|
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Jeg lurer litt på yoghurt og mat og sliktPoden spiser 1 youghurt hver dag. Han får vanlig Tine Youghurt som vi blander med havregryn.
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og sliktPoden spiser yoghurt nesten hver eneste dag han også. (Tine eller Q-yoghurt. Ingen EU-yoghurt i mitt hus!)
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og sliktPrinsen spiser også endel yoghurt. Det er mindre sukker i Litago'en enn i vanlig yoghurt. Her er det Biola som gjelder - den som er naturell er litt sukret og kjempegod! En ts er vel 5 gram, er den ikke? - så det er en ts sukker hver dag da (tror et beger er i overkant av 100 gram og da vil jo 5% være fem, sant?) - Er du bekymret, kan du jo gi naturellyoghurt og tilsette frukt da....
![]() |
#5 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og sliktSpiser ca en youghurt hver dag her og. Litago eller Biola. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og sliktNæmen Bauche da...
![]() |
#8 |
Audacious
|
![]() Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og sliktSelvfølgelig er ikke for mye sukker bra, men dette er sukker som en "bivirkning" av at han får i seg mye bra også! Jeg gir også en yoghurt om dagen til Plutten, som er omtrent like gammel som gutten din og skikkelig vanskelig å få i mat om dagen.
![]() |
#9 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og sliktTakker for tilbakemeldinger. Jeg så i en annen tråd at noen reagerte på at barna fikk yoghurt hver dag, så det var derefor jeg tenkte på det.
![]() |
#10 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt
Det er ikke hyggelig nei, og jeg tror faktisk det kan være direkte skadelig.
![]() |
#11 |
Sær og kresen
![]() Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og sliktJeg bør kanskje ikke si så mye, siden yogurt kun er "lørdagsgodt" her; til datteren min som er på alder med poden din. Men det hører med til historien at hun spiser så og si alt hun blir tilbudt - bortsett fra salatblader.
![]() |
#12 |
Pauset
Hvor: In Town!
Det er nettopp det. Mitt barn vil jo nesten ikke ha NOE. Så om en youghurt og et glass saft er det han får i seg av sukker hver dag, så bekymrer jeg meg ikke fordet. Bekymrer meg mer for alt han ikke spiser |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og sliktMine spiser også yoghurt nesten hver dag. En litago youghurt til kveldsmat. Det er mindre sukker i Litago enn i den andre Tine youghurten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt[
Poden spiser jo bra han også, så det er liksom ikke derfor han får yoghurt. Det har vært litt for å variere, litt for at han syns det er godt, og litt fordi jeg egentlig ikke har tenkt over at det kan være usunt.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og sliktMine får også yoghurt hver dag i perioder, men det går stort sett i naturellyoghurt. Ofte blander de med banan, kiwi eller skogsbær for å variere smaken litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Sær og kresen
Det er vel ikke det samme som yogurt?
![]() |
#18 |
Leser
|
Jeg mener å ha hørt at barn er mer følsomme for varme enn vi voksne. Det stemmer i alle fall på mine barn, de vil gjerne dusje i kaldere vann enn meg, spise kaldere mat etc
Iom at han spise kald lasanje er det vel mer temeraturen han reagerer på enn maten i seg selv?
![]() |
#19 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og sliktZtjerna spiser gjerne yoghurt flere ganger om dagen i de periodene han er brødlei (les: ofte). Da får han naturell yoghurt med usukret musli og tørket frukt oppi. Og innimellom et par spiseskjeer usukret eplemos eller annen fruktmos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Jeg lurer litt på yoghurt og mat og sliktJeg har gjort det til en vane å lese bakpå yoghurtpakken: der står det hvor mye sukker som er tilsatt. Det er alltid en noe melkesukker/fruktsukker i yoghurt/bær/fruktblanding.
![]() |
|
|