Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kommentarer irl (merkeklær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-07, 21:40   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommentarer irl (merkeklær til barn)

Siden det ikke er så veldig personlig hvorvidt man kjøper merkeklær eller ikke synes jeg man kan tåle å høre andres meninger om dette. I allefall gjør jeg det.

Jeg har kjøpt en del relativt dyre klær til jenta mi. Bare fordi jeg syntes de var så innmari fine ...

Jeg har både venninner og søsken som hevder det er bortkasta penger å kjøpe så dyrt til så små, de vokser uansett ut av det før de greier å slite det ut, selv om man kjøper "billig skit". Dessuten blir det flekker på det med en gang. Det har de selvfølgelig helt rett i, det er ikke fornuften som gjør at jeg kjøper en katvig-body til nærmere 200 kroner. Men alt kommer selvfølgelig an på hvordan man sier det. Hvis de sier at "du må være helt idiot som går å kjøper dyre merkeklær til babyen", eller "du er snobbete og vil bruke barnet til å vise at du har råd til dyre ting" etc, så er det jo personlig, og slike ting synes jeg er frekt. Men slike kommentarer har jeg aldri fått, mer spørsmål som "hvorfor kjøper du så dyre ting? De har jo så mye fint som er mye billigere, og hun vokser jo fra det nesten før hun får brukt det". Eller "er du sikker på at du skal ha den, jeg ville aldri kjøpt en så dyr bukse til min unge, jeg synes det er unødvendig".

Det er ikke mer enn en normal meningsutveksling jeg kan ha med venner og familie om hva som helst. Som for eksempel "hvorfor tar du bestandig buss nr 5 til universitetet? Buss 9 bruker ikke noe lenger tid, og det er mye mindre folk på den". Hvis du skjønner hva jeg mener.

Det er jo mange ting jeg bruker penger på som andre ikke skjønner vitsen med, de kan selvfølgelig holde det for seg selv, men om de stiller spørsmålstegn ved det gjør det ikke noe for meg. På samme måte kommenterte jeg da venninna mi kjøpte nye slalåmski for n'te gang. "Skal du virkelig kjøpe nye ski nå igjen? Jeg synes ikke det er lenge siden du kjøpte de forrige!" Jeg har ikke noe med det, men det er sånt som bare ramler ut av og til. Vi diskuterer mye rart uten at det gjør noe.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.