Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

- Mødre holder jentene unna teknologi

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-11, 14:47   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

- Mødre holder jentene unna teknologi

-Mødre holder jentene unna teknologi, er tittelen på en artikkel hos Teknisk Ukeblad: http://www.tu.no/jobb/article284668.ece. Det presenteres ikke forskningsresultater, kun personlig synsing.

Hva synes dere? Har artikkelen et poeng eller er det bare tull?

Jeg klarer virkelig ikke kjenne meg igjen i påstandene i artikkelen og har grublet lenge for å komme på noen jeg kjenner som behandler jentene sine som beskrevet i artikkelen, men klarer det ikke. Jeg synes heller påstandene i artikkelen var en smule nedlatende. "De andre dumme mødrene, liksom, de som gir døtrene sine prinsesseting og betakaroten og påmelding til Paradise, fordi de ikke vet bedre."

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 15:01   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: - Mødre holder jentene unna teknologi

Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv her, selvsagt, men jeg synes det er viktig at alle barn får tilgang til digitale verktøy fra de er små. Samfunnet blir mer og mer "datafisert", og det å komme på ungdomsskolen og ikke vite hvordan en pc fungerer, eller ikke klare å f.eks sette på en dvd selv holder ikke i 2011. Begge mine barn, både gutten og jenta, har fått tilgang til pc og diverse andre tekniske duppeditter fra de har vært små. Malin var ikke to år engang da hun hadde full kontroll på å styre en datamus, og Leo er en racer på iphone/ipad og playstation move. Her spilles det både data, playstation 3, nintendo ds, og diverse spill på iphone osv. For meg er det viktig at de blir kjent (og fortroelige) med å bruke tekniske greier, og at disse verktøyene blir en naturlig del av både skolegang og lek. Selvsagt balansert med fysisk lek ute osv. Det har heller aldri falt meg inn at Malin skal verken nektes å prøve noe, eller oppfordres til andre ting.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 15:03   #3
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter med samme inntrykk, men sliter litt med å formulere meg uten å gå rett i "kaller du meg en dårlig mor"-fella.

Gammel 05-05-11, 15:06   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv her, selvsagt, men jeg synes det er viktig at alle barn får tilgang til digitale verktøy fra de er små. Samfunnet blir mer og mer "datafisert", og det å komme på ungdomsskolen og ikke vite hvordan en pc fungerer, eller ikke klare å f.eks sette på en dvd selv holder ikke i 2011. Begge mine barn, både gutten og jenta, har fått tilgang til pc og diverse andre tekniske duppeditter fra de har vært små. Malin var ikke to år engang da hun hadde full kontroll på å styre en datamus, og Leo er en racer på iphone/ipad og playstation move. Her spilles det både data, playstation 3, nintendo ds, og diverse spill på iphone osv. For meg er det viktig at de blir kjent (og fortroelige) med å bruke tekniske greier, og at disse verktøyene blir en naturlig del av både skolegang og lek. Selvsagt balansert med fysisk lek ute osv. Det har heller aldri falt meg inn at Malin skal verken nektes å prøve noe, eller oppfordres til andre ting.

Samme her. Nå er jo både jeg og mannen (som dere) veldig opptatt av tekniske duppeditter selv, så da er det jo "enklere" for oss å videreføre dette til ungene, men jeg synes det er viktig at de får kjennskap til det området fra tidlig av. Jeg og mannen min likestiller ungene 100 % når det kommer til sånt, jeg synes det høres helt merkelig ut at jenter blir holdt tilbake på det området?

Gammel 05-05-11, 15:08   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt inntrykk fra min datter og hennes venner er at de er oppegående på teknologi, men at de finner større glede i å surfe på nett, ordne med mobiltelefon, DS og iPod og sånt fremfor å drive mye med dataspill/TV-spill som krever konsoll etc. JEg syns de har en god balanse mellom teknologiaktiviteter og annen lek

