Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Innpakning av bilstol på fly

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-11, 14:17   #1
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Innpakning av bilstol på fly

Dere som har sendt bilstol med spesialbagasje på fly, hvordan har dere pakket inn stolen? Finnes det noe lignende som pram pack for bilstoler?

Gammel 30-04-11, 14:23   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innpakning av bilstol på fly

Jeg bruker sånn plastpose som man også bruker til barnevogner.

Gammel 30-04-11, 15:19   #3
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også bare brukt en plastpose.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 19:40   #4
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Ikke noe mer polstring altså?

Gammel 30-04-11, 19:49   #5
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Ser ikke hvorfor det skal være behov for det egentlig.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 20:56   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Nei. Ser ikke hvorfor det skal være behov for det egentlig.

Bilseter skal ikke ha støt og skader, og vogner og annen spesialbagasje blir ikke akkurat bestandig behandlet så veldig pent. Vi pakker bilsete (beltestol) i en hard koffert med klær rundt. Ryggen ligger i koffert og selve puta bærer ungen i handa inn på flyet som håndbagasje.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 22:02   #7
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Standard

Siden man skal bytte ut bilstolen ved en liten påkjørsel i 20 km/t for å være på den sikre siden så vil jeg tro medfarten som bagasje ikke er så bra den heller. Vi har en Britax twoway elite som vi skal reise med og jeg skulle gjerne pakket den inn for å beskytte den litt. *venter på flere tips*

Gammel 30-04-11, 22:03   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stappet det i prampack med litt greier rundt.

Gammel 01-05-11, 09:01   #9
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Standard

Ah, prampack er altså fleksibelt nok til å brukes på bilstoler? Genialt. Da tror jeg at jeg bestiller en sånn og kanskje bruker litt bobleplast inni.

Gammel 01-05-11, 10:58   #10
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Tror dere at det går to bilstoler i en PramPack?

Og Elisabeth, hvilken bilstol kan deles i flere deler? Jeg har sett på MaxiCosi Rodi Airprotect og Britax KidFix. Britax stolene er litt tyngre, eller 7,5 kg mot rett under 5 kg.

Gammel 01-05-11, 16:24   #11
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Såvidt jeg vet så er det veldig mange typer beltestoler som kan deles i 2 deler sånn at du har ryggen og puta hver for seg. Vi har MaxiCosi Rodi XP også har vi noen beltestoler fra OBS i ekstrabilen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 17:47   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man får plass til ganske mye inni en prampack. For eksempel oth med bag og et babysete. Jeg har ikke prøvd nåværende bilstol (hts) inni der, men man får helt sikkert delbare beltestoler eller en twe inni der.

Gammel 01-05-11, 22:22   #13
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Siden man skal bytte ut bilstolen ved en liten påkjørsel i 20 km/t for å være på den sikre siden så vil jeg tro medfarten som bagasje ikke er så bra den heller. Vi har en Britax twoway elite som vi skal reise med og jeg skulle gjerne pakket den inn for å beskytte den litt. *venter på flere tips*

Jeg har kjøpt en rull med ørten meter bobleplast som jeg ruller TWE'en inn i når vi reiser til pappa sørpå. Utenpå har jeg barnevognpose. Bobleplast får du billig på Clas Ohlson eller Staples.

Britax KidFix kan ikke deles i to. :har sånn:

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 07:18   #14
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Standard

Takk for tips, emin. Jeg får komme meg innom CO i løpet av uka. Har dessuten kommet i kontakt med noen som leier ut prampack via hittegodskontoret på OSL, så da leier vi en for ei uke.

Gammel 02-06-11, 14:59   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Britax KidFix kan ikke deles i to. :har sånn:

Jo, det kan den vel? :har også en sånn:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.