Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bestikk til en på 4

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-11, 14:03   #21
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bestikk til en på 4...

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Vi bruker stålbestikket fra finske Hackman som barnebestikk fordi det er litt mindre enn det andre bestikket vi har.
Det ligger godt i hendene på ungene og har ordentlige kniver.

Da de var mindre hadde vi barnebestikk i stål med kniver, og vi har også en sølvkniv fra da Far var liten.

Dette bestikket hadde vi også da jeg var liten...tror faktisk moren min legger fram dette til barnebarna nå. Husker det var litt mindre ja

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 14:04   #22
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ellers signerer jeg at Moomin settet er veldig bra . Lillesøster som akkurat har fylt 7 år, foretrekker faktisk barnebestikk ennå, mye lettere å håndtere, men hun bruker selvsagt voksenbestikk om det ikke er noe annet tilgjengelig .

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 14:18   #23
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Minsteturbo har brukt voksenbestikk i et år. Han er snart tre. Hvorfor må fireåringen ha barnebestikk?

Helt enig.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 14:25   #24
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Minsteturbo har brukt voksenbestikk i et år. Han er snart tre. Hvorfor må fireåringen ha barnebestikk?

Fordi voksenbestikk er mye større, poden vil hvertfall ikke bruke det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 14:31   #25
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bestikk til en på 4

Storebror begynte med voksenbestikk i det han skulle begynne å skjære opp maten selv. Stor stas. Det var bare snakk om litt tilvenning så gikk det helt fint.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 16:52   #26
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle ønske min 3åring ville bruke barnebestikk, men neida, han er voksen må vite, og da duger bare voksenbestikk.

Gammel 05-05-11, 18:08   #27
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg skulle ønske min 3åring ville bruke barnebestikk, men neida, han er voksen må vite, og da duger bare voksenbestikk.

Hvorfor skulle du ønske det? Jeg synes det er kjempepraktisk at begge ungene kan spise med voksenbestikk både når vi er ute på kafe og restaurant og når vi er borte på besøk og spiser.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 20:29   #28
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvorfor skulle du ønske det? Jeg synes det er kjempepraktisk at begge ungene kan spise med voksenbestikk både når vi er ute på kafe og restaurant og når vi er borte på besøk og spiser.

Gaffel er greit, men han klarer virkelig ikke å bruke kniven, og ja han har fått prøve mange ganger. Men jeg tvinger han ikke til å spise med barnebestikk, han får det bestikket han vil ha, så blir det nok bedre etterhvert.

Gammel 05-05-11, 23:33   #29
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Vi har også det fra Biltema. Det funker helt fint til å kutte opp mat med.

Gammel 06-05-11, 07:45   #30
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Vi bruker stålbestikket fra finske Hackman som barnebestikk fordi det er litt mindre enn det andre bestikket vi har.
Det ligger godt i hendene på ungene og har ordentlige kniver.

Da de var mindre hadde vi barnebestikk i stål med kniver, og vi har også en sølvkniv fra da Far var liten.

Dette er jeg oppvokst med. Vi hadde dette bestikket da jeg var barn, og jeg husker at vi også hadde barnebestikket. Barnebestikket ble faktisk brukt lenge av oss barna, og som du sier så lå det godt i hendene og hadde identisk kniv med de voksne, bare i mindre utgave.

Min snart-4-åring foretrekker plastbestikket fra IKEA hvis han får velge selv. Er det noe som skal skjæres opp som kniven ikke håndterer så skjærer vi voksne det opp med vår kniv.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.