|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Klarer du kle på deg bunaden selv? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
147 | 83,52% |
Nei |
10 | 5,68% |
Har ingen bunad å kle på meg. |
19 | 10,80% |
Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
flisespikker
|
![]() Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Nordlandsbunaden er ikke av de mest kompliserte, og det er ikke noe problem å få selve stakken hverken på eller av uten hjelp. Mansjettknapper er litt plundrete uten hjelp, men det går an hvis jeg ikke er altfor stresset. Det vanskeligste å gjøre alene er å sette på søljene uten at det blir skjevt - jeg greier naturligvis fysisk å sette dem på, men det er enklest å få dem rette dersom en en annen person gjør det.
![]() |
#82 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Jeg har Nordlandsbunad og klarer helt fint å få den på selv.
![]() |
#83 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Nok en Nordlandsbunad melder seg. Den er grei å få på, men jeg liker å få hjelp til søljene hvis jeg har mulighet. Dessuten misliker jeg sjalet intenst, for det ser bare rart ut uansett hva jeg gjør.
![]() |
#84 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Jeg har Rogalandsbunad (Nordaker) og sjalet er et herk! Jeg misliker det intenst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Ja, jeg klarer fint å kle på meg bunaden selv. Det tok noen år før jeg sluttet å ringe mamma for å høre hvilken av søljene som skulle henge øverst, men nå har jeg lært meg det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Jeg har også Nordakerbundad, og skjønner ikke hva problemet med sjalet kan være..?
![]() |
![]() |
#88 |
Etylbarbital
![]() Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Jeg har også rogalandsbunad (Nordaker). Hva i alle dager er problemet med sjalet?
![]() |
#89 |
Etylbarbital
![]() Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Jeg jan jo legge til at nålen til sjalet har vært fastmontert siden dagen jeg fikk den for ti år siden, så jeg kaster bare sjalet over hodet de dagene det er nødvendig med sjal, da.
![]() |
#90 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Ja, men det skulle egentlig bare mangle etter ca 25 års trening |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Ja, jeg har alltid klart å kle på meg bunaden min selv. Har fått litt hjelp av og til til et par søljer, men det går også fint alene. Har rogalandsbunad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Ja, jeg gjør det selv. Har både Rondastakk og Gudbrandsdal festdrakt (sydd-drakt)
![]() |
#93 |
|
![]() Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Jeg klarer det selv, men foretrekker å få hjelp til mansjettknappene.
![]() |
#95 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Jeg foretrekker å få hjelp til å ta på beltet på beltestakken min, men det går fint ann å gjøre det selv og. Det blir litt strammere hvis jeg får hjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Jada, det går fint. Jeg har sunnmørsbunad. Det hender søljene blir litt skeive, men stort sett går det greit med et par forsøk.
![]() |
#97 |
Epikur
|
![]() Sv: Klarer du å kle på deg bunaden din selv?Ja, selvsagt.
![]() |
|
|