|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Osama Bin Laden deadAt han er "gravlagt" i havet kan begrunnes med at muslimer skal gravlegges innen et døgn. Det kan de i hvert fall bruke som unnskyldning.
|
|
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
Sv: Osama Bin Laden deadJeg bildegooglet (ikke nødvendigvis anbefalt), og selv om jeg ikke hadde mage til å studere bildene inngående, så ser det veldig ut som en død Bin Laden.
Sist redigert av Tallulah : 02-05-11 kl 15:49. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Osama Bin Laden dead
Nei... Jeg er vel igrunnen glad for at jeg ikke skal til USA de første dagene heller, ei heller ut å fly.
|
|
|
#24 |
|
Textrovert
|
Jeg skal både til Amsterdam og London i løpet av første del av mai. Yikes.
|
|
|
#26 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Osama Bin Laden deadSaken er vel at dersom man ikke vil bli tatt levende så blir man ikke tatt levende. Bin Laden er nok godt fornøyd med å ha blitt martyr for saken. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Shake it out!
|
Sv: Osama Bin Laden deadUrk. Fikk med meg det før jeg la meg i går, og det som ble diskutert her i heimen er "hva er det de skal dekke over nå" (amerikanerne altså). Sist gang de gjorde noe svært banket de gjennom noen ganske radikale økonomiske lover i ly av oppstusset etterpå. Jeg klarer ikke å tro at det var et tilfeldig tilfeldig tidspunkt og at de omsider fant mannen nå, etter 10 år.
|
|
|
#29 |
|
Skal rømme
|
Dette tenkte jeg også på, men min mann mente det å ta Osama var definert som en krigshandling, og en har jo ikke rettsak for hver soldat en skyter på heller. Men ikke vet jeg.
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Åh! Åh! Åh! |
|
|
|
#31 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Osama Bin Laden deadJeg synes det er slående hvordan norske nettaviser med en gang vinkler dette som en sikkerhetskrise med alt det medfører av panikkartede oppslag om atombomber osv.news.bbc.co.uk og www.guardian.co.uk har begge mye mer edruelige tilnærminger. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ekvilist
|
Sv: Osama Bin Laden deadI følge Obama var målet å få Osama i retten, og det er jo i det minste bra at han uttaler seg på den måten. Hvorvidt dette var gjennomførbart eller om det var intensjonen deres i praksis er en annen sak.
|
|
|
#33 |
|
Glamorøs
|
Du er for seint ute. Amerikanerne drev med den allerede under valgkampen.
|
|
|
#34 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Osama Bin Laden deadSyns denne kommentaren var ganske god:
|
|
|
#36 |
|
Tøff
|
Sv: Osama Bin Laden deadNå kan mange mennesker kan klappe seg selv på ryggen og si "vi vant denne óg" uten å ha gjort noenting for å gjøre verden til et bedre sted. At Osama er død ser jeg på som good riddance of bad rubbish, men reelt viktigere enn dét er det ikke. Og ikke skal resten av verden sitte med hendene i fanget heller, redde for å handle fordi terrorister truer med atomvåpen. Det er jo det terrorisme er; skremme mennesker til det punktet der de lever som diktert.
|
|
|
#37 |
|
Passiv
|
Sv: Osama Bin Laden deadMen altså. |
|
|
|
#38 |
|
Glamorøs
|
Sv: Osama Bin Laden deadKrigen i Afghanistan har handlet vel så mye om Taliban og Al Qaeda, ikke bare Osama Bin Laden. Man har trodd lenge at Bin Laden er i Pakistan i stedet. Men nei, USA sine kriger er ikke særlig velbegrunnet, verken hva som starter dem, eller hva som får dem til å fortsette.
|
|
|
#39 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Osama Bin Laden deadDet finnes Al Qaeda/Taliban-grupperinger i mange land, også Pakistan. Det er jo den grupperingen de ønsker til livs. Obama sa jo også klart i sin tale i natt - vi er ikke i krig mot islamismen - vi er i krig mot terrorismen.
|
|
|
#40 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Osama Bin Laden deadDet finnes vel antakeligvis flere Al Queda i Pakistan en i Afghanistan for tiden. Pakistan er i ferd med og bli (om det ikke allerede er) verdens terrorhovedstad, og ganske mye tyder på at den Pakistanske sikkerhetstjenesten er om ikke med på moroa så i hvert fall sympatisk innstilt til mye av det. |
|
|
|
![]() |
|
|