|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: 17. mai i Oslo for folk utenbys fra?Det er mange av de sentrumsnære skolene som marsjerer til sentrum. Kanskje noen snille FP-folk kan sende deg info om hvem og når. Det er heller ikke umulig å komme seg til slottet, men man må kanskje være litt tidlig ute. Is og pølser får dere helt sikkert fatt i, og restaurantene blir ofte litt mindre fulle utover ettermiddagen.jeg synes 17. mai i Oslo er gøy, jeg, selv om det er mye folk. Det er jo fine, feststemte glade folk, da - og barnetoget i Oslo er en opplevelse når man er vant til midnre folrhold. Og så er det gøy å se kongefamilien i levende live på balkongen. Og, ja - det går an å komme så nær at man får se dem - hvis man bare er ute i god tid.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: 17. mai i Oslo for folk utenbys fra?Alle sier det er stappa, men jeg har en annen opplevelse av det. Vi har de siste årene alltid stått i parken nedenfor slottet og sett opp mot balkongen. Vi har hatt plass til å legge teppe på bakken og spise is og medbragt. Det går folk rundt og selger is og gassballonger. Vi har hatt vogn med oss uten problem. Ja, det er mange mennesker, men det er ikke stappet med mindre man står helt inntil toget eller (muligens også) nedover/oppover Karl Johan. Vi har alltid etterpå funnet en kafe hvor vi kan kjøpe pølser o.l. og har hatt skikkelig fine 17.mai'er med kongevink. Et tips er å bruke trikken, det har i allefall gått smertefritt for oss de siste 6-7 årene. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai i Oslo for folk utenbys fra?Det er stappa, men fint. Toget er forbeholdt skolene, ikke engang foreldrene får være med. Det forstår jeg godt, for det varer i fire timer.
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: 17. mai i Oslo for folk utenbys fra?
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: 17. mai i Oslo for folk utenbys fra?Vi har alltid stått på ikke-sjøsiden vi da, men det kommer vel an på hvilken transport man har til sentrum. Vi har både tatt trikken og kjørt bil (da lillesøster var nyfødt). Bare gode minner, og skikkelig, skikkelig feststemning! |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai i Oslo for folk utenbys fra?Sjøsiden av parken er veldig fint. Hvis man står til toget er slutt kan man derfra også følge etter Garden når de marsjerer opp Henrik Ibsens gate / Drammensveien forbi den Amerikanske ambassaden. (I hvert fall var det slik for 5 år siden). |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai i Oslo for folk utenbys fra?
Det lever i beste velgående. Og er veldig gøy.
|
|
|
#30 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai i Oslo for folk utenbys fra?Jeg ble svært positivt overassket i fjor. Hadde gruet meg til skolebarn og 17 mai i sentrum men synes overhode ikke det var stappa eller "trangt" i det hele tatt. Dessuten var det også litt deilig å ha skolebarn og bare kunne tusle rundt sammen med voksene og ikke stresse med å passe på barn. Jeg er glad toget kun er for barna
|
![]() |
|
|