Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

80-tallet!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-11, 21:12   #121
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 80-tallet!

Jeg hadde Atari tv spill. Pappa reiste endel til Singapore på den tiden, så vi var de første som fikk Atari spill og Nintendo. Angrer på at vi ikke har spart på dem.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 21:14   #122
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Commodore 64 (jeg var kjempemisunnelig på storebroren min som hadde en slik :

Oh! Helt klart noe som stjal mye av min tid.

Og... Jeg har faktisk Commodore-t-skjorte på meg i dag ;-)

Gammel 06-05-11, 21:15   #123
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Dette var det aller første spillet jeg fikk. Tipper det var i 1981.

Gammel 06-05-11, 21:20   #124
millact

Standard

Broren min fikk dette

Litt senere fikk vi doble Nintendospill. Jeg fikk Oil Panic, min bror fikk Donkey Kong (det orange).

Gammel 06-05-11, 21:20   #125
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Åhhh, det der minner meg på at vi hadde enda et sånn spill. Eller var det et dataspill tro.
Skulle skyte ned fallskjermer sånn at du ikke ble invadert
Forresten, det tror jeg var dataspill.....

Sist redigert av star : 06-05-11 kl 21:26.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 21:26   #126
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Dette var det aller første spillet jeg fikk. Tipper det var i 1981.

Denne hadde jeg også (og var bittelitt misunnelig på broren min som hadde King Kong (dobbelt).

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 21:48   #127
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Jeg fikk denne på begynnelsen av 80-tallet og har den ennå

Gammel 06-05-11, 22:04   #128
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Husker moten på midten av 80-tallet med Levi's 501 høyvannsbukser påsydd pastell lapper med hvite tennissokker og seilersko. Jeg hadde også rød skinnjakke et år

Husker at jeg hadde en slik Busnel lue.

Så mange ungdommer i vinter med slike Fjällreven dunjakker som var populære i Tromsø på 80-tallet.

Gammel 06-05-11, 22:21   #129
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bean, her.

Jeg fikk denne på begynnelsen av 80-tallet og har den ennå

Denne hadde vi også ......synes jeg hører lyden når man "misser" enda

Og Busnel ja.....slik lue hadde jeg også, i marineblått med matchende Busnel skjerf.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 22:22   #130
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bean, her.

Så mange ungdommer i vinter med slike Fjällreven dunjakker som var populære i Tromsø på 80-tallet.

Jeg husker så godt skoleskulkerne som hang utfor Veita. -12 ute midtvinters. Alle sammen med lyse 501 med oppbrett til midt på leggen omtrent, hvite sokker og åpen fjellrevenjakke. "Dævven korr æ frys!" vakte ikke akkurat sympati når det kom fra en av dem Lue kunne man ikke ha, flat hockey/pemanent var ikke kult!

Gammel 06-05-11, 22:27   #131
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Monchichi

Gammel 06-05-11, 22:29   #132
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Monchichi

Å, disse samlet jeg på! Mon Ami og Bims var noen av merkenavnene. Jeg hadde godt over 70 stykker.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 22:32   #133
millact

Standard

Monchichi

Disse husker jeg godt, ja! For en hyggelig tråd.

Gammel 06-05-11, 22:34   #134
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så var det porselensklovnene, da. Jeg hadde nærmere 60 av dem også, samtlige i lyseblått og/eller rosa. I tillegg til dokkene hadde jeg diverse plakater og gipsbilder på veggen, sengetøy (i flanell) etc., etc.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 22:35   #135
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Klovnene ja. Grøss og gru!

Sist redigert av Bloppy : 06-05-11 kl 22:36. Årsak: Når ble klovnene til kliniske?
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 23:13   #136
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Monchichi

Monchichi er tilbake! Jeg sto på Ringo leketøybutikk i forrgårs og 3-åringen måtte til slutt dra meg vekk fra mimringen ved Monchichi-hylla...

Dirty Dancing må vel nevnes i en 80-talls tråd? Filmen med stor F. Jeg hadde bilde av Patrick Swayze i lommeboka.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 23:13   #137
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Og så var det porselensklovnene, da. Jeg hadde nærmere 60 av dem også, samtlige i lyseblått og/eller rosa. I tillegg til dokkene hadde jeg diverse plakater og gipsbilder på veggen, sengetøy (i flanell) etc., etc.

Åh, hjelp ja! Eg hadde også sånne harlequin (?) plakatar på veggene -sørgmodige klovnar med tårer på kinna, eine satt i ein halvmåne.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 20:53   #138
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så gikk vi med støvlene slik. Eller var det bare meg?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 21:04   #139
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

De klovnene passet jo veldig godt til bildene som hang i hvert et 80-tallshjem:

Gammel 07-05-11, 21:06   #140
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Monchichi er tilbake! Jeg sto på Ringo leketøybutikk i forrgårs og 3-åringen måtte til slutt dra meg vekk fra mimringen ved Monchichi-hylla...

Åh!! Vesla må få en slik en, jeg hadde en ape med hvit bukse, rød bukse og rød hatt, Charlie het han, og jeg elsket den dukken Også fantes det sånne små minier som hadde klypearmer og man kunne feste på gardiner og slikt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.