Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sultfølelse

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-07, 18:29   #21
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sultfølelse

Opprinnelig lagt inn av Stjerne, her.

Med andre ord ikke dekka

Send Iset en pm.
Tror hun hadde fått det dekket, men det var visstnok LANG ventetid.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 18:31   #22
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iset har betalt. Man må regne med å vente 3-4 år om man får det dekket via det offentlige.

Gammel 08-03-07, 18:33   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva var kriteriene for å få en sånn opperasjon?

*nyssjerrig*

Kriteriene for å få det dekket er at du har 40 eller mer i BMI. Jeg valgte å betale det privat av to grunner; at jeg ikke ville stå på venteliste i 2-3 år eller mer, og fordi jeg mener Aleris er det tryggeste og beste stedet å bli operert (etter å ha undersøkt de forskjellige stedene nøye). I Førde, der jeg ville blitt operert om jeg hadde gjort det via det offentlige, får man kun DS-operasjon. Jeg ville ha Gastric Bypass.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 18:34   #24
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Iset har betalt. Man må regne med å vente 3-4 år om man får det dekket via det offentlige.

Ja det jeg sier jo...

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 18:37   #25
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg mener man burde spise jevnlig for å holde forbrenningen igang, for det har jeg lært. Det er mulig jeg tar feil. Jeg har iallefall helt motsatt problem - jeg er sulten nesten hele tiden.

Hei, om du er konstant sulten kan du sjekke leptin på ei blodprøve. Jeg var konstant sulten da jeg gikk gravid m minstemann, og hadde ett skyhøyt leptin.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 18:38   #26
Stjerne
Stolt trebarnsmor :)

Stjerne sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Stjerne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kriteriene for å få det dekket er at du har 40 eller mer i BMI. Jeg valgte å betale det privat av to grunner; at jeg ikke ville stå på venteliste i 2-3 år eller mer, og fordi jeg mener Aleris er det tryggeste og beste stedet å bli operert (etter å ha undersøkt de forskjellige stedene nøye). I Førde, der jeg ville blitt operert om jeg hadde gjort det via det offentlige, får man kun DS-operasjon. Jeg ville ha Gastric Bypass.

Oki.

Mesunner deg som har fått gjort det.
Jeg slanket meg 54 kg og har ikke godt opp så mye igjen, men jeg er igjen overvektig å finner ikke motivasjon til å slanke meg igjen.
Prøver å jobbe med saken, men det er jammen ikke lett
Jeg klarte å holde vekten i over 2 år men, så ble jeg gravid å etter jeg fødte gutten min så gikk det rett vest

Stjerne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 18:51   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oki.

Mesunner deg som har fått gjort det.
Jeg slanket meg 54 kg og har ikke godt opp så mye igjen, men jeg er igjen overvektig å finner ikke motivasjon til å slanke meg igjen.
Prøver å jobbe med saken, men det er jammen ikke lett
Jeg klarte å holde vekten i over 2 år men, så ble jeg gravid å etter jeg fødte gutten min så gikk det rett vest

Huff jeg vet hvordan du har det, det er helt grusomt. Jeg har også klart å slanke meg veldig mange kg flere ganger (30 på det meste) men har gått opp igjen hver gang. Det var en av de sterkeste grunnene til at jeg valgte operasjon, nemlig for å kunne holde vekten nede resten av livet, fordi jeg vet at jeg hadde gått opp igjen etter hver slankekur uansett hva jeg prøvde meg på. Har du stor nok BMI til å få dekket en operasjon nå? Alle bør ikke opereres, men for mange kan det være den eneste løsningen. Du kan jo lese her:

www.vektoperasjon.no

Kjempeflott forum for de som vurderer operasjon, står på venteliste eller er operert. Jeg kaller meg Catalina der inne.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:20.