Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avslutningsgave til de ansatte i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-11, 23:00   #1
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avslutningsgave til de ansatte i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg er sikkert veldig veldig sær, men jeg syns at disse gavene til lærere og bhg.ansatte hvert år er et merkelig fenomen.

At et barn selv har lyst til å lage noe eller tegne et kort er naturligvis noe annet.

Men skulle jeg kjøpt en avslutningsgave ville det vært noe hyggelig til avdelingen/ bhg. som de har bruk for men kanskje ikke kan prioritere selv. Bok,musikk el.l. Skal man kjøpe trær o.l. Er det noe som trenger stell, så da må det i så fall være noe de selv ønsker seg.

Jeg har aldri vært hørt om at det er kjøpt gaver til de ansatte hvert år, men i forbindelse med barnehageslutt.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 23:07   #2
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Guttene gav sin kontaktvoksen en kopp som bestefar har laget (han er keramiker) når de sluttet. Mellomste hadde også en fantastisk ped.leder som gjore en enorm innsats i forhold til å hjelpe han med språket, hun fikk en diger blomst og kort i tillegg. Kan aldri få fullrost den dama nok for hva hun fikk til med guttungen vår !
Nå har jeg faktisk ikke tenkt på noe spesielt, lurer på om jeg rett og slett skal hører med styrer om det er noe de ønsker seg til hele barnehagen. Vi avslutter der oppe nå etter 11 år med barn der, så jeg har lyst til å finne på noe spesielt. Minstemann skal et annet sted.

Gammel 29-05-11, 23:17   #3
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg har aldri vært hørt om at det er kjøpt gaver til de ansatte hvert år, men i forbindelse med barnehageslutt.

Det blir jo et utvalg gaver hvert år i en bhg av noenlunde størrelse, og med en viss sannsynlighet for at noen får hvert år, noen får aldri, for noe de er betalt for å gjøre. Enkelte steder er det også slik at FAU kjøper gaver til de ansatte hvert år, i og for seg. Derfor jeg syns det er en snål skikk. Jeg gir jo ikke gaver til post- og avisbud, eller vaskedama på kontoret. Som jeg har et mer langvarig forhold til. Er det gaver av mer enn ubetydelig verdi er det også et spørsmål om det er goder vunnet ved arbeid, og dermed skattepliktig.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 23:26   #4
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Det blir jo et utvalg gaver hvert år i en bhg av noenlunde størrelse, og med en viss sannsynlighet for at noen får hvert år, noen får aldri, for noe de er betalt for å gjøre. Enkelte steder er det også slik at FAU kjøper gaver til de ansatte hvert år, i og for seg. Derfor jeg syns det er en snål skikk. Jeg gir jo ikke gaver til post- og avisbud, eller vaskedama på kontoret. Som jeg har et mer langvarig forhold til. Er det gaver av mer enn ubetydelig verdi er det også et spørsmål om det er goder vunnet ved arbeid, og dermed skattepliktig.

Det er ganske vanlig å legge ut julegave til avisbudet, sier min venninne som var avisbud en stund.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 23:27   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Misforstå meg ikke dit hen at jeg mener at man bør eller skal kjøpe gave, men vi har syntes det har vært hyggelig å gjøre det.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 23:29   #6
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Jeg kom til å tenke på en ting. Vi gir jo glatt tips til servitører selv om de har betalt for å gjøre jobben og vi har et svært kortvarig forhold til dem.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 09:11   #7
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gir jo ikke gaver til post- og avisbud, eller vaskedama på kontoret. Som jeg har et mer langvarig forhold til.

Der jeg vokste opp var det helt vanlig å gi gaver til postbudet til jul, så det er ikke noe argument. Jeg kan heller ikke si at jeg har noe langvarig forhold til de yrkesgruppene du har nevnt, ja knapt nok noe forhold i det hele tatt. Men de ansatte i barnehagen, som tilbringer mange timer hver dag med å ta seg av barna mine, de har jeg et godt forhold til. Og barna mine har et nært forhold til dem. Det føles helt naturlig og riktig å gi dem en liten gave når barnehagetida er over. Ikke bare som en takk, men forhåpentligvis også som et lite minne fra barnet.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 15:36   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Der jeg vokste opp var det helt vanlig å gi gaver til postbudet til jul, så det er ikke noe argument. Jeg kan heller ikke si at jeg har noe langvarig forhold til de yrkesgruppene du har nevnt, ja knapt nok noe forhold i det hele tatt. Men de ansatte i barnehagen, som tilbringer mange timer hver dag med å ta seg av barna mine, de har jeg et godt forhold til. Og barna mine har et nært forhold til dem. Det føles helt naturlig og riktig å gi dem en liten gave når barnehagetida er over. Ikke bare som en takk, men forhåpentligvis også som et lite minne fra barnet.

Samme tenker jeg, kan ikke sammenligne en omsorgsperson for det mest dyrbare jeg har med et postbud.
Jeg har klart å få til å ta bilde av barnet sammen med de ansatte og laget kort av det og gitt de en gave eller gavekort.
Jeg jobber selv i barnehage og forventer ikke gave og håper inger gir fordi de føler at de MÅ,
men å få en koselig muntlig kommentar på at de har hatt det fint hos oss er utrolig koselig!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 16:39   #9
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Ja, de gjør jobben sin, men når jobben deres er å ta seg av mine små dyrebare syns nå jeg det er hyggelig å vise at man setter pris på den jobben som gjøres.

Vi ga bort en globus med lys til barnehagen i tillegg til en kurv med ekstra god kaffe og te, kjeks og sjokolader som de ansatte kunne ha på pauserommet og kose seg med. Men det aller viktigste de fikk (ut fra reaksjonene i etterkant) var et langt brev/kort jeg hadde skrevet der jeg fortalte hvor mye vi setter pris på dem, hvor mye vi kommer til å savne dem og takk for et godt samarbeide i mange år. De var tydeligvis ikke vant til å få slike tilbakemeldinger, for de ble veldig overrasket og veldig glade.

Gammel 01-06-11, 16:48   #10
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Er det kosher å gi en fellesgave til avdelingen, og en personlig gave til den assistenten som har hatt barnet alle årene?

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.