Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Joggesko som gir god demping?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-11, 19:19   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joggesko som gir god demping?

Jeg trenger joggesko som gir GOD demping. Jeg har problemer med den ene hælen min, og de to parene med joggesko jeg har holder ikke mål. Har noen noe erfaring å dele?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 19:21   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Joggesko som gir god demping?

Jeg elsker mine Asics gel nimbus. Men det kommer jo veldig an på hva slags bein man har også. Det kommer garantert inn noen og anbefaler Asics gel kayano, det er veldig godt sko for de som overpronerer. Jeg vurderte å kjøpe meg dem, men heldigvis prøvde jeg skikkelig først, og det ble veldig, veldig feil. Jeg underpronerer. Ergo må jeg ha nimbusene istedenfor og de er perfekte. Men jeg kan gå god for toppmodellene til asics.

Gammel 20-04-11, 20:15   #3
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Enig med Katta. Asics Gel Nimbus eller Kayano avhengig av pronering.

Gammel 20-04-11, 20:24   #4
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva bruker du joggeskoene dine til?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 20:45   #5
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreløpig går jeg bare, men har planer om å løpe hvis hælen tillater det.

Gammel 20-04-11, 20:48   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er vel verdt pengene med gode løpesko selv om man bare går og løper litt forsiktig.

Gammel 20-04-11, 20:52   #7
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok. Årsaken til at jeg spør er at fremfotløping (lande på fremfoten istedet for hælen) kanskje kan avhjelpe problemet. Det er slik vi løp før vi fikk dempede skor, da kunne vi ikke lande på hælen for det ble for tung belastning på kroppen. Men det er vanskelig å løpe på den måten I vanlige joggesko for de er bygget opp I hælen. Vil du vite mer så kan jeg finne mer info.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 22:17   #8
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Fettputa under hælen min er delvis ødelagt. Og etter at jeg begynnte med å gå turer så har det blitt mye værre.

Gammel 21-04-11, 12:03   #9
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Noen flere tips?

Gammel 21-04-11, 15:28   #10
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nike Vomero er også en joggesko med god demping

Gammel 21-04-11, 15:46   #11
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg har Ascis Gel Kayano. Vet egentlig ikke om jeg overpronerer, men de er gode til meg i hvert fall.

Gammel 21-04-11, 16:01   #12
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Jeg tror jeg har normal pronasjon. Det så i alle fall sånn ut på fotavtrykket mitt.

Gammel 22-04-11, 21:51   #13
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg elsker mine Asics gel nimbus. Men det kommer jo veldig an på hva slags bein man har også. Det kommer garantert inn noen og anbefaler Asics gel kayano, det er veldig godt sko for de som overpronerer. Jeg vurderte å kjøpe meg dem, men heldigvis prøvde jeg skikkelig først, og det ble veldig, veldig feil. Jeg underpronerer. Ergo må jeg ha nimbusene istedenfor og de er perfekte. Men jeg kan gå god for toppmodellene til asics.

Jeg underpronerer og har Asics Gel Nimbus og Asics Gel Kinsei som er toppmodellen til Asics. Begge fungerer supert på mine rare bein, har løpt med Nimbus siden en eller annen gang på 90-tallet uten problemer. Kayano går ikke til meg, den passer de som overpronerer. Generelt er Asics gode på demping, i alle fall de modellene som er nevnt her. Jeg anbefaler at du får hjelp til å finne sko som passer akkurat deg, hva som fungerer er avhengig av fotform, hvordan du går og vekt. Løplabbet er f.eks. er sted som kan hjelpe deg med det.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 19:40   #14
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Nå har jeg kjøpt meg Asics gel nimbus. Jeg har prøvd litt ulike typer denne uka, sjekket opp litt, og håper jeg har tatt et bra valg.

Gammel 29-04-11, 19:48   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Nike Shox eller Nike Air Max , kanskje ikke løpesko, men de skal ha bra demping.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 19:56   #16
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Jeg fikk beskjed om at Nike Shox var for harde å gå mye på? Jeg fant ut at jeg må ha myke sko.

Gammel 29-04-11, 20:02   #17
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg fikk beskjed om at Nike Shox var for harde å gå mye på? Jeg fant ut at jeg må ha myke sko.

Ok, da bør jeg kanskje satse på noe annet, tenkte mere som gå tur, og gå på jobb-sko.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 20:11   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg elsker mine nimbuser. Veldig gode med god dempning.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.