|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Altså, nå har jeg veid først meg selv med unge og så meg selv uten unge hver morgen siden jeg startet denne tråden. Som alle andre mennesker varierer det litt hva han veier, men han veier de fleste dager over 9 kg. Det laveste han har veid er 8,6, det meste er 9,5. Hvor god margin over 9 kg trenger jeg før jeg kan bytte til sete fra 9 kg? Hadde jeg ikke veid ham hver morgen, men kun hos hs, kan det jo hende han hadde veid over 9 kg der og da hadde jeg sikkert byttet.. Hva mener dere kloke damer?
|
|
|
|
#62 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Vi har Maxi Cosi Mobi til lillesøster, og elsker den stolen!
|
|
|
#63 |
|
|
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Ja, det er Mobi jeg har lyst på, men jeg er så usikker på det med vekten. Sendte en epost til Trygg Trafikk, kanskje de har noen meninger om saken.
|
|
|
|
#64 |
|
Øyboer
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?De pleier vel å si at vekten med klær og sko som teller. Så du vil nok få svar at det er helt ok. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Jeg spurte om dette med vekt da vi skulle flytte snuppa over i beltestol. Hun veide 14,5 kilo og var 4 år. Vi hadde ikke plass til 2 bakovervendte stoler i bilen vi eide da. Trygg Trafikk svarte at det var forholdsvis god sikkerhetmargin på vektsgrensene.
|
|
|
|
#66 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Mobi tar mye plass i mange biler pga at basen skal et godt stykke ut på kanten av baksetet. Vær obs på dette når dere prøver, for pilmerkingen på basen skal gå parallellt med kanten på seteputen selv om butikkansatte kan finne på å si noe annet. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
|
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Uff, dette blir skummelt. Kan man egentlig stole på at de som selger bilstolene vet hva de snakker om? Mannen jeg snakket med i går visste ikke at IZI Kid X3 er fra 0-18 kg, så vet ikke om jeg stoler på at han har peiling på alt annet heller....
|
|
|
|
#68 |
|
Øyboer
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Det sikreste er alltid å kunne alt selv har jeg funnet ut. Sjekke hvordan den monteres osv. Klarer ikke stole på de som jobber i butikken. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?
Det meste av erfaring tilsier at du absolutt ikke kan stole på dem. Du bør ha ganske god peiling selv for ikke å bli "lurt". |
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
Sv: Vil det være dumt å bytte barnesete nå?Nå har vi kjøpt og endte opp med Maxi-Cosi Cabriofix med base, slik jeg først hadde tenkt. Prøvde både BeSafe og Mobi i bilen, men det ble så bratt at jeg ikke følte det var greit, selv om han er tung nok. Bruker heller litt ekstra penger sånn at vi kan reise på hytta i sommer vel vitende om at han sitter godt. Han sovnet på veien hjem, det har han ikke gjort siden han var 2-3 måneder, så vi er fornøyde.
|
|
![]() |
|
|