|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk
Den stusset jeg over også. Etter min mening er denne donasjonen av stor verdi, både for giver og mottaker. Men det er klart, det er relativt hva folk mener om verdi av noe, det være seg penger eller annet.
![]() |
#122 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette greier jeg ikke å forstå. Beklager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Bedreviter
|
Seriøst? |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Du sier at pengene skal gå til noe den personen ønsker seg - men hva om det man ønsker seg aller mest er å gi penger til noen som trenger det mer? Jeg klarer ikke å følge tankegangen om at det skal være så fælt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkSyns det er mer svindel med de som trekker til kjerka og konfirmerer sin tro på Vårherre utelukket for å få bunad, penger og fine gaver.
![]() |
#127 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() |
#128 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Du trenger å gi tilbakemelding til andre brukere før du kan gi til Kitty Bastard igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Pauset
|
Vet ikke om den var rettet mot meg blant annet, men føler meg truffet. "Russetråden" og det jeg prøver å få fram der er at noen har fått økonomiske problemer pga nye ønsker underveis som ikke var budsjettert opprinnelig. Eks. jakker med russebussnavnet for kr. 2600,- pr. stk, egen russebusslåt som var budsjettert, men da var allerede flere ute å kjøre økonomisk og foreslo å droppe russebusslåta på 40 000 kroner osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
flisespikker
|
Jeg forstår ikke argumentasjonen. På hvilken måte er et telt en starthjelp til fremtiden? Og på hvilken måte er ikke pengene konfirmanten har fått hennes egne penger? (Og "svindel", da. :målløs: )
![]() |
#132 |
flisespikker
|
Nå har du vel skrevet i et annet innlegg at du ikke synes veldedige gaver er sløsing, så jeg vet ikke helt hva som er poenget her, men likevel: Jeg synes det er helt greit om en russejente bruker alle sommerjobbpengene sine på russefeiringen, så sant hun ikke drikker seg på sykehuset med dem. Det jeg ikke liker med enormt pengeforbruk for russ, det er at det blir et press på dem som ikke nødvendigvis har råd til å følge med på forbruket. Og dette problemet er jo totalt ikke-eksisterende når det gjelder å gi penger til veldedige formål, så jeg ser ingen parallell i det hele tatt.
![]() |
#133 |
flisespikker
|
Er det det at det er "enkelt" som er problemet, altså?
![]() |
#134 |
|
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk"Nei, vettu hva, gi bort pengene dine sånn at småbarn kan få meslingevaksine eller renset vannet sitt. Og jeg som tenkte at du skulle kjøpe deg en pc!" :skingrestemme: |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
By the Sea
|
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkJeg vil tro at den jevne konfirmant ville finne det alt annet enn enkelt å gi bort haugen med nyervervede tusenlapper.
![]() |
#137 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkViss ein vil at pengane skal brukast til noko spesielt bør ein heller kjøpe denne tingen i gave tenker eg. Gir ein bort pengar må mottakaren sjølv få bestemme kva dei skal brukast til. Må seie at eg synes dette er ei kjempeflott jente som ser så langt ut overseg sjølv når ho har fått mange tusen kroner i gåve.
![]() |
#138 |
Ekvilist
|
Du får det til å høres ut som at om noen velger å bruke pengen sine (ja, har man fått de i gave så er de faktisk i mottagerens eie) på veldedighet er det samme som å brenne dem eller noe.
![]() |
#139 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikkSe det på denne måten i stedet; de fleste av oss syns det er helt fantastisk og støtter henne.
![]() |
#140 |
Permakulturell
|
Ikke sant? Men jeg må innrømme at jeg, som Maverick, mister litt trua her. Men som du sier - jeg får fokusere på det positive.
![]() |
|
|