Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes dere om navnesminke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-09, 11:34   #381
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes dere om navnesminke?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det er jo å radbrekke navnet fullstendig. "Vitsjtoria"?

Er det slik du ville uttalt Wichtoria? (avspores helt av meg selv inn på tråden om Jagland sin engelsk....) og nettopp pga. slike ting bør man kanskje velge navn hvor det ikke levner tvil om hvordan man skal uttale navnet. Både i Norge og utlandet.

Gammel 13-12-09, 12:28   #382
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg så en sopfie forrige dagen. Litt misforstått navnesminking, kanskje

Gammel 13-12-09, 12:38   #383
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en bekjent som heter Kajsa...dvs. hun skriver IKKE navnet sitt slik, og jeg kan ikke skrive det her heller, for jeg er 100% sikker på at hun er den eneste i verden som staver navnet slik hun gjør....

Gammel 29-05-11, 21:13   #384
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så nettopp navnet "Liahm" på Facebook. Dvs. mora skrev om sønnen sin som het det. Den versjonen har jeg aldri sett før.

Gammel 29-05-11, 21:20   #385
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har akkurat sett Izabell.

Å ei i unge møde har kalt jenta si Chanell.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 21:31   #386
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Navn...g-2509025.html

Gammel 29-05-11, 21:39   #387
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Izabell er et vakkert navn. Hva sier det om meg?

Gammel 29-05-11, 21:42   #388
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg så Sara skrevet slik: Zahra, regner med at det uttales Sara
Ganske spezielt det også

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 21:42   #389
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det har vi, C istedetfor K og en h i midten, og det er rett og slett fordi jeg liker det sånn. De er det ypperste jeg noensinne har prestert og jeg synes det fortjener litt schvung over navnene..

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 21:44   #390
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sitat:

Noen navn er så sære at barna nærmest kjemmes, men det burde de ikke.

Dette er nok helt sikkert de barna som får bustete navn.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 21:45   #391
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Ganske spezielt det også

Jeg har nettopp tabbet meg ut i lang tid, for det viser seg at det ikke er Sara som jeg trodde, men Shara. Da tenker jeg at det egentlig ikke sies rett i forhold til staving?

Sist redigert av GydaG : 29-05-11 kl 21:49. Årsak: tastleksien når nye høyder med vrang ettåring på armen
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 21:46   #392
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Dette er nok helt sikkert de barna som får bustete navn.

Gammel 29-05-11, 21:49   #393
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den eldre garde i familien vår var veldig raske med å rope ut om vår "navnesminking" til vår eldstes navn. Hun har et navn som starter på Chxxxxx i stedet for K. De roet seg når vi fant ut at tanten til min mormor het det samme (og min mormor ville blitt 90 i år), også hennes navn startet med Ch. De trodde det var noe nymotens greier, men det var det altså ikke Fant nettopp ut at begge våre barns navn var populære i 1850.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 22:45   #394
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Mine barn har begge navn der man kan velge og skrive enten med K eller C(det ene med ch). MEd storebror var vi enige om at han skulle skrive med K, og da nr 2 kom bestemte mannen navnet, og dermed trumfet jeg igjenom at det også skulle skrives med k. Mannen ønsket nok helst at det skulle skrives med c. Begge har afrikanske mellomnavn, så navnekombinasjonen deres er de alene om å ha i Norge.

Gammel 29-05-11, 22:52   #395
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Nå har jeg flirt meg gjennom tråden, og kommer til å drømme om Phrode og Therye i natt.

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Det er nok etnisitet som er nøkkelen her også. Mest sannsynlig sunnmørsk sådan. Der faller omvendt rekkefølge på navn seg helt naturlig.

Det gjelder noen andre steder i landet også.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 22:54   #396
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg forstår ikke hva dere snakker om.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 22:54   #397
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker at vi hadde tre stk Anders i klassen. Det var Anders B, Anders K, og "Anders med stavefeil" (han het Anners).

Sist redigert av Polyanna : 29-05-11 kl 23:22.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 22:58   #398
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg husker at vi hadde tre syk Anders i klassen. Det var Anders B, Anders K, og "Anders med stavefeil" (han het Anners).

Huffda. Ble de friske?

Gammel 29-05-11, 22:58   #399
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Ganske spezielt det også

Jeg kjenner en Zahra fra Kenya og en Zahra fra Midtøsten, og tror ikke nødvendigvis at det har noe med navnesminke å gjøre.

Jeg synes heller ikke "Philippe" er navnesminket i forhold til Filip, det er bare fransk.

For meg blir navnesminke oppkonstruerte navn, eller å tilsette bokstaver helt etter eget forgodtbefinnende.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 22:59   #400
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg leste navnene til noen av barna i den BT-artikkelen, vurderte jeg å starte en ny tråd om barnemishandling. Djeez...Var det ikke Hlin den ene het? Vet da søren om det er gutt eller jente.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.