Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Liten bil, stor motor

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-11, 11:32   #41
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liten bil, stor motor

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg visste det var en grunn til at jeg kjører, eh, sporty.

Nå har jeg ikke noen småbil, men jeg kjenner ikke helt igjen det med ketschup-effekten? Tvert i mot synes jeg dieselmotoren gir full fart fra første stund, mens den gamle, daffe A6-en måtte laaangt opp i turtall for å ha noe å gi.

Kif, I dear you. Sørkedalsveien, du og jeg.

Joda, ting skjer ganske tidlig pga. turbo-en - godt dreiemoment har man på en dieselmotor med turbo gjerne fra 15-1700 o/min, men så kan det være "slutt" når man kommer opp mot 3500 o/min og man bør gire for å kunne hente mer. En bensinbil med turbo vil også kunne levere en god del krefter tidlig, samtidig som man kan dra den mer ut på turtallet opp mot f.eks. 6000 o/min. Man kan her gjerne bli litt mer avhengig av å ligge i riktig gir på dieselen ettersom den ikke blir like fleksibel i turtallet...

Gammel 10-05-11, 12:30   #42
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Det blir en Mazda RX 8!
Gleder meg masse til jeg får den.
Takk for alle innspill.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 13:13   #43
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

RX8 er morsom bil :-) Tildels grufull på vinterføre og tørst, samtidig som den med litt kjøreteknikk kan være morsom på vinterføre i noen situasjoner

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.