Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Trener nytt batteri til Dell

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-11, 21:39   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trener nytt batteri til Dell

Har en dell inspirion 6400, med flatt batteri, bokstavelig talt...
Hvor kjøper jeg batteri rimelig? Bør det vere orginalt...?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 23:06   #2
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trener nytt batteri til Dell

Jeg har også en Dell med "flatt" batteri, men jeg vet ikke om det er batteriet eller pc'en det er noe galt med. Jeg får i oppstarten beskjed om at pc'en ikke klarer å lade batteriet. Skjedde rimelig brått her at ikke batteriet funka lenger.

Sjekket på Dell sine sider og der kostet nytt batteri ca kr. 1.300 (Dell Inspirion 1525). Har ikke sjekket andre steder. Pc'en er drøyt tre år, så det blir en ny når feriepengene tikker inn tror jeg.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 00:15   #3
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sjekk www.eet.no. Kan også være at du finner batteri med bedre kapasitet, og selv om det ikke nødvendigvis er originalt (de har begge deler), så bør Microbattery-produktene normalt sett være av god kvalitet.

Husk ellers at det er 2 års reklamasjonsrett på pc-batterier.

Gammel 21-05-11, 09:38   #4
Left
Passiv

Standard

Vi har to nye batterier til overs, da sambos Dell ikke tok lading. Trodde først det var batteriet, men fant ut at det var ladeinngangen på hovedkortet som var årsaken. Da hadde vi fått 2 nye batteriet, og et nytt ladeadapter, så vi har litt mer enn vi trenger kan du si.
Vi har en Dell Studio 1555 - 9384.
Vi kan godt selge det ene batteriet, hvis det skulle passe og du bor sånn til at det går an?

Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 10:39   #5
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takker for svar!
Jeg har sjekket litt Sjugger. og jeg tror ikke det passer desverre..men takk for tilbudet!
Hvor stort batteri bør jeg gå får? (pc`n er 4-5 år gammel....)

Gammel 21-05-11, 10:40   #6
Left
Passiv

Standard

Det vi har er 6-cellers, og jeg ville nok hatt 9-cellers hvis jeg kunne ha valgt. Den holder ikke sååå lenge på strømmen selv med nytt batteri.

Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 11:01   #7
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

http://www.pcbatterier.no/index.cfm?...&product_ID=22
hva tror dere om dette foresten???
9-cell fra Dell koster forøvrig over 1500...

Har ellers litt problemer med å finne fram ang microbattery
http://no.eetnordic.com/products.asp...-Ladere&b=1940

Gammel 21-05-11, 12:26   #8
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Er dette en Dell-svakhet, eller? Min Inspiron 6000 konket også ut med flatt batteri.
Jeg kjøpte ny pc i stedet.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 15:52   #9
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

De fleste bærbare har batteri som ikke varer "uendelig". På min Lenovo har jeg fortsatt 2 timer etter 3,5 år. På min forrige HP og min Macbook Pro byttet jeg batteri etter ca. 1 år.

På nye bærbare i dag er det produsenter som angir at batteriene skal vare lengre enn hos andre - da i henhold til tåle flere ladesykluser. Det er noe som gjør maskinen dyrere.

Gammel 21-05-11, 17:51   #10
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Jeg endte opp med å bestille et rimelig 9-cellers. Så får jeg se hvor lenge det varer....

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.