Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gratis kunnskap er noe dritt ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-11, 20:20   #1
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Gratis kunnskap er noe dritt ...

Klarer noen å ta dette partiet på alvor?

http://www.dagbladet.no/2011/05/19/k.../frp/16585236/

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 20:26   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gratis kunnskap er noe dritt.....

Jepp. FRP - For Folk Flest. (Så lenge de har penger nok.)

Gammel 20-05-11, 20:29   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jah.

Ellers må jeg bare kommentere denne:

Sitat:

FpU ser det også som en mulighet at andre enn studenter i større grad får tilgang til bibliotekene på Universiteter og Høyskoler. Her kan man betale en sum per måned og få tilgang til et stort utvalg litteratur.

Hvem som helst kan låne bøker på universitets- og høyskolebibliotekene, helt gratis. Det er bare å søke om et lånekort, så kan man låne og lese hva man vil.
Idiot.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 20:31   #4
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Nei.

Det innlegget er rett og slett rystende, jeg er uenig i absolutt alt de sier. Nå er jeg datter av to bibliotekarer også, da, og prinsippet om at kunnskap skal være tilgjengelig for alle som vil oppsøke den er noe jeg har fått inn med morsmelka. ("Bokstavelig talt", pleier mamma å tilføye - pappa kom innom jobben hennes med meg, så hun kunne amme.)

Dessuten er det tull at bøkene i universitetesbibliotek ikke er tilgjengelig for andre enn studenter. De fleste bøker kan lånes inn via folkebibliotek eller skolebibliotek, jeg gjør det hele tida.

Gammel 20-05-11, 20:33   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Matilda: jeg hadde lånekort på universitetsbiblioteket da jeg var elev på videregående. Det var veldig nyttig da jeg skrev semesteroppgave. Det er altså ikke nødvendig å gå veien om folkebiblioteket en gang.

Gammel 20-05-11, 20:38   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Neida, men bøkene er jo uansett tilgjengelig, og samme hvor man bor. Da jeg gikk på videregående brukte jeg bøker fra NTNU, UB, Hamar og hvor de nå måtte ha det jeg trengte - uten å bo i nærheten av noe universitet, og uten å behøve å oppsøke biblioteket selv. Raskt går det også, et par dager fra bestilling.

Gammel 20-05-11, 20:46   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Det er sant. Og poenget er jo at de er tilgjengelige i dag. Det er ikke et tilbud som FpU skal jobbe for å få innvilget i fremtiden, for betaling.

Gammel 20-05-11, 20:55   #8
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 20:57   #9
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem sine stemmer vil de vinne med dette?

Gammel 20-05-11, 21:11   #10
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er jo helt logisk med tanke på FrP sin politikk? Veldig godt illustrert her:

(Kilde: youtube.com)

Hver og en skal være sin egen lykkes smed. Man må plante for å høste. Med frihet har vi ansvar for å så. Hvis man skulle være så dum å bli født inn i en ressurssvak familie økonomisk eller intellektuelt, eller bli syk og måtte leve på lite midler, så kan man jo ikke forvente å tuske til seg noe som andre har sådd! Rettferdighet. Det er det vi snakker om.

Skulle FrP komme til makten ( ) og begynne å tafse på bibliotekordningen, så skal de få med meg å bestille altså!

Gammel 20-05-11, 21:17   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner at jeg blir sånn ordentlig lei meg av at noen kan foreslå noe sånt som dette.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 21:21   #12
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Jeg er saa infernalsk flau over at det partiet faar saa mange stemmer at jeg overveier aa bli her i California.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 21:30   #13
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Jeg er saa infernalsk flau over at det partiet faar saa mange stemmer at jeg overveier aa bli her i California.

Jeg tror nesten jeg måtte vurdert å flytte dit om de kom til makten her.

Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 22:26   #14
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Hver 5. nordmann... Helt utrolig!

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 22:30   #15
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gratis kunnskap er noe dritt ...

I forlengengelsen av dette, og uten at FrP har noe med det å gjøre så vidt jeg vet, så synes jeg også forslaget til Kopinor om at alle studenter må kjøpe pensum heller enn å for eksempel låne eller laste det ned fra biblioteket er ganske horribelt:
http://www.dagbladet.no/2011/05/18/k...nsum/16570105/

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 22:33   #16
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Altså, jei mener atte vorfor skal bøker være gratis, liksom? Her blir vi ranet når vi kjøper sprit, røyk og bensin, men bøker skal dem altså bruke MINE skattepenger på! Heia Norge!

Gammel 20-05-11, 22:34   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 22:37   #18
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Altså, jei mener atte vorfor skal bøker være gratis, liksom? Her blir vi ranet når vi kjøper sprit, røyk og bensin, men bøker skal dem altså bruke MINE skattepenger på! Heia Norge!

Dessuten kan vi jo gå på mammutsalg.

Gammel 20-05-11, 22:51   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kvekk. hva slags mennesker er dette egentlig?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 22:52   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er da ikke noe nytt, er det? FrP har vel sagt dette i mange år. Vil de ikke privatisere helsevesenet og, så vi får det slik som i USA? Nei, de får ikke min stemme, akkurat.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.