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 15:08   #6
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare døtre og kan derfor ikke forskjellsbehandle gutter og jenter hjemme. Det jeg ser er at det er faren deres som i størst grad hjelper jentene med teknologiske ting, spiller Wii med dem ogsåvidere. Det vil si at jeg kjenner meg ikke igjen i at jentene ikke får tilgang til eller opplæring i teknologiske ting, for det får de og de er interessert og bruker det. Men, som mor, så er det ikke det jeg er mest aktiv på. Fordi det er en annen i huset som er flinkere og mer interessert. På den måten kan jeg nok anklages for å ikke gi dem et rollemønster. Men jeg holder dem definitivt ikke unna teknologi.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 15:14   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn "sett utenfra" siden jeg bare har gutt, er det jo mer rosa og stæsj og klin i butikkene å kjøpe til jentene enn det er å kjøpe til guttene. Bare se på forskjellen i "jentelego" og "guttelego". Der gutta sitter med teknolego og lager kompliserte ting, skal jentene sitte med rosa dukkehus og dille med små rosa og gule biter, ikke bygge noe. Guttesykler har ørti gir mens jentesykler har 3, kanskje 5 hvis man er heldig. Hvor stort er ikke markedet i såkalt "guttevennlige" dataspill kontra det jentene evt sitter med osv.

Nå avhenger jo det selvsagt av hva man kjøper til dem, men jeg har jo en mistanke om at det rosa dillet er der fordi det blir kjøpt.

Og vi her inne er jo litt sånn "preaching to the choir" når det gjelder gjennomsnittlig geekdom og teknointeresse da. Jeg tror ikke vi akkurat er snittet av befolkningens mødre, for å si det sånn.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 15:14   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok fortsatt tendensen er at det er guttene som driver med sånne ting som gjør at de etter hvert begynner å mekke på datamaskinene sine. Det synes jeg er synd. :går hjem og lærer døtrene unix-kommandoer:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 15:16   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: - Mødre holder jentene unna teknologi

Artikkelen er tendensiøs og vanskelig å ta seriøst. Men hvis man ser bort fra det og ser på hva folk sier om jenter og gutter, tror jeg det er noe i det. Ikke at jenter nektes dataspill, det blir for dumt. Men jeg hører ganske ofte at "du vet, hun er jo jente så hun er jo mer interressert i <insert typisk jenteinterresse>. Vi forventer at ungene ter seg forskjellig ut fra kjønn og lekebutikker er veldig kjønnsdelte. Det er også teknologiverdenen for barn. Jeg tror helt sikkert at denne kulturforskjellen fra tidlige barneår motvirker at jenter blir ingeniører og gutter sykepleiere, men å si at dette er fordi mødre ikke kjøper dataspill til jentene blir for enkelt. Det kan imidlertid være et element av at mødre holder igjen og fedre er for tekniske leker, og at fedrene i større grad vinner frem når barnet er en gutt. Men det er også synsing

Gammel 05-05-11, 15:24   #10
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt inntrykk er at gutter leker mer med teknologileker enn jenter når de begynner på skolen. Jeg fikk skikkelig "kaller du meg en god mor? " vibber av den artikkelen. Jeg er nok en av de unike som lærer barna mine å bruke teknologi (les: De er spillavhengige begge to ...)

Gammel 05-05-11, 15:24   #11
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får ikke helt tak i hvorfor det er spesielt mødrene artikkelen mener at forskjellsbehandler, jeg er rimelig sikker på at det i så fall gjelder fedrene også. (Har jeg kjøpt bilbane til jentene mine enda? Nei. Hadde jeg gjort det for lengst om de var gutter? Det skal du jammen meg ikke se bort i fra. :datapunkt: (Men de får leke masse med iPaden og Wii da, det må da telle for noe.))

Er greia at det ligger en holdning bak om at det er først og fremst er mødre som oppdrar barn, eller leser jeg inn litt mye i artikkelen da?

Gammel 05-05-11, 15:25   #12
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Nå har nå jeg bare gutter, så litt vanskelig å uttale seg.
Men jeg må jo innrømme at jeg selv ikke er så fryktelig aktiv på feks spillfronten med storebror. Han får lære seg selv eller få pappa til å hjelpe, jeg kjenner at jeg har svært lite interesse av det egentlig. (Feks bilspill på ps3 etc)
Angry birds på ipoden kan jeg til nød være behjelpelig med..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 15:38   #13
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg får ikke helt tak i hvorfor det er spesielt mødrene artikkelen mener at forskjellsbehandler, jeg er rimelig sikker på at det i så fall gjelder fedrene også. (Har jeg kjøpt bilbane til jentene mine enda? Nei. Hadde jeg gjort det for lengst om de var gutter? Det skal du jammen meg ikke se bort i fra. :datapunkt: (Men de får leke masse med iPaden og Wii da, det må da telle for noe.))

Er greia at det ligger en holdning bak om at det er først og fremst er mødre som oppdrar barn, eller leser jeg inn litt mye i artikkelen da?

