|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
maler
|
Nova star bukser mm - er det verdt det?Jeg synes endel litt dyrere baneklær er fine. Som disse buksene:
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nova star bukser mm - er det verdt det?Jeg personlig har sjeldent giddet å bruke så mye penger på den type klær. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Nova star bukser mm - er det verdt det?For meg blir forskjellen på de to buksene at den ene er fin nok til å brukes "til alt", mens H&M-buksen er en barnehagebukse. Jeg synes de ble fort stygge i vask. Samme mwd gensere fra H&M. I tillegg er klærne derfra alt for ofte "pyntet" med stygge trykk av tegneseriefiugrer osv. Jeg liker best mer nøytrale klær. Om det er verdt det? Antageligvis ikke.
|
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Sv: Nova star bukser mm - er det verdt det?Når det gjelder dette merket så har jeg ikke prøvd det. Jeg er veldig glad i klær fra Polarn og Pyret og det ligger vel omtrent på dette prisnivået. Jeg synes det er litt dyrt, men handler mye der når det er salg.
|
|
|
#5 |
|
Peppy!
|
Sv: Nova star bukser mm - er det verdt det?Jeg liker de i hvert fall veldig godt, men kan ikke svare på om de er bedre, for jeg har ikke prøvd de fra H&M. Men vi bruker også disse her på guttungen, han har alltid minst to slike i skapet. (Bildet er ikke så bra, de er veldig mye kulere in real.) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Nova star bukser mm - er det verdt det?
De der er veldig gode ja, de har vi også. Jeg handler også mye på polarn, men kom inn i en "er det verdt det"-argumentasjonsrunde med meg selv igjen nå som plutten må ha en haug bukser.
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Nova star bukser mm - er det verdt det?Om du skal sammenligne NovaStar-buksene og HM-buksene, så er holdbarheten på novastarbuksene bedre, rett og slett fordi de er tykkere i stoffet. Fortsatt myke, men tykkere. HM-buksene er innmari slamsete - men også helt fine til sitt bruk altså.
|
|
|
#8 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Nova star bukser mm - er det verdt det?Jeg er veldig glad i nova star buksene og. De holder formen, sitter fint på og holder seg fine lenge. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Sv: Nova star bukser mm - er det verdt det?Jeg har blitt kjipere på å kjøpe dyre dongeribukser de siste par årene, siden de aller fleste ender opp med hull på knærne (flenge tvers over) ganske fort uansett. Syns det gjelder både dyre og billige og mørke og lyse. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ute på tur
|
Sv: Nova star bukser mm - er det verdt det?Jeg liker HM buksen bedre, eller det blir litt feil, gutta liker HM buksen bedre fordi den er tynnere og ikke like stiv som NovaStar. I tillegg blir den brede strikken i livet litt rar, både på den tynne, lange og på den litt kortere, butte. Så det har blitt med det ene paret NovaStar til hver av dem.
|
|
|
#11 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Nova star bukser mm - er det verdt det?Hva er det som gjør at den øverste buksa er kulere enn den nederste? Jeg klarer ikke å se det, jeg - synes den så rar ut med de brede strikkene. :spør av nysgjerrighet:
|
|
|
#12 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Nova star bukser mm - er det verdt det?Nova Star er definitivt verdt det! Slitesterk, fin, passer til hverdags og finskjorte, den vokser med barnet og er rett og slett tøff! Jeg har ikke vært borti bedre bukse enn NS!
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Nova star bukser mm - er det verdt det?Jeg synes helt klart de er verdt det. For de første er de slitesterke, og kan vaskes, og vaskes, og vaskes uten å miste fasong og noe særlig farge. |
|
|
|
#14 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Nova star bukser mm - er det verdt det?POP-bukser liker jeg også veldig godt, forresten. Nå har jeg gitt Legobukser en sjanse, de var veldig kule og fine i fasongen, men holdbarhet har jeg ingen mening om enn så lenge.
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
For min del mest at den ikke er så "slaskete" i stoffet og holder fasongen bedre.
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nova star bukser mm - er det verdt det?Det er ikke verdt det. Eller, kanskje hvis buksene har bedre slitestyrke. Men gensere og bodyer og t-skjorter osv? Nix. Jeg forstår ihvertfall ikke hvordan det kan være verdt trippel pris. Jeg holder sånt unna tørketromler, og her arves det i årevis uten problem.
|
|
|
#18 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Nova star bukser mm - er det verdt det?Jeg kjøper ca aldri klær til fullpris og supplerer merketøy-garderoben på loppis, så det jevne klesbudsjettet til ungen er nok ikke så ille summa summarum. Men jo, jeg synes Nova Star er betydelig mer slitesterkt enn HM, i tillegg til at strikkene oppe og nede gjør at den varer over flere størrelser på såpass små unger som min.
|
|
|
#19 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
|
![]() |
|
|