Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kommentarer irl (merkeklær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-07, 21:26   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommentarer irl (merkeklær til barn)

Jeg kom over en diskusjon en plass angående det å kjøpe merkeklær til barn og andre som blandet seg inn med kritikk, og kom til å tenke på en episode i familien vår for en tid tilbake.

Vi var på besøk og kom "hjem" etter en shoppingrunde på byen. Der hadde vi kommet over en butikk som hadde salg på 50- 70% på merkeklær og hadde gjort noen kupp til poden (da 4 år). Og etter vi har vist frem hva vi hadde kjøpt inn, så begynte ene personen å snakke om hvor teit og meningsløst det var å kjøpe dyre merkeklær til barn.

Dette er jo noe som skjer på nett til dagen, men er det ok irl? Eller synes dere det er taktløst og noe en bør holde for seg selv i slike situasjoner?

Gammel 08-03-07, 21:27   #2
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kommentarer irl (merkeklær til barn)

Nei... er det ikke bare å la vær å bry seg da?

Gammel 08-03-07, 21:28   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan gjerne si at det er meningsløst å kjøpe dyre klær til barn. En to-åring trenger ikke bukser til 7-800 kr. På salg, derimot, går det an. Hadde jeg hatt så mye penger å bruke på ungene, så tror jeg at jeg hadde fått meg et fadderbarn eller fem til.

Gammel 08-03-07, 21:31   #4
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde nok holdt meg for god til å si sånt til en person som glad og lykkelig viste fram dagens fangst.

Når det er sagt så skjønner jeg godt når noen spanderer merkeklær på ungene og jeg hadde sikkert kjøpt mer merkeklær til dem og om vi hadde hatt bedre råd.

Gammel 08-03-07, 21:31   #5
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hadde aldri falt meg inn å kritisere andres innkjøp på den måten.
Hva har det å si at det er merkeklær, liksom? Hva med "Så flott at dere fant de klærne dere likte til en så billig penge"?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:33   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er av dem som synes det er latterlig å kjøpe svindyre merkeklær til barn som vokser utav dem på en uke eller to. Men det kunne ikke falt meg inn å si det direkte til personene. Da baksnakker jeg dem heller.
Neida, men det er bare holdningen min. Jeg sier det ikke direkte til folk, det er jo frekt.

Er klærne kjøpt på salg så er det jo noe annet, jeg kunne godt gjort det selv om det var virkelig billig. Derfor tenker jeg ikke "herregud, se på den ungen med de dyre klærne" når jeg ser ukjente barn med slike klær, for jeg vet jo ikke hva de kostet.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:34   #7
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg klarer ikke si slikt jeg.

Svigermor derimot ville stønnet og klagd over å kjøpe merkeklær til unger og det ville ikke affisert henne at hun sa det heller.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:36   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Jeg klarer ikke si slikt jeg.

Men ønsker du å si det?

Gammel 08-03-07, 21:37   #9
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg kan gjerne si at det er meningsløst å kjøpe dyre klær til barn. En to-åring trenger ikke bukser til 7-800 kr. På salg, derimot, går det an. Hadde jeg hatt så mye penger å bruke på ungene, så tror jeg at jeg hadde fått meg et fadderbarn eller fem til.

Jeg er tilbøyelig til å tenke det samme, ja.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:40   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden det ikke er så veldig personlig hvorvidt man kjøper merkeklær eller ikke synes jeg man kan tåle å høre andres meninger om dette. I allefall gjør jeg det.

Jeg har kjøpt en del relativt dyre klær til jenta mi. Bare fordi jeg syntes de var så innmari fine ...

Jeg har både venninner og søsken som hevder det er bortkasta penger å kjøpe så dyrt til så små, de vokser uansett ut av det før de greier å slite det ut, selv om man kjøper "billig skit". Dessuten blir det flekker på det med en gang. Det har de selvfølgelig helt rett i, det er ikke fornuften som gjør at jeg kjøper en katvig-body til nærmere 200 kroner. Men alt kommer selvfølgelig an på hvordan man sier det. Hvis de sier at "du må være helt idiot som går å kjøper dyre merkeklær til babyen", eller "du er snobbete og vil bruke barnet til å vise at du har råd til dyre ting" etc, så er det jo personlig, og slike ting synes jeg er frekt. Men slike kommentarer har jeg aldri fått, mer spørsmål som "hvorfor kjøper du så dyre ting? De har jo så mye fint som er mye billigere, og hun vokser jo fra det nesten før hun får brukt det". Eller "er du sikker på at du skal ha den, jeg ville aldri kjøpt en så dyr bukse til min unge, jeg synes det er unødvendig".

