|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergang
Exactly. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Bedreviter
|
Det er ikke ufint, nødvendigvis, men man bliiiiiir sååååå leeeeei innimellom. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangProblemet med Brochmannrapporten og mye av debatten er at den ikke skiller mellom ulike typer innvandring. Hva i alle dager er likheten mellom en iransk sivilingeniør og en somalisk flyktning, liksom? Selv om de begge er "ikke-vestlige". Det er jo åpenbart at folk som kommer hit som flyktninger ikke er lønnsomme. Men så har vi ikke noe særlig valg om å ta i mot dem eller ikke heller. Det skal vi jo bare.
|
|
|
#85 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangJeg deler Miss N sine synspunkter på denne artikkelen.
|
|
|
#86 |
|
Tittel og tittel....
|
Nei, det syns ikke jeg heller. Men av og til når jeg får disse spørsmålene så opplever jeg det som snoking rett og slett og det er ikke noe hyggelig. Om noen er oppriktig interessert så er det ikke noe problem i det hele tatt og da svarer jeg hvordan det henger sammen.
|
|
|
|
#87 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangJeg tror jeg er usedvanlig lite interessert i andre mennesker. Det har ikke falt meg inn å spørre taxisjåfører om hvor de kommer fra, eller noe annet, for den del. Jeg sitter med nesen i mobilen min.
|
|
|
#88 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangJeg bare lurer på hvordan syk vi andre friske er. Eller tenker han at det holder ham kreftfri på sikt?
|
|
|
#89 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangTror Marte Michelet kan trøste seg med at barnet hennes fødes inn i en ressurssterk krets med de beste forutsetninger. Med mindre mannen er et regimetro khamenei-implantat i landet, er han nok ganske fjernt fra sitt hjemlands mørkemanns autokrati. Persere er bra folk. Tror jeg ville sett mer lyst på det, multikulturalismen realiseres biologisk. Det er det få eksempler på. Blandingsbarna sine utfordringer ligger ikke i avisoppslag i VG, men realiteten i skolehverdagen i stadig flere områder av Oslo. Og byrden kommer ikke fra det lukryggete mindretallet i hjørnet av skolegården...
|
|
|
#90 |
|
Passiv
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangJeg snakker virkelig helst ikke med taxisjåfører. :avslører stadig flere fordommer: |
|
|
|
#92 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg fordrar heller ikke taxisamtaler, men siden jeg er så høflig så svarer jeg nå på alt svadaet de snakker om.
|
|
|
|
#94 |
|
Shake it out!
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangMin datter svarer med stolthet i stemmen at hun er fra Colombia om noen spør. Dvs her i USA hender det at hun sier Norge også.
|
|
|
#95 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Er vel for det meste realisme i at en unge født inn i Michelet-slekta vil amme intellektuell fløte så det tyter ut av øra. Å komme halsende med at faren er perser forandrer ikke mye på det. Snarere tvert imot. Gamle Jon var vel en bedårer sjøl. Og med perserblod i tillegg til år med ressurstyngde i sosialiseringa ser jeg få fallgruver for ungen til Marte Michelet. Hxn kommer til å leve et liv i møblert borgerlighet. I trygg avstand fra virkeligheten.
|
|
|
#96 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangKristin Clemet skriver, som vanlig, veldig fornuftig.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 01-06-11 kl 00:00. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangBrutus: Du er helt og totalt på viddene, og jeg skjønner ikke hva du gjør her. Det eneste du gjør er å skape kvalme og komme med de vanvittig fordomsfulle innleggene dine, og jeg blir regelrett kvalm av det. Som Lisa også sier, du ser ingen nyanser, du dømmer grupper og har noen enormt bestemte oppfatninger om ting du rett og slett ikke har greie på. Og hvorvidt noen er fra en intelektuell familie eller ikke har ikke en dritt å si her. Igjen: hun snakker ikke om at det er så synd på akkurat hennes unge, men om et samfunnsfenomen. Hvor vanskelig er det å forstå, egentlig?
|
|
|
|
#98 |
|
By the Sea
|
Jeg fikk sjokk da jeg begynte å jobbe i vgs for tre år siden. Jeg må ha levd i en slags boble, for jeg ante virkelig ikke hvor mye primitiv fremmedfrykt dyrkes hos tenåringer (fortrinnsvis tenåringsgutter, slik jeg opplever det). Jeg trodde de tullet først. For det var så grelt. Da jeg skjønte at de mente det - også så mange av dem - gikk jeg hjem og grein, faktisk.
|
|
|
#99 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Marte Michelet i Dagbladet: Svanger med velferdstatens undergangBrutus: Lisa har orket å svare deg grundig og bra og klokt her, og all ære til henne for det.
|
|
|
#100 |
|
Fjellpiper
|
Jeg leser kronikken litt annerledes enn deg Miss Norway. Jeg oppfatter ikke den personlige vinklingen som å handle om at man selv er så veldig annerledes enn alle de andre, og at det derfor er systemfeil, men derimot at de generaliserte fortellingene om Innvandrerne ikke treffer virkeligheten. Og jeg synes det må være lov å bli sint også. Ikke på de som vil diskutere politikk, men på de som bruker generaliserte fortellinger om "kultur" som politisk skremmebilde og veiviser. |
|
|
|
![]() |
|
|