Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?
Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.
Jessheim er vel greit i forhold til kollektivt det?
Tog og buss flere ganger i timen til forskjellige kanter.
Jessheim er i det øvre prissjiktet da veil jeg tro. Det er ikke "billige" tomter å oppdrive der tror jeg.
Jeg syns du skal vurdere Vormsund igjen. 
Eh, nei. Tog én gang i timen, busser også én gang i timen. Gjerne så det akkurat ikke korresponderer med toget (de fleste korresponderer). Fra kløfta, derimot, går det to tog innover i timen. (lokaltoget fra Eidsvoll over gardermoen og lokaltoget fra Dal over Jessheim). Det er noen flere busser i rushet.
Jessheim er ikke av det billigste. Dog - jeg solgte nylig min enebolig svært sentralt på Jessheim (160kvm og 1 mål tomt, relativt god standard) 5 min gange fra sentrum til litt over 3 mill. Så det er mulig å finne noe sentralt. Litt lengre unna blir husene større og tomtene mindre Men Jessheim har stort og fint handlesenter, kino og kulturhus, bibliotek, flere utesteder og (sk) restauranter, sentral videregående skole, osv. endel som ikke Kløfta har f.eks.
Ullensaker er et pressområde med mye tilflytting og stor endring, kommuneøkonomien er ikke av de beste. Samtidig har de satset på utbygging av infrastruktur, så det er fint å bo der altså Men ankepunktene ift Ahus blir akkurat de samme som fra Vormsund - gitt at man kjører i rushet (minus bommen da, ingen bom fra Jessheim).
|