|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: May 2011
![]() |
![]() Besteforeldre som ikke passerHei |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikkek passerInnse at det er du som har fått barn - og at foreldrene dine er ferdig med jobben som foreldre?
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passer
Jeg skjønte ikke hvorfor det var problematisk?
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerBarnevakt er luksus. Det blir faktisk lettere når man har som utgangspunkt at besteforeldre ikke er til for barnepass. Man kan faktisk ikke regne med det. Min eldste er ni år. Vi hadde vår første barnefrie helg for en måned siden. Fantastisk deilig og jeg er veldig takknemlig for at foreldrene mine tok alle tre barna i fire dager, men vi kan ikke basere forholdet vårt på slike turer. Det må vi greie i hverdagen etter at barna er lagt og gjennom å ha et bra familieliv også med barna tilstede.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Besteforeldre som ikkek passerSkjønner godt at dere trenger kjærestetid men det er jo ikke besteforeldrene sine barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerMine svigerforeldre bor 10 min unna med bil. De har aldri passet jentene, ikke en liten time engang. Når interessen ikke er der frister det ikke å spørre engang. For meg blir det helt feil å presse ungene på noen som ikke har lyst. Om behovet hadde vært så stort ville jeg sett meg om etter andre alternativer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerVi har det på samme vis - ingen familie som er interessert i å passe barna våre. Så vi har funnet et vennepar i samme situasjon og bytter med dem noen helger i året.
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerDet er dessverre ikke alle besteforeldre som vil passe barnebarn. Sånn er det.
![]() |
![]() |
#10 |
superbruker
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerDa må dere bare skaffe en barnevakt som er nærmere. Har ikke barna noen venner? Hva med å høre med de foreldrene om de er vil byttelåne barn noen ganger? Det finnes mange muligheter. Hva med å annonsere etter reservebesteforeldre?
![]() |
#11 |
Originala
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerKanskje dere har noen fornuftige yngre kusiner/fettere/andre slektninger som kunne tenke seg å passe barna (en kveld) mot betaling? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg forstår frustrasjonen din, men likevel lar jeg meg overraske litt, altså. Dere har fått barn, foreldrene dine er som de er og du kan ikke regne med noe. Det er bare sånn det er. Du kan bli skuffet, ja, men du kan ikke forvente noe. Det er mange som ikke har vært på kjærestetur etter at de ble foreldre, spesielt når den eldste bare er fem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Pauset
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerDet er da ingen selvfølge at besteforeldre skal ønske å være barnevakt? Jeg ville nok blitt litt skuffet pga manglende interesse i barna om det var sånn at de også så lite til dem, men å være skuffa fordi jeg ikke fikk fri? Neh. Syntes ikke jeg kunne blitt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
superbruker
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passer
Problemet deres er at dere ikke har barnevakt. Det kan løses forholdsvis enkelt. Man kan ikke forvente eller kreve av besteforeldrene at de skal passe barnebarn.
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerDessuten er minsten liten ennå. Det kan være ting bedrer seg betraktelig når dere kan stille med barn uten bleier og med språk. Noen besteforeldre er så til de grader ferdige med babyfasen.
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerDessuten har de vært på overnatting der tre ganger. Det er da ikke "aldri"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerDen besteforelderen som bodde nær oss har heller aldri vært interessert i å være barnevakt. På den andre siden bor besteforelderen 50 mil unna. Har vi hatt behov av barnevakt så har vi reist dit med ham først. Ellers så har vi tatt ham med. Jeg tror bare at det er å akseptere eller å kjøpe inn barnevakt om det er mulig (f.eks. noen fra barnehagen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerOg 5 mil er ikke lange veien det hvis de sier ja og dere virkelig trenger kjærestetid. Det er for langt for to timer fri til en kino tirsdag kveld, men i helgen er det vel mulig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerEn liten avsporing, jeg og mannen hadde en av de beste kjæresteferiene våre i sommer, med barn. Vi var to uker på Tenerife, og brukte alle muligheter til å være kjærester selv om gutta var i leiligheten sammen med oss. Når er jo gutta mine litt større, så det er lettere nå enn tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerDet jeg føler er trist her, er jo at dine foreldre ikke vil se barnebarna sine. Jeg hadde blitt skrekkelig såret om mine foreldre eller svigerforeldre følte det på den måten.
![]() |
|
|