|
|
#661 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker
|
|
#662 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: PannekakerNip: Du burde faktisk reise rundt til alle landets sykehus og legekontor fortelle dem at du har svaret på hvordan man kan redusere sykdommer som kreft, MS, ME, diabetes mm. Og - tenk at det er så enkelt som bare å legge om kostholdet! |
|
|
|
|
#663 |
|
Shake it out!
|
Sv: PannekakerNå har jeg skummet hele denne fordømte tråden, og jeg forstår fremdeles ikke hvor uglene kommer inn i bildet!
|
|
#665 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#666 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: PannekakerDet var Skilpaddas skyld.
|
|
#667 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: PannekakerMin datter kom med en forbløffende og klokkeklar innsikt forleden: Vi spiser jo ikke jegere (unntatt fiskejegere da kanskje). Ergo spiser vi ikke ugler (dette siste har jeg funnet ut av helt selv). Vi kranglet litt om bjørn da. |
|
|
|
|
#668 |
|
Kamerat Pære
|
|
#669 |
|
<*(((<
|
HI har fått ganske mye pes i denne tråden allerede, er det ikke litt unødvendig å fortsette å komme med stikk på denne måten så lenge etterpå?
|
|
#670 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PannekakerJeg synes det er synd dere er så ufine, jeg har jo ikke sagt noe som helst slemt eller stygt egentlig? |
|
|
|
|
#671 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: PannekakerJoda, men alt med måte. Litt er ikke farlig. Kan ikke det være en konklusjon? |
|
|
|
|
#672 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: PannekakerDette var jo flere dagers jobb å komme gjennom, men jeg er faktisk oppriktig når jeg sier at jeg gjerne vil se hvordan du legger opp en uke mtp mat hos dere, Nip. Hva og hvor mye dere spiser og hvordan det fungerer rent generelt.
|
|
#673 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Sv: PannekakerJeg tror det er viktig å skille barter og snørr her, altså å skille typiske livsstilssykdommer som f.eks diabetes 2 fra andre typer sykdommer hvor det er andre ting som spiller mye mer inn enn type kosthold. Ellers blir det litt som Anna Anka som knasket kyllingbrusk for å unngå kreft. Teorien var at haier er laget av brusk, haier får ikke kreft, ergo får man ikke kreft om man spiser brusk. Sist redigert av Sonja Sockersöt : 28-04-11 kl 15:59. |
|
|
|
|
#674 |
|
Ikke noe komplisterte greier. Som sagt spiser sønnen min veldig vanlig mat, fordi samfunnet "tilsier" at det burde være sånn ellers blir man utafor, og vi også spiste jo mer vanlig før med posesupper, pannekaker, tacopose osv... (vi spiste riktignok endel sunnere fordi Vetle var allergisk mot egg og melk de første leveårene, nesten synd å si - men det var nesten positivt fordi jeg måtte lage mer mat fra bunnen av, selvom jeg ikke kunne det, det var enklere å holde han unna mye kaker og festligheter fordi alle vil jo gi barna godteri). Sist redigert av Nip : 28-04-11 kl 17:03. |
|
|
|
|
#675 |
|
Klart det finnes mange ekstremtilfeller, jeg er enig i at å knaske kyllingbrusk er å gå for langt i "sunnhetsveien" - det jeg prøver å poengtere er at jeg synes alle burde gå den veien - men ikke i nærheten av så langt som Anna Anka. Og jeg har heller ikke sagt at det er mange som bare sitter å spiser grandis og drikker øl og cola, det er jo ikke sånn at jeg tror det. |
|
|
|
|
#676 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: PannekakerEgentlig skjønner jeg ikke helt hva man er uenige om her altså, i alle fall er det du beskriver og det svært mange andre har skrevet i tråden før her vært rimelig på samme linje når det kommer til kostholdet virker det som.
|
|
#677 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: PannekakerMen det at unger plutselig "ikke liker" ting de før har spist er jo ikke akkurat noe nytt fenomen da. De plukker opp sånt over alt, og det er jo en del av det å vokse opp. Datteren min er i alle fall veldig sånn, putselig liker hun ikke det ene og plutselig liker hun ikke det andre, fordi xxx sier det er ekkelt.
|
|
#678 |
|
Kamerat Pære
Det var ment humoristisk, men jeg ser at det kom ut som ett i overkant sarkastisk stikk. Jeg tar det til etterretning.
|
|
#679 |
|
Whatever, never mind
|
Det at ungdom spiser godteri, junk og drikker brus er ikke ensbetydende med at de ikke har et normalt og sunt kosthold hjemme altså. Jeg f.eks er oppvokst med et "normalt kosthold", grønnsaker til hvert måltid, godteri bare på lørdager osv. Og ville ha fått med meg matpakke hjemmefra til f.eks en dag i snowboardbakken. Men jeg ville garantert ha brukt penger på brus og godteri. |
|
|
|
|
#680 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: PannekakerDet jeg reagerer mest på i denne tråden, er den arrogante og fordømmende "jeg-vet-best" holdningen HI har (eller i det minste gir uttrykk for) for "alle andre" som har et kosthold som ikke når opp til HIs standard, og jeg klarer ikke la være å føle meg en anelse indignert. Litt som når Kari Jaquesson snakker om tjukke folk. Det er provoserende når lekfolk uttaler seg som om de var eksperter, og nekter å la seg snakke imot.
|
![]() |
| Emneord |
| ugler |
|
|