Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har "alle" småjenter bunad nå?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-11, 23:39   #101
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har "alle" småjenter bunad nå?

Som Polyanna sier.

Her ser dere jenta mi, med alle "delene" sydd sammen.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 23:53   #102
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har et voksende behov for å lære meg å sy guttebunader. Jeg lurer på hvor man lærer sånt.

Du kan høre med mammaen min

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 23:55   #103
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Du kan høre med mammaen min

Fine.

Eller bestemora til naboungene. Seks unger i barnebunader i ulik størrelse. 3+3 unger altså, to søskenbarnflokker.

Gammel 19-05-11, 23:58   #104
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mange bunader har liv og stakk som, selv om de er sydd sammen, er separate deler som lett kan tas fra hverandre. Og så er det forkle, bringeduk, belte, skjorte.

Jepp - sånn er det her, i alle fall.
Jeg har sydd nye liv, har noen gamle, har noen ullskjørt og noen vanlige foldeskjørt, har gamle bunadskjorter og noen kjøpte (Spar Kjøp, tror jeg), forklene er arvede forkler til Hardangerbunad og så har jeg bringeduker og belter i forskjellige størrelser. (Gammelt arvegods.) Jeg mekker sammen det som passer etter barnets størrelse og har derfor bunader i de fleste størrelser.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 00:04   #105
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Absolutt, og når mange snakker om "deler som den og den og den har laget og brukt" så tenker jeg at de må være annerledes enn den bunaden jeg kjenner til, altså barneutgaven av den jeg har. Den består av tre deler pluss skjorte. Og en av de delene er lua, som vel nesten ingen bruker, eller er det "hel kjole" (alså liv og stakk, men det er, som på voksenmodennel, sydd sammen) og forkle. Liksom ikke mange deler å hente her og der, selve bunaden og forkleet er i samme ullstoff, og det er ikke noe poeng i å bytte dem hit og dit og rundtomkring... men jeg skjønner at andre bunader må være annerledes, siden det stadig neves "deler" på omløp...

Dette er barnebunaden av tilsvarende type som jeg har voksenbunad. Ingen mangel på deler på denne i alle fall.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Nordtronderbarn.jpg (75,6 KB, 20 visninger)
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 00:09   #106
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Slik er det med barnebunadene våre også, ja. Som 007, Poly og sånn sier.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 08:35   #107
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lillesøster har en bunad som svigermor har strikket.Håper at den kan passe i noen år, i år var den ny og helt fotsid. Storebror hadde bunad som jeg kjøpte billig her inne ifjor, den har han brukt to år nå.

Gammel 20-05-11, 08:50   #108
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes de er mer oppkledde i billige festdrakter, enn om vi skulle brukt vanlig søndagstøy. Det er gøy å kle dem opp litt "ekstra" en sjelden gang...

Nå vet ikke jeg hva dere har på barna på søndager, men det finnes mange oppkledde alternativer til billig festdrakt

Synes bunad/festdrakt er kjempefint, men mine gutter har aldri brukt det og
nå når de er snart 7 og 8 år kan jeg bare glemme det!
Synes de var ganske stilige i sitt antrekk som jeg aldri kunne funnet på å ta på de på en søndag.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 09:06   #109
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er godt mulig vi kler opp våre mer enn vanlig på søndager, siden vi går i kirken. Det hadde stilt seg annerledes om vi ikke gikk noe sted. Mange av 17.-maiantrekkene jeg så er klær mine bruker på søndager, i bursdager, etc. "Emilskjorte", kanskje vest, lys finbukse, f eks.

17. mai, julaften, dåp, konfirmasjon, og bryllup er mer høytidelig, og da er det kjekt å kl dem i noe som de ikke bruker ellers. Men smak og behag, selvsagt. Jeg synes finklær er gøy til guttene, og liker å kle dem opp litt på vanlige søndager også.

Gammel 20-05-11, 09:11   #110
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine hadde festdrakt i 2009, mens vi tilpasset bunadene til bryllupet senere på høsten. Ellers har de hatt rutaliv og rondastakk eller østerdalsbunad. "Alle" hadde bunad her.

Jeg har fire småbrødre, så nå kommer en haug med guttebunader min vei til lillebror.

Gammel 20-05-11, 09:32   #111
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg strikka "bunad" til jentene da de var små.

Da de hadde vokst ut av disse hadde de Cubusbunad noen år, før svigermor sydde ekte Sunnmørsbunad til dem. Det var den femte 17.mai eldste brukte sin, og den holder kanskje i ett år til. Nr.2 fikk sin til 17.mai i fjor.

Kjempegreit å ha bunad, så vet vi hva vi skal ha på oss til 17.mai, bryllup, dåp osv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:22.