Det er ikke mer enn en normal meningsutveksling jeg kan ha med venner og familie om hva som helst. Som for eksempel "hvorfor tar du bestandig buss nr 5 til universitetet? Buss 9 bruker ikke noe lenger tid, og det er mye mindre folk på den". Hvis du skjønner hva jeg mener.

Det er jo mange ting jeg bruker penger på som andre ikke skjønner vitsen med, de kan selvfølgelig holde det for seg selv, men om de stiller spørsmålstegn ved det gjør det ikke noe for meg. På samme måte kommenterte jeg da venninna mi kjøpte nye slalåmski for n'te gang. "Skal du virkelig kjøpe nye ski nå igjen? Jeg synes ikke det er lenge siden du kjøpte de forrige!" Jeg har ikke noe med det, men det er sånt som bare ramler ut av og til. Vi diskuterer mye rart uten at det gjør noe.

Gammel 08-03-07, 21:40   #11
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Men ønsker du å si det?

Nei, jeg ønsker heller ikke det. Det var en dårlig formulering fra min side.

Jeg ser ikke hvorfor jeg skal bry meg om hvordan du disponerer dine penger. Og det finnes jo vanvittig mye flotte merkeklær. Jeg hadde nok heller blitt grådig misunnelg for at du har funnet det på salg.

Det er opp til hver enkelt. Om du føler økonomien tillater det og har veldig lyst på noe spesielt til barnet ditt, så må du gjerne kjøpe det.

Gammel 08-03-07, 21:40   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er aldeles ufint, om det så ikke var på salg. Er det noen "vits" i å kjøpe merkeklær til voksne, egentlig? Det er da en typisk ting man bestemmer selv.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:42   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke det er vits å kjøpe rådyre klær til voksne heller, nei.

Gammel 08-03-07, 21:44   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg synes det er aldeles ufint, om det så ikke var på salg. Er det noen "vits" i å kjøpe merkeklær til voksne, egentlig? Det er da en typisk ting man bestemmer selv.

Nei jeg kjøper aldri dyre merkeklær til meg selv, men jeg synes det blir noe helt annet til små unger. En voksen kan bruke disse klærne i årevis, og da legger man kanskje litt penger i kvalitet. Folk må få bruke pengene sine på det de vil, men jeg skjønner at mange reagerer på unødvendig sløsing med penger.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:44   #15
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde aldri sakt noe, og ikke brydd meg eller.
Jeg kjøper ikke veldig dyre merkeklær til ungene, men jeg kjøper altfor mye klær så det er jo ikke noe bedre det,

Gammel 08-03-07, 21:50   #16
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Selv kjøper jeg aldri bukser til 700 kr, og jeg kan gjerne tenke at det er unødvendig. Men om folk har bedre økonomi enn meg, så irriterer jeg meg ikke over deres innkjøp.

Jeg synes det er frekt å komme med slike kommentarer når folk er stolte og glade over "kuppene" sine.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 21:53   #17
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

For det første kommer jeg aldri til å forstå meg på folk som bryr seg om hva andre bruker pengene sine på.
For det andre hører det ingen steder hjemme å buse ut med sånt, det sier litt om vedkommendes sosiale intelligens.

Gammel 08-03-07, 21:56   #18
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gidder ikke bruke tid og energi på å klage på hva andre kjøper til sine barn av klær. Men jeg synes det er totalt unødvendig ja.
Men, jeg kan si meningene min når de samme personene etter noen år klager over at barnet er sååå merkebevisst og bare skal ha merkeklær.....

Gammel 08-03-07, 21:58   #19
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har en vennine som kjøpte kåpe til sin lille datter på et år til 2000 kr og hun var veldig stolt over kåpen da hun kom til oss.

Måtte jo si til henne at kåpen var pen.

Jeg bryr meg ikke om, hva andre bruker på klær til seg selv eller ungene sine.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 22:13   #20
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Har en vennine som kjøpte kåpe til sin lille datter på et år til 2000 kr og hun var veldig stolt over kåpen da hun kom til oss.

Måtte jo si til henne at kåpen var pen.

Jeg bryr meg ikke om, hva andre bruker på klær til seg selv eller ungene sine.

Så kåpen var ikke pen?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.