Du sa omtrent det samme som jeg hadde tenkt. Faktisk ganske irriterende at om noe går på skakke, så er det mødrenes feil (mødre som "gruppe" altså) - mens en far som tar ansvar og bruker tid med egne unger; åguddameg så utroooolig omsorgsfull han er, wow, fantastisk, osv..

Gammel 05-05-11, 15:41   #14
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er veldig enig i det artikkelen sier men synes det blir altfor enkelt å legge skylden på mødre. Det er et sammensatt og komplekst problem som handler om kjønnsroller og mye annet.

Men det er ikke så vanskelig å se at dette problemet er stort og omfattende. Det er bare å gå inn i en leketøysbutikk og se på hva som lages og selges til "gutter" kontra "jenter". Man kan jo starte i hjemmet først med å ha samme forventninger til gutter og jenter. Og ikke minst samfunnet forøvrig. Jeg ser og hører HELE TIDEN at jenter behandles annerledes en gutter, folk går ut i fra og antar at "fordi hun er jente så liker hun kanskje a, b eller c. Slik blir det jo ofte for gutter også men poenget er vel at det ikke finnes like mange "rosa Ponny hest" type leker til gutter for de har også alle byggesettene osv.

Det er veldig interessant å gå inn i lekebutikken på Norsk Tekninsk Museum på Kjelsås. Den er ikke som noen andre lekebutikker. Den er ikke "rosa" og "blå". Mange sier det er en fin gavebutikk for det er så "riktige" leker der, mange sier også at "de har så få jenteleker der", inkludert mange små jenter selv. Akkurat dette forteller oss hva denne artikkelen handler om.

Gammel 05-05-11, 15:41   #15
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fleste damer er ikke her inne.

Gammel 05-05-11, 15:43   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Det er veldig interessant å gå inn i lekebutikken på Norsk Tekninsk Museum på Kjelsås. Den er ikke som noen andre lekebutikker. Den er ikke "rosa" og "blå". Mange sier det er en fin gavebutikk for det er så "riktige" leker der, mange sier også at "de har så få jenteleker der", inkludert mange små jenter selv. Akkurat dette forteller oss hva denne artikkelen handler om.

Jeg kjøper alle bursdagsgaver der, herlige butikken

Men som du ser i artikkelen, får til og med de inn jenteleker nå. Men med den kvaliteten de ellers har på utvalget vil jeg tro de har gode utvelgelsprosedyrer på hva de selger

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 15:45   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

-Mødre holder jentene unna teknologi, er tittelen på en artikkel hos Teknisk Ukeblad: http://www.tu.no/jobb/article284668.ece. Det presenteres ikke forskningsresultater, kun personlig synsing.

Marianne Løken er en av Norges ledende forskere på akkurat dette, så uttalelsene hennes er nok fundert på mer enn bare synsing.

Jeg har for øvrig til dels samme inntrykk som det vises til i artikkelen, men jeg vet ikke om det er bare mødrene som synder her altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 15:46   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Tja, min mann (og jeg) har kjøpt bilbane (Scalectrix - skikkelige greier), radiostyrt byggesettbil (fra norwegian modellers), elektrisk gitar med forsterker og mye annet til datteren vår som kanskje er mer tradisjonelle gutteleker. Hun syns jo det er gøy, men det er ikke så gøy som for eksempel Top Model.

Ikke at jeg har svaret på om det er fordi jeg påvirker henne til å like Top Model, jeg liker jo klær og smykker, men det er jo mye som påvirker barnas interesser utover hva foreldrene presenterer dem for.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 15:47   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Morten Boye, markedssjef i Top Toy, er ikke enig. I Norge var omsetningen over 630 millioner kroner i 2010.
– Dette er noe vi ikke har tenkt veldig mye over, men for de minste har vi en del mekaniske dyr med sensorer som er veldig populære hos jentene. For de større finnes det mange spill tilpasset jenter til blant annet Nintendo. Jeg vil si utvalget er omtrent like stort for jenter, sier Boye.

Hvis det er zhu zhu pets han sikter til, så kaller ikke jeg det teknologiske leketøy altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 15:47   #20
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

De fleste damer er ikke her inne.

Nei da, men jeg kjenner ganske mange damer fra forskjellige miljøer, ikke bare teknologifrelste studievenninner, og kan virkelig ikke komme på noen som "holder jentene unna teknologi" fordi de mener døtrene ikke har noen interesse av det. (Jeg kan derimot komme på et par fedre, uten at jeg skal trekke noen konklusjoner på det grunnlaget )

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.