Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gresk yoghurt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-11, 17:19   #1
dea
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2009
dea er litt kul
Standard

Gresk yoghurt?

Det skulle litt gresk yoghurt i potetsalaten jeg lagde i går, men boksen var jo så stor. Jeg har minst 6dl igjen. Hva kan jeg lage av den? I går var første gang jeg brukte det.

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 17:20   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gresk yoghurt?

Tzatziki.

Gammel 18-05-11, 17:22   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er godt til dessert, med honning og evt. nøtter og frukt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 17:23   #4
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, tzatziki, eller server til dessert med melon og flytende honning på. Eller bruk i smoothie. Eller mos med bær og frys ned til pinneis hvis du har former.

Gammel 18-05-11, 18:37   #5
dea
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2009
dea er litt kul
Standard

Takk for tips
Har dere oppskrift på en god tzatziki?
Er det honningmelon som blir best, eller går det med vannmelon også?
Smoothie lager vi en del av for å få i knerten litt grønnsaker.

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 19:15   #6
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Nanbrød kan du lage. De kan du fryse ned.

Gammel 18-05-11, 19:17   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også kan du lage smoothie. Hvis du lager for mye kan du fryse det til pinneis.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 19:24   #8
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av dea, her.

Har dere oppskrift på en god tzatziki?

Jeg pleier å rive en agurk grovt. Så legger jeg agurken på en tallerken og strør litt salt over. Etter en halv times tid klemmer jeg ut så mye væske jeg kan av agurken. Så blander jeg agurken i youghurten (har jeg ikke gresk tykk yoghurt, lar jeg yoghurten renne av seg i et klede først), har i 2-3 pressede hvitløksbåter alt etter hvor sterk man liker tzatzikien, en god klunk god olivenolje og salt og pepper. Tzatzikien bør stå kaldt en stund før den spises - da er den best.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 19:33   #9
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Nanbrød kan du lage. De kan du fryse ned.

Har du en oppskrift? Det hadde virkelig vært supert!

Gammel 18-05-11, 20:17   #10
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Har du en oppskrift? Det hadde virkelig vært supert!

Jeg har prøvd flere, men denne er den jeg liker absolutt best.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.