Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Høner

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-10, 20:24   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.611
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høner

8 høner og en hane har jeg hentet i dag.
Hønene er ganske slitene, om man kan si det sånn
etter snart et år i produksjon.
Og med disse nye familiemedlemmene har jeg oppdaget et relativt stort hull i kunnskapen min. Jeg kan ingenting om høner.....
Muligens fordi jeg er livredd alt med fjær og har fortrengt det jeg lærte på skolen.....

Fortell meg om høner!!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 20:25   #2
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Jeg kan ikke så mye om høner, men ut fra det du skriver forstår jeg at høna kommer først.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 20:27   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høner

Fakta #1: Høner legger egg.

Koselig med høner da! Nå får de endelig slappe av på landet og legge litt egg når de gidder.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 20:37   #4
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Høner

Skal jeg ringe mamma og spørre? Hun hadde høner og ender et par år som hobbyprosjekt - og for å bli kvitt noen snegler i hagen, så jeg vet ikke hvor mye hun kan eller ikke. Hønene ble mat etter hvert husker jeg.
Det er forresten en fin ting å vite - hønsesuppe er godt.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 20:40   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Min mor er god på høner og bor like ved deg, kanskje du skal ta en studietur? Og hilse fra meg?

De skal ha skjellsand for kråsen, vann, korn å spise, høy og halm til å ha i reiret, de skal ha vaglepinne å sitte på, varmelampe hvis det blir for kaldt og ellers må du huske å kakke et og et egg i kopp før du bruker dem, for av og til kan det komme overraskelser.

Har du tenkt å bare ha egglegging eller går du for kyllinger?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 20:45   #6
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høner

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg kan ikke så mye om høner, men ut fra det du skriver forstår jeg at høna kommer først.

Nix.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 21:00   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høner

Høner er så enkle atte. Gje dei litt for og vatn kvar dag og dei gjer deg fine og gode egg.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 21:40   #8
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Nix.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 07:36   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.611
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Målet er først og fremst egg, men siden vi fikk med en hane også, så kommer vi nok til å gå for kyllinger også, i allefall til våren.
Alle har overlevd hittil, men jeg syntes dte hostet litt i dag tidlig. Det er jo en brå overgang fra et fullstyrt, høymoderne rugefjøs og rett inn i min kalde stall. Selv om de har varmelampe. Hvor mye mat skal de ha? Så mye de spiser?
Skal vaglepinnen være rund eller firkantet. Må de ha rugekasser eller holder det med reir? Hva kan de spise av avfallet fra kjøkkenet?

Kurs hos mor hørtes ikke dumt ut Harriet

Hanefar

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 07:52   #10
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.019
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høner

Åh, heldiggris!

Der bidro jeg veldig, tenker jeg.
(Mannen har lovet meg noen høner når vi blir pensjonister, så jeg får noe å drive med.)

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 08:36   #11
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Høner

Våre hadde tilgang på så mye mat de ville fra forautomat (hindrer at skitt kommer så lett i maten), alltid friskt vann fra drikkekopp (dette kjenner du til for andre dyr regner jeg med), vaggel til å sitte på om natta, jordgulv med rent sagsponstrø på og 5 rugekasser til 10 høner. Kunne sikkert klart seg med 2-3 rugekasser, for alle var aldri i bruk samtidig. Lurt i starten å la egg ligge på det stedet du vil at de skal verpe, de legger helst egg der det ligger egg fra før. Om de er litt pjuske kan det være trekk som er problemet. Ved gradvis tilvenning kan de tåle ganske lave temperaturer, men trekk er farlig. Jeg vil tro hønene er like fornøyde med reir på gulvet som med verpekasse, bare det er en litt tilbaketrukket og fredelig krok, men egg kan tråkkes i stykker av andre høner, så det er lurt å skjerme området litt.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 08:41   #12
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Høner

Forøvrig finner du kanskje noe nyttig på www.fuglepraten.no

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 20:03   #13
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.611
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Jeg har fått egg!! De har lagt tre egg!! Det er kommet egg!!!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 20:05   #14
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høner

Etter det eg har fått med meg så skal dei ikkje ha paprika og potetskrell. Ellers koser dei seg med dei fleste matrestar.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 20:06   #15
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høner

Og kos deg med egg. Dei smaker så mykje betre enn kjøpeegg.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 20:29   #16
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høner

Vi har høns. Vi har to haner og seks høner. Rasen er dvergkochin. (legger ved et bilde jeg fant på nettet av den rasen. Den ligner på hanen vår)

Vi har stor glede av høns. Minstejenta koser mye med dem. Når hun kommer inn i hønsegården kommer de yngste hønsene løpende til henne. De er veldig sosiale og nysgjerrige.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg dverg-kochin.jpg (181,5 KB, 11 visninger)
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-11, 23:57   #17
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høner

Hvordan går det med hønene dine?

Her er det eggklekking? Noen har dødd og noen har klart seg. Nå har vi 8 kyllinger

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 06:51   #18
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.611
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Så moro at denne tråden kom opp igjen. Det går faktisk ganske bra, 7 av hønene lever fortsatt og en av dem har begynt å verpe igjen. De sluttet nemlig å verpe før jul.
Og jeg, jeg har blitt hekta og i forrige uke kom det 7 små (7 uker gamle) kyllinger hit, innkjøpt fra en som driver med slikt. 2 stk lys sussex + en hane, 2 rhode island og 2 brune italienere. De er utolig søte og vi har mye moro med dem. Broilerhønene er på tilvenning for å være ute, de skal ut i utegård ganske snart. Småkyllingene bor i stallen, med tilgang på en pappeske med varmelampe. Rugemaskin er også innkjøpt, satser på å ruge fram litt kyllinger selv. Dette er jo knall moro!!!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 08:18   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Høner

Å herregud - den hanen så ut om noe fra en skrekkfilm.

  Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 08:46   #20
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.641
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Fjærkre!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no