeg er en av de, så måtte ta meg sikkelig i det, å slutte å bite på den

Hilsen en tannhelsesekretær

Turbo har egen elektrisk tannbørste, braun sin mikke mus Så der henger børsten på ladderen. jeg og mann har og elektrisk tannbørste, sånn med holder bakpå som børstehodene er i. plass til 4 børstehoder nedi der. Og de er ikke borti hverandre.

Sist redigert av Honda : 06-03-07 kl 15:10.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:01   #25
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

1.
Man skal ikke skylle munn etter at man har pusset tennene. For da skyller mann bort fluoren som har lagt seg som beskyttelse på tennene.

2. og vaske tannbørstene i oppvaskmaskinen er bare tull. For du øddelegger de.

Som sagt, vi bruker fluortabletter.

Jeg har gjort dette i mange år nå, ingen tannbørster er ødelagt så langt. Jeg tror jeg fortsetter å gjøre slik tannlegen min anbefaler meg.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 06-03-07, 14:10   #26
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vi har 3 tannglass, en til hver som henger med sugekopper på speilet. Tannbørstene bytter vi ut når de blir stygge og hvertfall hver 3 mnd.

Sist redigert av Camomilla : 06-03-07 kl 14:58.
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:11   #27
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

4 tannbørste i samme beholder her. Eldste har egen siden hun bruker et annet bad enn oss andre. Ikke så mye sykdom her, tror nok ikke tannbørster som står inntil hverandre er den verste smittekilden .

Gammel 06-03-07, 14:34   #28
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skyller tannbørsten i varmt vann etter tannpussen, så det ikke henger igjen noen særlige rester av tannkrem og sånn. Jeg bytter tannbørste månedlig og oftere når noen har vært syke.

Gammel 06-03-07, 14:47   #29
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av C@mill@, her.

Vi har 3 tannglass, en til hves som henger med sugekopper på speilet. Tannbørstene bytter vi ut når de blir stygge og hvertfall hver 3 mnd.

Tannglass som henger på speilet? Hvor får man tak i det?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:58   #30
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Tannglass som henger på speilet? Hvor får man tak i det?

Kjøpt det på Ting, en butikk i Oslo. Du får det også på Såpe, badegleder og har sett det på Kremmerhuset.
Festes med sugekopp, kjempesmart

Gammel 06-03-07, 15:29   #31
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har gjort dette i mange år nå, ingen tannbørster er ødelagt så langt. Jeg tror jeg fortsetter å gjøre slik tannlegen min anbefaler meg.

Ville du ha tatt å vasket tannbørsten din i zalo, skylt den og pusset tennene med den?

Jeg har nå etter denne diskusjonen skrevet mail til lærerne mine som jeg hadde på skolen, om dette å vaske tannbørsten, den ene er tannlege og andre tannpleier. Og jeg sendte sms til en venninne som driver å utdanner seg til tannlege.

Alle kom med samme svar: hiv tannbørsten og kjøp nye. Glass og sånt som skal i oppvaskmaskinen . vaskepulveret kan sette seg fast inni tannbørsten for det om det ikke synnes, og man kan bli forgiftet. Og oppvaskmaskin varmen og oppvaskmiddlet øddelegger tannbørsten.

Gammel 06-03-07, 15:45   #32
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vi har en tannbørsteholder ikke ulik den avbildete. Vi er sjelden eller aldri syke og da hver fos oss. jeg vasker tannbørsteholderen i oppvaskmaskinen, men tannbørstene kaster jeg etterhvert.

Vi er faktisk også sjelden eller aldri syke på likt. Mye sykdom har vi, men det gjelder kun de 2 minste.

Ved hver sykdomsperiode så kastes alle tannbørstene og beholderen vaskes i oppvaskmaskinen. Og det viktigste; vi er nøye på håndvask og bruker hånddesinfeksjon i sykeperioder. Det har nok hindret mye smitte!
De siste månedene har vi måtte bytte tannbørste ofte. Litt hysterisk kan man si!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 15:48   #33
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vasker jo andre ting som skal inn i munnen i oppvaskmaskinen også. Skjeer og gafler for eksempel.

Jeg stoler på tannlegen min, han er dyktig.

Kan man virkelig ha tannbørster i oppvaskmaskinen altså?

Ville blitt billigere enn å bytte hele tiden i alle fall.
Eller...kanskje de kan kokes??

Gammel 06-03-07, 15:51   #34
Nå også i farger

Standard

Vi bytter forresten tannbørste minimum en gang i mnd.

Gammel 06-03-07, 15:57   #35
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Kan man virkelig ha tannbørster i oppvaskmaskinen altså?

Ville blitt billigere enn å bytte hele tiden i alle fall.
Eller...kanskje de kan kokes??

Ja, jeg bytter dem også, altså. Men ikke én gang i uken.

Du kan vel lett finne ut om de kan kokes ved å koke en som likevel skal kastes. Går den istykker er ingen skade skjedd.

Gammel 06-03-07, 16:10   #36
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av C@mill@, her.

Vi har 3 tannglass, en til hver som henger med sugekopper på speilet. Tannbørstene bytter vi ut når de blir stygge og hvertfall hver 3 mnd.

Dette kunne vi fått plass til også...

Går det 6 av de i bredden på et "vanlig" speil tror du?
Genialt om jeg kunne festet disse nederst på speilet.

Gammel 06-03-07, 20:14   #37
chara
Aktiv

Medlem siden: Nov 2006
chara er litt kul
Standard

Vi har også tannbørstene i et felles glass. De står i friluft, men etter å ha lest en undersøkelse der en fant store mengder tarmbakterier på tanbørster som står i nærheten av doen (Da helt klart mest hvis en lar dolokket stå åpent) Har jeg flyttet de lengst bort og vurderer å få de inn i et skap. Ikke alle i min familie som husker å lukke dolokket etter seg.

chara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 20:23   #38
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av chara, her.

De står i friluft, men etter å ha lest en undersøkelse der en fant store mengder tarmbakterier på tanbørster som står i nærheten av doen (Da helt klart mest hvis en lar dolokket stå åpent)

Det testet de på MythBusters, og det var ikke helt det de fant ut:

Myth statement Status Notes Fecal coliforms bacteria can grow in toothbrush bristles. Partly Confirmed Fecal coliforms were indeed found on all the test brushes, including the control ones. However, none were of a level high enough to be dangerous, and experts confirm that such coliforms were impossible to completely avoid.

Gammel 06-03-07, 20:26   #39
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et glass til meg og et til ungene. :smart:

Gammel 06-03-07, 20:26   #40
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Ville du ha tatt å vasket tannbørsten din i zalo, skylt den og pusset tennene med den?

Jeg har nå etter denne diskusjonen skrevet mail til lærerne mine som jeg hadde på skolen, om dette å vaske tannbørsten, den ene er tannlege og andre tannpleier. Og jeg sendte sms til en venninne som driver å utdanner seg til tannlege.

Alle kom med samme svar: hiv tannbørsten og kjøp nye. Glass og sånt som skal i oppvaskmaskinen . vaskepulveret kan sette seg fast inni tannbørsten for det om det ikke synnes, og man kan bli forgiftet. Og oppvaskmaskin varmen og oppvaskmiddlet øddelegger tannbørsten.

Hm. Husk nå at tannleger har like mye ulike meninger som leger.
Ikke vær SÅ bastant, da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.