Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

80-tallet!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-11, 12:06   #21
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 80-tallet!

Herlig....hadde glemt både "Dangertown" /Shatoo og "Nothings gonna change my love for you" /Glenn Medeiros .

Og plastøredobber i knæsje farger ja....både ringer og slike "non stop" lignende øredobber .

Og skulderputer og frakk sånn som man ser på Bloppy sin videosnutt .

Gosj.....80-tallet var en herlig tid (selvom moten var veeeldig spesiell).

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:07   #22
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvilken sommer var det seilerhattene kom for fullt?
Jeg husker at alle skulle ha hvite seilerhatter og jeg hadde selvsagt også en.

Jeg mener at det var sånn i 87-88?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:08   #23
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

http://youtu.be/XZ5TajZYW6Y Rick Astley

http://youtu.be/hXJQOnT0xAM Limahl

http://youtu.be/1kuTv_CwFTg Avalanche

http://youtu.be/6PDmZnG8KsM Desireless - VOYAGE VOYAGE

http://youtu.be/JRira0572CM Alphaville

http://youtu.be/M43wsiNBwmo Duran Duran

Hvordan legger man inn filmsnutt fra youtube, forresten ??

Sist redigert av Liljekonvall : 05-05-11 kl 12:19.
Gammel 05-05-11, 12:08   #24
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Følgende bok er utrolig koselig, selv om den tar litt feil her og der.

Gammel 05-05-11, 12:10   #25
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Det var en periode på ungdomsskolen det var veldig moderne med gamle herrevester. Jeg husker jeg fant en som hadde tilhørt bestefaren min, og sammen med hvit skjorte og hullete, posete 501-bukser, var det virkelig tidsriktig.

Gammel 05-05-11, 12:10   #26
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Leppestiften på mine kanter skulle være Charlie 20. 501 buksene kloret vi i badekaret. De ble helt lyse og gikk fort i oppløsning men det var bare en bonus for det var jo så fint med hullete bukser. Jeg mener å huske at lange glitrende strassøredobber ble brukt i alle anledninger, inkludert gymtimene. Man skulle ha lommebok og den skulle være sprengfull av passbilder for det betydde at man var populær og hadde mange venner.

Hahaha...det husker jeg når du sier det.....og lommeboka skulle gjerne ha en fin farge

Gammel 05-05-11, 12:10   #27
Left
Passiv

Standard

Strekkbukse i dongeri
Med Ball-genser og seilersko. Jeg hadde også masse hjemmestrikkede mohairgensere, korte sådan, i neonfarger omtrent, strikket på pinne nr. 8. Man strikket en sånn på en kveld nesten, om man hang i litt

Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:11   #28
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Man skulle ha lommebok og den skulle være sprengfull av passbilder for det betydde at man var populær og hadde mange venner.

Og lommeboken skulle være imitert skinn i en løvly pastellfarge Toppen av lykke var de med flest plastlommer, så man kunne se så mange av bildene som mulig.

Dessuten var det skikkelig stas å framkalle bilder på postordre, og Trifca rulet, for da kom det tilbake ett stort og to små kopier av alle bilder!! (mener at det var på slutten av 80-tallet jeg begynte med Trifca, men mulig det var begynnelsen av 90-tallet).

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:13   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde knall blå skinnjakke, som gikk til midja, og som jeg faktisk klarte å få stappet ned i 501-buksa.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:14   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, også hadde jeg digre, rosa plastbriller med rosa, graderte glass.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:14   #31
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Rød Date var den beste lukten.

Gammel 05-05-11, 12:17   #32
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Dunjakker med skinn på skuldrene og Millet dunjakker.

Og man må ikke glemme :

http://youtu.be/Oznj6AFeiRE

Sist redigert av Liljekonvall : 05-05-11 kl 12:22.
Gammel 05-05-11, 12:19   #33
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg gikk stort sett i svarte loppemarkedsklær (blant annet i en svart herredress, husker jeg), lange strikkegensere over svarte tights og i min fars avlagte frakker på 80-tallet, og trodde i grunnen at jeg ikke var så typisk 80-talls. Men for noen år siden fikk jeg se et bilde fra en fest, og hårsveisen og den svarte øyensminken var ikke til å ta feil av.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:19   #34
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Veldig Viktig!

Og den ble stappet full med kinobilletter, klistremerker, venner skrev hilsner, utklipp fra Okej, Bravo og Topp var helt nødvendig, og permene sto i 45-graders vinkel på slutten av skoleåret.

Gammel 05-05-11, 12:20   #35
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg hadde knall blå skinnjakke, som gikk til midja, og som jeg faktisk klarte å få stappet ned i 501-buksa.

Ser deg og høyner med mørkerosa skinnjakke (samt rosa speilfliser, slalåmski, kamera og kassettspiller ). I tillegg greide jeg å grine meg til svart skinnbukse.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 12:20   #36
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg var råmissunneleg på storesøster mi som brukte briller. Ho hadde nemleg tre forskjellige innfatninger ho kunne byta mellom, rosa, kvit og lys blå.

Litt verre for meg som ikkje byrja brillekarrieren før på 90- tallet, og endte med runde, store studentbriller.

Gammel 05-05-11, 12:22   #37
veobra
på slep

veobra sin avatar

veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg ble konformert hadde jeg lyserosa frakk. Men skulderputer. Og rosa øredobber i plast. Jeg var helt fantastisk fin, altså.

Gammel 05-05-11, 12:23   #38
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pierre Robert nr 21 var lebestiften som gjaldt, den var hvitrosa metallisk.

"Alle" hadde kinasko, og jeg elsket mine.

Gammel 05-05-11, 12:24   #39
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Gammel 05-05-11, 12:24   #40
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Veldig Viktig!

Og den ble stappet full med kinobilletter, klistremerker, venner skrev hilsner, utklipp fra Okej, Bravo og Topp var helt nødvendig, og permene sto i 45-graders vinkel på slutten av skoleåret.

Pusurboka og lommeboka skulle være like fulle. Det var status.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.