Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Langt hår på barn = jente?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-11, 17:14   #81
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langt hår på barn = jente?

Nå ble jeg nysgjerrig! Hva hvis dette barnet hadde tittet ned på deg fra toppen av et klatrestativ, da?

Redigert: Her med kjønnsnøytral påkledning og skikkelig bustete hår...

Sist redigert av Acsa : 19-05-11 kl 18:09.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 17:19   #82
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ville sagt gutt jeg da Acsa

Gammel 19-05-11, 17:36   #83
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Acsa: Her ville jeg ha tippet gutt.

Gammel 19-05-11, 17:36   #84
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Star, jeg undrer meg litt over at du blir oppgitt over at gutten din blir tatt for å være jente? Han har et mykt småbarnsansikt og jeg ville uten tvil tatt han for å være jente med ansiktet omkranset av de lange, flotte krøllene.

Om du blir oppgitt av at han blir tatt for å være jente, hvorfor ikke klippe han? Om det er et problem?

Gammel 19-05-11, 17:40   #85
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Du må ikke misforstå meg for jeg er veldig lite opptatt av hva som er typisk gutt og jente, men samfunnet generellt har jo sine tanker og meninger om hva som er typisk gutt og jente.

Det skjønner jeg. Jeg tolket setningen din som at det var ekstra sårt for guttene å bli tatt for å være jenter, siden de var så typiske gutter - at det altså ville vært mindre sårt for en "sart" eller "forsiktig" gutt å bli tatt for å være jente. Nå antar jeg at du bare mente at det var mer rart at disse ble antatt å være jenter.

Gammel 19-05-11, 17:45   #86
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En niåring jeg kjenner har forresten ordentlig langt, glatt hår, sånn til nedenfor skuldrene, og da han begynte i førsteklasse hadde han rett avklippet pannelugg også - det ble en veldig "jentete" frisyre, mye mer enn den lange luggen strøket bakover som han har nå. Han har et ganske uvant navn som ingen av klassekameratene hadde hørt før, og det tok flere måneder før alle var helt sikre på om han var gutt eller jente, tror jeg. Enda han er veldig guttete, både i oppførsel og klær og høyrøstethet og sånt. Jeg tror aldri han har brydd seg om hva folk tror om ham, da. (Og lillebroren har 3 mm langt hår, så dersom det er foreldrene som bestemmer hårsveisen deres, så har de i alle fall bestemt for hver sin. )

Gammel 19-05-11, 17:55   #87
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Star, jeg undrer meg litt over at du blir oppgitt over at gutten din blir tatt for å være jente? Han har et mykt småbarnsansikt og jeg ville uten tvil tatt han for å være jente med ansiktet omkranset av de lange, flotte krøllene.

Om du blir oppgitt av at han blir tatt for å være jente, hvorfor ikke klippe han? Om det er et problem?

Nei, var vel egentlig feil ordlagt av meg fra starten av.
Spørsmålet er vel heller om man helt automatisk tar barn for å være jente/gutt ut fra hårlengden.
Og nei, klipper ikke en gutt som ikke vil klippe seg.

Gammel 19-05-11, 17:59   #88
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Star, på julebildet hadde jeg helt klart tippet feilt kjønn (men som sagt, i småbarnsalder er det ofte vanskelig å se) Han har "myke" trekk på det bildet.
Barbarella, her synes jeg gutten har veldig klare guttetrekk
Acsa, på toppen av klatrestativet gutt, på bakken hadde jeg sett etter påkledning. fordi da hadde jeg vært litt mer usikker.

Flotte barn er det uansett

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 18:11   #89
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Acsa, på toppen av klatrestativet gutt, på bakken hadde jeg sett etter påkledning. fordi da hadde jeg vært litt mer usikker.

Fordi jenter er ikke på toppen av klatrestativet? Oi, jeg tror ikke jeg viser den kommentaren til storesøsteren hans! Jeg la til et bilde til, jeg, siden aktiviteten tydeligvis signaliserer kjønn.

Gammel 19-05-11, 18:14   #90
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg lurer veldig på det samme...

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 18:22   #91
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde glatt trodd både gutten til star og Acsa var jenter. Og jeg har full forståelse for at noen tror min gutt er jente. Så lenge ungen selv ønsker å ha håret sånn og ikke plages av at andre tar feil, kan han bare ha det sånn syns jeg. Vi har satt ned foten for lang lugg, for vi vil se øynene hans.

Gammel 19-05-11, 18:45   #92
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Star sin hadde jeg trodd var jente.Mens Barbarella syns jeg har veldig guttetrekk.

Enig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 19:27   #93
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Hittil så kan jeg melde om at pøbel-latter og piratmotiver på t-skjorta trumfer halvlangt englehår med krøll og femifjes.
Jeg har støtt og stadig en "skjønn liten fyr". Jeg pleier bare å svare "ja, hun er fantastisk" med hjerter i blikket og tenker ikke så mye mer over det.
Oppgitt blir jeg ikke. Det er ikke alltid like lett å se.

Og hun er jo en skjønn liten fyr da.

Gammel 19-05-11, 20:19   #94
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Unger med langt hår kan visst være gutter, dersom de har på seg blå bukse og brun genser. Ikke noe rosa eller rødt = gutt tydeligvis.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 20:41   #95
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Langt hår på barn = jente?

Acsa: jeg hadde tenkt gutt på det øverste og vært litt i tvil på det nederste. Men ikke pga klatrestativet, men fordi hakepartiet ser vevrere ut på det nederste bildet slik at ansiktet kan virke mer feminint. Jeg hadde gjettet gutt der også, men spurt etter navn eller noe før jeg hadde sjansar på å si han. Klok av skade, jeg har bommet ofte nok på småbarn til at jeg er forsiktig.

Gammel 19-05-11, 20:57   #96
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Acsa: femåringen her har fasiten. I toppen av lekestativet er det et veldig pent menneske (nei, jeg spurte henne ikke - hun spurte selv hva det pene mennesket holdt på med. *jage i seng* )

Gammel 19-05-11, 21:00   #97
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Plutten ER veldig pen. Og søt. Og alt for langt borte.

Jeg tenker definitivt ikke langt hår = jente, til det kjenner jeg for mange langhårete gutter i alle aldre. Ser på klær og ansiktstrekk, og tror ikke jeg har tatt feil så langt.

Gammel 19-05-11, 21:07   #98
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Fordi jenter er ikke på toppen av klatrestativet? Oi, jeg tror ikke jeg viser den kommentaren til storesøsteren hans! Jeg laetil et bilde til, jeg, siden aktiviteten tydeligvis signaliserer kjønn.

He, he. Klart de er på toppen av klatrestativ, men ikke så ofte som gutter har jeg registrert. Er ofte på skoleplassen, og da er det som regel 80% av dem som er på toppen av klatrestativet gutter. Men det er jo min preferanse.
Flott gutt har du, uavhengig om han er høyt eller lavt!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 23:07   #99
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. En gutt på fotballen til poden kunne fint gått for å være jente. Så om man ikke kler gutten typisk guttete, så tror jeg at jeg kunne trodd det var en jente, ja.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 23:40   #100
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Acsa: der lander jeg på gutt, uten at jeg kan forklare hvorfor. Men det er et veldig gutteaktig smil. Klatrestativet har ingenting med saken å gjøre. (har en nett, liten femijente som praktisk talt BOR der oppe)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.