Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvinnenettverket Høye hæler

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-11, 14:55   #1
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Kvinnenettverket Høye hæler

Dagbladet har slått opp en sak om et kvinnenettverk kalt Høye Hæler som visstnok består av relativt unge kvinner innenfor media, pr og politikk som har hatt møter på Stortinget. Her er link til saken: http://www.dagbladet.no/2011/05/30/n...eler/16720705/

Med erfaring fra "jenteformøter" i en politisk ungdomsorganisasjon tenker jeg at slike møter høres ut som det kan være morsomt og inspirerende, selv om jeg ser at det også kan være et problem om "eliten" fra flere felt blir "for tett" sammenbundet. Skjønt om dette er en "elite" eller om de faktisk blir "for tette" av å delta i et slikt forum er jeg usikker på. Hva mener FP-folket?

Heilo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 15:38   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnenettverket Høye hæler

Kvinnenettverket Høye hæler?

Det høres ut som resultatet av en dårlig idé i rødvinsfylla.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 15:39   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det høres ut som resultatet av en dårlig idè i rødvinsfylla.

Det tenkte jeg også.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 15:42   #4
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det høres ut som resultatet av en dårlig idè i rødvinsfylla.

Eventuelt en bok av forfatteren Anonym?

Heilo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 15:42   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selve konseptet kvinnenettverk har jeg ingen motforestillinger mot, hvorfor skal ikke kvinnene få lov når menn har hatt slike nettverk i årtider, uten at noen har reagert en tøddel på det? Men de kunne for guds skyld ha valgt et litt annet navn, for det navnet får det hele til å virke ganske barnslig ut.

Gammel 30-05-11, 15:43   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ikke noe mer problematisk med dette enn alle de haugene med nettverk for menn som ingen lager store Dagbladoppslag om.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 15:43   #7
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men hva er det? En slags losje? Hvordan skal de hjelpe hverandre frem? Er det en slags venner anbefaler venner satt i system?
Skeptisk!

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 15:44   #8
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hengte meg mest opp i at en lærer var invitert. Du store!

Gammel 30-05-11, 15:45   #9
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg ser ikke noe mer problematisk med dette enn alle de haugene med nettverk for menn som ingen lager store Dagbladoppslag om.

Nei, ikke mer problematisk. Men er det problematisk og hvorfor?

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 15:50   #10
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Jeg hengte meg mest opp i at en lærer var invitert. Du store!

Jeg hengte meg litt opp i at alle var så pene.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 15:57   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Nei, ikke mer problematisk. Men er det problematisk og hvorfor?

Nei, jeg syns ikke det er særlig problematisk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 16:08   #12
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg, i min enkle verden, kan ikke se at dette skal være problematisk. Tvert om, så må det vel være styrkende for de som er med? Og i og med at det flere av dem er personer med en viss posisjon i samfunnet velger jeg å tro at det gagner oss andre også.

Gammel 30-05-11, 16:12   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har selv avslått et tilbud om å bli med i kvinnenettverket Ladies Circle.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 16:12   #14
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg hengte meg litt opp i at alle var så pene.

Jeg hengte meg mer opp i den store andelen av Krf-damer.

Gammel 30-05-11, 16:18   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er problematisk med nettverk, men jeg flirte høyt og lenge av navnet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 21:19   #16
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Jeg er ikke spesielt skeptisk, men stiller også spørsmålstegn ved nytten. Har litt problemer med å se hva de faktisk kan hjelpe hverandre med p.g.a. dette nettverket? Uformelle og naturlige nettverk virker for meg mer nyttige.

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 22:07   #17
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Selve konseptet kvinnenettverk har jeg ingen motforestillinger mot, hvorfor skal ikke kvinnene få lov når menn har hatt slike nettverk i årtider, uten at noen har reagert en tøddel på det? Men de kunne for guds skyld ha valgt et litt annet navn, for det navnet får det hele til å virke ganske barnslig ut.

Som var nøyaktig det jeg hadde tenkt å si.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 02:34   #18
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det en nyhet at det finnes kvinnenettverk? Nei, jeg har ingen problemer med at slikt finnes, ei heller navnet. Ligger sikkert en sarkastisk tanke bak var min første tanke.

Gammel 31-05-11, 07:03   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har vært forsøkt vervet til kvinnenettverk flere ganger, og takker alltid pent nei. De nettverkene har stort sett endt i intriger, bakvaskelser og sladder.

Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 11:06   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes kvinnenettverk er helt greit og at navnet er greit, fordi jeg tar det som en selvfølge at det er sarkastisk. Dette er jo stadig vinklingen kvinner blir møtt med i media, det er liksom stadig en sensasjon når noen er blonde og pene og kan gå på høye hæler og tygge tyggegummi samtidig, eller når noen (kvinner, altså) både utretter noe i yrkeslivet og har familie samtidig.

Jeg er også medlem av noen kvinnenettverk (litt mer uformelle, men absolutt til både hygge og nytte), og dessuten har jeg jobbet i en svært kvinnedominert bransje i snart 25 år, og jeg har aldri opplevd intriger, bakvaskelser og sladder.

mvh Pøblis - militant feminist i høye hæler

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.