Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ovnen takket visst for seg midt i bakinga

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-11, 00:15   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Sint!

Ovnen takket visst for seg midt i bakinga

Jeg har stått og bakt til den store gullmedaljen i kveld, skulle ha med kaker til "Worldwide vegan bake sale" i Stavanger sentrum i morgen. Tror dere ikke ovnen plutselig finner ut at den vil takke for seg før jeg får stekt dem?! Hver gang jeg skrur ovnen på, tar det ca. 1-2 minutter før strømmen går i hele huset. Jeg bakte boller tidligere i dag, og stekte da 4 brett uten at noe skjedde, det har aldri skjedd før heller. Men da jeg skulle forvarme ovnen nå i kveld for å steke eplekake og muffins, ja da gikk strømmen. Vi har automatsikringer og det går fint å sette på strømmen igjen, men da må ovnen av, for det er den som skaper trøbbelet. Mannen har sjekket alt som kan sjekkes (han er jo ingen fagperson da), men finner ikke noe feil.

AAARGH. Nå går vi hele helgen og kanskje et stykke uti neste uke uten ovn, og jeg får ikke levert kaker til standen i morgen! Jippi ...

Gammel 30-04-11, 07:41   #2
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ovnen takket visst for seg midt i bakinga

Så utrolig kjedelig!

Gammel 30-04-11, 10:23   #3
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har dere prøvd å kobla ut nokre kurser i huset, og så prøva ovnen? Altså koble ut kursen t.d. i stova, og sjå om ovnen fungerer då? Me trudde også ovnen var problemet her, men fann ut at den fungerte dersom me kobla ut vaskerommet. Etter ei helg uten strøm på vaskerommet, kunne me konstantera jordfeil i stikkontakt på utsida av huset.

Det er jo i grunn typisk at slikt skjer når ein verkeleg trenger ovnen. Håper det ordner seg for dere.

Gammel 30-04-11, 10:29   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, jeg skal høre med mannen. Men hvorfor skjedde det bare sånn plutselig i går kveld? Jeg har ikke hatt på mer strøm enn normalt i huset heller, spesielt ikke i går kveld da det meste var avskrudd.

Gammel 30-04-11, 10:31   #5
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Det er mest sannsynlig jordfeil i komfyren, da bør den ikke brukes. Vi har mistet undervarmen på vår, jeg kunne gått i graven av mindre kjenner jeg.

Gammel 30-04-11, 10:34   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Må vi ha ny ovn nå da? I så fall vil jeg ha med pyrolyse!
Eller nei, de var visst grisedyre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.