|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Sko i arvSko som ikke er spesielt slitt arves glatt nedover i rekkene hos oss. Joggesko og vintersko slites vanligvis i filler første sesongen, så det har det ikke vært så mye gjenbruk av. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sko i arvJeg har tatt vare på de første vinterskoene ettersom han ikke har satt fotavtrykk i de (kunne ikke gå), ellers kastes skoene når han er ferdig med de. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Sv: Sko i arv
De aller fleste skinntøfler jeg har sett har fått kantene tråkket ned, enten på insiden eller utsiden. De er jo kanskje ikke formet slik at det er farlig for foten, men det kan fint være ubehagelig å f.eks. få en søm midt under foten, eller at det kjennes ut som de ramler av fordi den som har brukt dem før har tråkket dem ned anderledes enn nåværende bruker.
|
|
|
#24 |
|
ctrl+z
|
Sv: Sko i arvVi ser an skoene før de arves. Nå er de eldste så store at de forbruker det over en lav sko (
|
|
|
#25 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vel ikke føttene det stort sett går utover med feil sko, det er vel ryggen. At man tråkker "feil" og ryggen blir belastet feil.
|
|
|
#26 |
|
Fortynnet
|
Jo, men det er veldig forskjell på den gangen de hadde ett par sko og brukte det til alle barna til det ikke var filla igjen av dem, og å kaste sko til 800 kroner som kan knapt kan se er brukt. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Jepp. Det er også forskjell på å kjøpet et par sko til 1000 kroner til seg selv som man bruker omtrent resten av livet, og på sandaler som kanskje omtrent ikke er brukt den sesongen fordi barnet vokste ut av dem før regnet ga seg.
|
|
|
#28 |
|
Bedreviter
|
Ikke sant. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Fortynnet
|
Sv: Sko i arvJa, bare for å ha sagt det - jeg har alltid kjøpt gode sko til barna. Men jeg gadd ikke kaste dyre sko som var helt fine og svært lite slitt, hvis lillebroren kunne overta dem, bare fordi de "skal være nye". |
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Sv: Sko i arvHer i huset er det tydeleg forskjell på kva som kan arves, og kva som går i søpla. Rett og slett fordi begge sliter kolossalt på sko og klær brukt i forbindelse med leik. Lillesøster har snart slitt ut vårens første par joggesko, og storesøster ligger hakk i hel.
|
|
|
#31 |
|
Bedreviter
|
Sko som er hele og fine arves av lillesøster eller gis bort. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, jeg gir skoene til innsamling til Ukraina. Det er da sko som er for små, men som langt fra er utslitt. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Sko i arvJeg har masse fine sko å gi bort, alt goretex og fint brukt. Hvor kan jeg henvende meg i bergen? Utenom fretex? Og spørmål: jeg tar ut sålene i vinterskoen og erstatter med ullsåle, de burde de vel egentlig være greie å arve? Til en femåring.
|
|
|
#35 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Sko i arvSandaler, skisko og pensko arves, pluss bomkjøpene som ble brukt én gang før de var for små. Brukssko arves ikke. Jeg gikk selv endel i arvesko som barn, det var grusomt, de gnagde overalt og de satt helt feil på foten min.
|
|
|
#36 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2011
![]() |
Sv: Sko i arvJeg er tilhenger av å gi barna nye sko. Med unntak av pensko, badesko og skisko som flere andre nevner. Føttene er noe av det viktigste vi har. Og etter å ha solgt Ecco sko selv tidligere, så klarer jeg ikke helt å legge det til side. Det er ikke sikkert det blir noe problem, men jeg er ikke villig til å ta sjansen med mine barn. Så i alle fall så lenge vi har muligheten så vil jeg ikke la skoene gå i arv, og heller ikke kjøpe dårlige sko. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Sko i arvHer blir finsko spart på, og sikkert visse andre sko som knapt har rukket å bli brukt, men ellers kommer jeg til å være nøye på hva som går i arv og ikke. Lakkskoene fra jul kom aldri så langt som til å bli gått i, for hun nektet å ha dem på seg.
|
![]() |
|
|