![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Selen under armenHvorfor er det farlig å ha selen under armen? Hva kan skje? Video å vise til?
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Selen under armenDerfor at ribbeina kan brekke og at de da kan skade lunger, hjerte og andre vitale organ = stor risiko for å dø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Selen under armenLigger ikke beltet mot bløtvev, eller de spinkleste ribbena, i stedet for at brystkassen beskytter mot trykket, hvis beltet er under armen. Ser for meg at skadepotensialet er større av den grunn. Sist redigert av Kaija : 13-05-11 kl 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Selen under armenHvis beltet er under armen blir det en forholdsmessig mye større del av kroppen som slenges frem før den stanses. Hodet, hals og begge ermer m/skuldre og endel rygg veier endel altså. Dette medfører en større kraft som skal stanses, og større fare for skader.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Selen under armenTakker! Det var noe sånt jeg trodde, men var usikker. Da skal en viss besteforelder få beskjed om at OM man glemmer sete/pute, så skal ungen sitte vanlig i bilbeltet (her er det snakk om en niåring altså).
Aaw!
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Selen under armenMan får også bot for å ha belte unde armen, hvis det økonomiske kan fungere som en mer tungtveiende grunn. Jeg mener å huske at det var en sak som gikk helt til høyesterett, hvor det var spørsmål om man faktisk brukte bilbelte når man har beltet under armen, og det gjør man altså ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Selen under armen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Selen under armenOg her e bilder som burde kunne fungere som info: http://thecarseatlady.blogspot.com/2...nday-3810.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Selen under armenÅh, takk, eg har ein mann som må ristast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Selen under armenDa jeg drev med bilsikkring og ble kursa lærte vi at det var fordi ribbena ikke brekker fordi de er mykere en hos voksne, brystkassa blir da klemt dammen noe som går greit når barnet puster ut, men ikke når det skal puste inn igjen. Skummle greier.
![]() |
#14 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Selen under armen
Eller gi beskjed om at dem får fremskaffe tilstrekkelig sikring før det kjøres.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Selen under armenHvorfor er det noen som putter selen unger armen på ungene?
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Selen under armen
Ja, det gjøres vanligvis, men niåringen er på grensen til at det er nødvendig med pute (det heter seg vel at han skal sikres om det fins utstyr i bilen), så i enkelte tilfeller har det nå hendt at vi har latt ham sitte på med andre uten å sitte på pute.
![]() |
|
|