Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Besteforeldre som ikke passer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-11, 10:21   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besteforeldre som ikke passer

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg kjenner flere som etter min mening utnytter sine altfor snille foreldre til barnepass. Når det er slik at far og mor har tre frihelger i mnd mens bestefar og bestemor har en, synes iallfall jeg det begynner å skurre litt.

Jeg kjenner ingen som har det sånn faktisk. Er det vanlig altså?

Jeg tenker at det er den eldste generasjonen som har hovedansvaret for å danne gode relasjoner jeg. Om jeg vil ha en god og nære relasjon til mine nieser og nevøer så er det jeg som må holde kontakten med dem når de er små, det er jeg som må invitere på overnattingsbesøk og gjøre ting med dem. Jeg kan ikke forvente at når de blir voksne at de skal ta mye kontakt, jeg får heller håpe at jeg har bygget en relasjon som gjør at de har lyst å ha kontakt med meg, men jeg kan ikke kreve det.

På samme måte, om jeg er så heldig å få barnebarn, så kan jeg ikke forvente at de skal sette av tid til en bestemor som ikke har vært nær dem i oppveksten. Om jeg ønsker at de skal huske på meg når de blir voksne så betyr det at jeg må bygge mine egne relasjoner med dem. Det betyr i praksis at man tilbringer tid. Å bygge en relasjon med et barn betyr alltid at man bruker tid sammen med det. Det er ingen snarveier til det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:08.